Gå til innhold

Hvordan kommer dere dere til jobben?

Ranger emnet

eiriksmil

Anbefalte innlegg

Så ett lite gullkornsspørsmål i tillegg til utgangspunktet..

Ville dere kjørt kollektivt dersom det var mulig, gikk oftere, ble mer vedlikeholdt og var billigere?

Det går kollektivtransport hver dag i samme tiden som jeg dra hjemmefra, men har til dags dato tatt bussen til sammen 2 ganger.

Jeg kjører bak bussen som regel, på vei til skolen.(hater kollektivtransport)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører bil jeg også, som de fleste her!

Hadde jeg skulle tatt bussen hadde jeg måtte bytte buss, å d hadde nok tatt meg en 30-40min og komme meg til arbeid. Tar 6min og kjøre dit...

Blir nok ca like billig og kjøre også...

Denne tråden er et godt bevis på at det er litt dårlig kolektivtransport i Norge!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten 4 mil hver vei til jobb.... Buss tar omtrent 3 ganger den tiden og stoppe heller ikkje i nærheten av jobb...

Har servicebil og vet aldri når eg er ferdig, pluss at eg har alltid noe på gang på vei hjem..

Men når det er sagt, så hadde eg heller ALDRI tatt kollektivtransport om det var mulig heller. Liker å være fri og uavhengig.

Hatt lappen i over 5 år og løst bilett på offentlig buss 3 ganger edru. Det var når eg gikk på skole og MÅTTE inn til byen og hente toppakningen min, så eg kom meg på skole i egen bil dagen etterpå... hehe

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dere kjørt kollektivt dersom det var mulig, gikk oftere, ble mer vedlikeholdt og var billigere?

Nei, jeg trives bak rattet i egen bil... :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 mil tur retur rakkestad - oslo kjøres i peugeot 306 turbo diesel med intercooler . 90 hk. goooodbil sprek og utrolige 0,46 på mila over enebakkneset . det er ikke galt i disse hysteriske avgiftstider.94 mod med 373000 km tilbakelagt . går for 150k til......

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært flere ruter, så man slapp å bruke 45min på en tur som tar 10 min med bil, og det virkelig lønnte seg å ta kollektivtrafikk ville jeg helt klart gjort det. Men det ser ikke ut som dette kommer til å skje på lenge. Prisene går jo bare oppover både på bensin og bil, så jeg kommer til å holde meg til bilen.

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 1500meter til jobben og der har de klart å plassere en bomstasjon.. Heia Norge!! :puke

1500 meter? Hvis du går med normal hastighet så tar det ca. 15 minutter. Jeg vil tippe det er mindre tid enn det tar deg å skrape av isen på bilrutene på vinterstid. Hadde du hatt en trøsykkel hadde du vært på jobb på maks 5 minutter. Og du er sur på en bomstasjon? Du er faen meg ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider