Gå til innhold

Hvordan kommer dere dere til jobben?

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Har 4 mil hver vei og bruker ca. 40 minutter da dette bare er 40-50-60 soner :puke

Skulle jeg tatt bussen kunne jeg hvertfall lagt på 1 time + masse vis av km å gå, så det er HELT uaktuelt..

Hender også jeg må frakte verktøy med bilen min, og når jeg ikke klarer å bære alt sammen på en gang, kan jo dette bli noe vanskelig..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Kjører ca 3km til jobb, hver dag, 7 dager i uka. Det går buss til byen, men er som regel ferdig på jobb lenge etter midnatt og da går ikke bussene lenger. Tar ca 15 minutter å gå til jobb, 20 minutter tilbake. Er utrolig surt å gå i sludd, regn som regner vannrett og i 15 kuldegrader, derfor bil. Og har jeg først bil så kjører jeg like gjerne hver dag. Blir vel neppe æresmedlem i miljøpartiet de grønne, men gråter ikke av den grunn.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bygge bransjen og kan ha veldig mange forskjellige arbeids plasser i løpet av et år. har hatt arbeids vei alt i fra 15km til 6+ mil..

siden arbeids plassen er variabell er kollektiv transport håpløst. Vi prøver og samkjøre så mye som mulig. Drev ei tid på Rena, da kjørte vi 4-5 biler i følge fulle av folk i fra samme plasssen om morgenen. Har kjøre godtgjørelse, men det betaler ikke bilen og det den koster akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører budbil, så når jeg setter meg i setet er jeg på jobb :)

 

kjekt med sånne jobber :) bilen jeg bruker i jobb nå står som regel utenfor døra.. evt hos nabo'n, og det er ikke så ille langt unna :)

 

den andre jobben jeg har innimellom er vel 2-3 km unna, men kjører bil dit... kjei vei å gå :) buss er uaktuelt så lenge det ikke går noen uten at jeg må vente i mange timer/komme for sent :)

 

da jeg gikk skole var det buss.. eneste utvei.. 50km unna :)

var egentlig rimelig tungvint med buss da også.. dro hjemmefra litt over sju og var hjemme kl 16, 17 eller 18 (avhengig av hvor nøyaktig jeg slutta og hvor fort jeg klarte å løpe maaange trappetrinn og 500 m:) ), selv om skoledagen bare varte fra 0840 til 1455/1540.. :/

andre skola så var det buss fram til jeg fikk lappen.. da var det plutselig litt mer morro å kjøre selv + at jeg sparte penger på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 14 km hver vei, og følgende alternativer:

 

1. Buss. Reisetid ca. 1 time hver vei (!), står i samme køen som bilene....

2. Bil. Reisetid ca. 45 min. hver vei.

3. Sykkel: Reisetid ca. 30 min. hver vei

4. MC. Reisetid ca. 20 min. hver vei

 

Velger sykkel, får litt trim + at det er gratis. Har jeg det veldig travelt blir det MC. Skal prøve å sykle lengst mulig utover høsten/vinteren, men må vel til slutt bite i det sure eplet, og sette meg i bilkø igjen... :puke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører seff bil, jobber som elektrikre og telemontør, og det kunne blitt tungvindt å ta bussen ut til kundene :D

 

km varierer fra 1 til 250km kommer litt an på hva det er og hvor det er, men kjører ca 10-15 mil pr dag, jobber i hele Aust-Agder.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår