Gå til innhold

mrengjom, Volvo

Ranger emnet

mrengjom

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert ser på den forrige tråden jeg la ut, har jeg et spørsmål!

Volvo 142 DL 1973

Bilen har gått 220 000 km, og ble kjøpt for en pris av 12 000 kr! De fleste skadene på bilen er skader som er funnet i ettertid. Er prisen allikavel rimelig mener dere?

Takker for alle svar!

volvo 142 DL 73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes prisen er høy med tanke på alle stedene med rust... Kjøpte selv en 142 1968 modell med rust i begge hjulbrønner og hjulbuer (strøken ellers!) til 5000. det var riktignok billig men 12000 for den du har syns jeg var mye. Hva visste du om av rust når du kjøpte den?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listeprisen vil vel tilsvare en strøken bil og man kan ikke regne ut i fra listepriser på så gamle biler... Har du prata med han du kjøpte den av etter at du fant all rusten?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det sånn hovudsakelig. Jeg har snakket med han jeg kjøpte bilen av ja. Jeg har sendt et klagebrev på bilkjøpet og forlangt prisreduksjon på prisen, men så langt er han ikke interessert i mer enn en prisreduksjon på 1500,- , mens jeg mener at jeg skal kunne ha krav på 3000,- i saken! I tillegg mener han at forbrukerrådet ikke hjelper når det gjelder veteranbilen om jeg måtte komme til å gå lenger? Takker for alle svar, dette er virkelig til hjelp :)

volvo 142 DL 73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm,litt reduksjon i prisen er vel greitt.dett burde du sett litt tiliar.jaja.nåh,ta å sveis i det som er dåli.litt skikkeli,kan du det ikke skaff litt proffhjelp,det er MYE bedre,enn spakkel å sånnt. tipps; bruk den roterende stålbørsten fra biltema,men for vinkelsliper;BRUK VERNEUTSTYR!!!!!!.siden nå skikkeli sinkgrunning,gjerne i flere lag,så lakk skikkeli. 73 modellen er den feeeteste mod av 140,syns no æ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider