Gå til innhold

skiver bak på golf 1 cab

Ranger emnet


golfcab

Anbefalte innlegg

har et spørsmål når det gjelder ombyggingen her.

 

har nye skiver, hjullager, spindler,calippere fra golf2, klosser. wire fra scirocco1? er på gang.

 

det eg lurer på er hvilke slanger eg skal bruke. er jo orginalt bremserør som går direkte i bremse sylinderen, finnes det slanger som går direkte på org røra til calipper?

 

takker for hjelp her!

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og med tema gegner eg med du mener biltema?regner med de har løse nippler også? (fant de ikke på nettsida) hvorfor mener du eg bør bygge nytt alt?

 

takk for svar

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og med tema gegner eg med du mener biltema?regner med de har løse nippler også? (fant de ikke på nettsida) hvorfor mener du eg bør bygge nytt alt?

 

takk for svar

 

Sorry at jeg brukte min interne sjargong;).

 

Det er tydeligvis ikke alt man finner inni internett. Niplene har delenummer 66-648 iflg. min helt nye papirkatalog.

 

De originale bremserørene er mye verre å kone med dobbeltkoningsverktøyet (det hender at adapteren knekker, og det er jo litt dumt). I tillegg er det alltid enklere å få til en god (og ikke minst tett) kon når du kan jobbe i fred og ro og med god belysning på et bord fremfor å stå under og gjøre det (dersom du er så heldig som meg og har løftebukk). Å ligge under å gjøre dette er utrolig klønete.

 

Men for all del; det er egentlig bare å kappe de originale rørene (forutsatt at de ikke har rust på overflata) med rørkutteren som følger med i dobbeltkonverktøysettet, tre på nye nipler og kone enden, dersom du heller vil det. Min erfaring er likevel at kobbernikkelrørene er betydelig enklere å få til en god og tett kon med!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for bra svar! røra er meget bra, var derfor eg spurte.. er rimelig stive de orginale røra ja! men dette skal eg få til! begynner seriøst å bli bra cab vær nå så!

 

har tilgang på løftebukk ja :) er gull verdt i mange tilfeller.

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. takk for det!blir handletur på biltema i morgen! (for første gang)

 

vet ikke om noen som har de to festebrakettene til calipperene, de som er skrudd i spindelen? mangler en.. :(

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde var å bruke slanger fra den bilen jeg henta calippere fra (passat st.v) .Også flytta jeg over feste også fra bakstillinga på passat'n

Tror du kan bruke rør fra den bilen du har hentet dette fra, eller så tar du en ledning ellerno å prøver deg frem til hvor lange dem skal være.. så drar du enten på ett verksted ellerno å ber dem lage bremserør i den lengden du trenger.. Selv har jeg lagd alle røra nye fordi jeg har tatt bort ett av bremserøra som går bakover.

dsc002629kg.jpg

 

Også måtte jeg frese ut ett lite spor i bakstillinga for å få plass til nedeste bolten... er ikke sikker på om det er helt likt på cab'n men regner med det..

fresing3jr.jpg

Golf mk1 16vT

Ringopel 16vT

124 te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for bilder.. skal ta den feste braketten fra en passat på tirsdag, så da kan eg ta med meg de festene også..ellers har eg kjøpt nye slanger fra g2, skiver klosser og hjullager. mangler kun brekk wire nå. rør lager eg selv! skal legge ut et bilde når det er gjort og bilen er på veien :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nå har eg fått handlet inn deler!

 

driver å¨monterer så smått!

 

har selvfølgelig fått feil slanger.. er innv gjenger i begge ender!

kjøpte org bremseskjold, så viser det seg at begge er til samme side! surt!

 

skal få slengt ut noen bilder snart..

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har kjøpt wire, ser ut til å passe bra de...

 

det som forundret meg mer var de bremseslangen bak fra biltema.. passat, G2 osv har alle samme delenr. kjøpte den slangen, men den hadde jo innvendig gjenger i begge ender! endte om med slange fra en audi, den var riktig hehe

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår