Gå til innhold

skiver bak på golf 1 cab

Ranger emnet


golfcab

Anbefalte innlegg

Da bør de se på bildet av bremessystemet til Scirocco 2 16V. Golf Cab modellår fom. 1984 hadde også en lignende løsning.

 

 

eg har for det meste hatt mk1 gti og de har jo lastventil.. var derfor sikker på at caben også hadde det. men det har eg nok drømt!

 

min cab er en 87 mod, så muligens det vil funke da? at det ikkje blir snurring ved første brå brems.

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ikke Familiealbumet, så dessverre er svaret nei. Da jeg bygde bremsesystemet på PL-einsern fikk jeg utskrift av dette bildet til Golf 1 GTI hos min lokale VW.

 

For dere med Cab: Strupeventilene er de blanke, sylindriske "dingsene" som sitter på to av bremserørene ut fra hovedbremsesylinderen. Jeg aner ikke om Cab og Rocco 16V bruker de samme strupeventilene. Det må i så fall spørres om hos din lokale VW.

 

GTI-Michel på VW-Speed-forumet har alltid brukt strupeventiler fra Rocco 16V ifm. ombygging til skiver bak, enten det har vært snakk om på Golf 1, Scirocco 1, Audi 50 eller Polo 2 QP. Dette har han fått gjennom TÜV uten problemer.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere med Cab: Strupeventilene er de blanke, sylindriske "dingsene" som sitter på to av bremserørene ut fra hovedbremsesylinderen. Jeg aner ikke om Cab og Rocco 16V bruker de samme strupeventilene. Det må i så fall spørres om hos din lokale VW

 

se der lærte eg noe nytt idag også!! fant strupeventilene på min bil..

er glad eg hadde slike, så eg er fri for den last ventilen!

 

det må da være mye mer hendig å montere strupeventiler ved ombygging, enn last ventil som tuller, og må justeres ved senking osv. *bare en tanke*

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere med Cab: Strupeventilene er de blanke, sylindriske "dingsene" som sitter på to av bremserørene ut fra hovedbremsesylinderen. Jeg aner ikke om Cab og Rocco 16V bruker de samme strupeventilene. Det må i så fall spørres om hos din lokale VW

 

se der lærte eg noe nytt idag også!! fant strupeventilene på min bil..

er glad eg hadde slike, så eg er fri for den last ventilen!

 

det må da være mye mer hendig å montere strupeventiler ved ombygging, enn last ventil som tuller, og må justeres ved senking osv. *bare en tanke*

 

MEN: Undersøk i Familiealbumet om de du har på Caben er de samme som de Scirocco 16V har.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er usikker på om jeg klarer finne deler til å bygge om til skiver bak böhser, knoksen i sandnes og NBS har ingen skivebremser bak fra noen vag modeller!

 

Hva i huleste skal jeg gjøre

 

Da er det ikke stort annet som hjelper enn å vente, gitt. Eller å søke på sida til bilopphuggernes landsforbund, eller hva de nå heter. Forumet til VACN er heller ikke noe dårlig tips. Jeg synes det står noe til salgs der stort sett hele tida.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg er så jevla usikker på hva som passer, kan jeg ta fra g2 ??

 

å er strupeventil løsningen den mest lønnsomme og mest effektive ?

 

Ja, bruk fra G2, om du får tak i. Det har jeg på bilen min.

 

Personlig har jeg ingen erfaring med strupeventilene, men jeg veit at dette er den vanligste løsningen i das Vaterland. Om du kun tenker lønnsomhet er det uten tvil billigs å bruke Einser-lasteventil fra høgger, ettersom du så godt som garantert må kjøpe strupeventilene nye (for når så man sist en Scirocco 16V på høggern.....?).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah du sier noe der! Jeg får søke videre, vil egentlig fullføre dele handlingen til 8v nå, begynner å komme i "mål", har handla inn grenrør, webere, tror jeg får en manifoild nå og fått meg supersprint eksos, så vil si jeg er godt i gang!

 

antar at her har de det meste jeg trenger :

 

http://www.fastroadcars.co.uk/store/index.php

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah du sier noe der! Jeg får søke videre, vil egentlig fullføre dele handlingen til 8v nå, begynner å komme i "mål", har handla inn grenrør, webere, tror jeg får en manifoild nå og fått meg supersprint eksos, så vil si jeg er godt i gang!

 

antar at her har de det meste jeg trenger :

 

http://www.fastroadcars.co.uk/store/index.php

 

Ser veldig komplett og bra ut, det utvalget der, ja

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN: Undersøk i Familiealbumet om de du har på Caben er de samme som de Scirocco 16V har.

 

hva mener du med familie album?

 

bare eg blir ferdig med disse forbanna nattskifta, så skal eg teste bilen, enten så funker det eller så blir det snurr! hehe. skal få tatt noen bilder også.

 

til deg olemarius så hold utkikk etter folk som selger g2 i deler osv, er bare å følge med litt så dukker det opp noe. girling calippere sitter jo på en del vag produkt så det burde gå freitt og finne!

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår