Gå til innhold

Vaske bilen på bensinstasjon

Ranger emnet

Ultronic

Anbefalte innlegg

Lønner seg å legge inn speilene før man kjører inn.. Børstene er så løse at dem klarer uansett ikke skade noe.. Med mindre det er noe jalla mekk på bilen, pålimte m3 speil o.l

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt redd for at de skal lage riper i lakken...

Ved ofte vask i bilvask, så vil lakken ta skade av det over tid. Mange taxier f.eks. som er matt i lakken og full av småriper etter mye vask i maskiner.

Det beste og mest skånsomme for lakken er at du vasker bilen for hånd selv.

Vasker ALDRI bilen min i bilvaskemaskiner!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilene er det siste som hadde bekymret meg hvis jeg vasket bilen min i maskin. Vasker helst med hageslange (kaldt vann) og svamp. Bytter vaskevannet også hvis det blir for møkkete....

Men så ser min 20år gamle bil nylakkert ut og da...

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du vasker bilen din regemessig er det ikke noe problem å vaske den i en maskin med børster.

det mange tror er at det sitter stein, sand og grus i børstene som ødelegger lakken. men dette stemmer ikke. det som ofte skjer er at mye dritt sitter godt fast og kommer ikke av når bilen blir spylt før børstene kommer. dette fordi skitten har fått sitte lenge ( vasker bilen for lite )

børstene i seg selv er i et så mykt matriale at lakken ikke tar skade.

det som ofte skjer hjemme er at folk bruker for lite vann og går på med svamp før dem har fått av all sanden...å da er jo sirkuset i gang.

polere bilen en gang i blandt er også å anbefale da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker den i maskinen på jobben en gang i uka.. ikke noe riper eller mathet.. Men så er maskinen helt ny da.. Er man redd for lakken så ta et børsteløst program...

EDIT:

What Håkon said...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av de som påstår at "håndvask med dårlig tid" er en serdeles dårlig plan.

Har masse riper på panseret mitt fra at noen har enten pollert eller gnukket med svamp mens det fortsatt var støv på bilen. Ingen maskin lager riper på den måten som disse ripene ligger (rundt og rundt) som jeg vet om.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider