Gå til innhold

vectrab bruker mye olje

Ranger emnet

vectra98

Anbefalte innlegg

Før en stund siden brente en ventil seg! hadde den på opel verksted og dem fiksa det, men dem sa at det ikke var noe annet som var feil! er det vanskeli å sjekke om det er ventilstammepakningene? Er vel kanskje best å få noen fagfolk til å gjøre det!?

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det vil hjelpe å fylle på et rensemiddel (kommer ikke på hva det heter) i oljen.

Dette skal smøre og rense pakninger i oljesystemet, slik at en blir kvitt litt oljelekkasjer og ventiltikking.

De har dette hos Opel.

Kjøpte det for noen år siden, da det var litt tikkelyd i motoren min (1.8i 8v).

Dette ble borte etter dette.

Koster noen hundrelapper for en boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kanskje jeg skal prøve det, hvis det ikke hjelper å bytte olje..

I dag hadde jeg biln på 130000km service. Og da jeg skulle kjøre hjem, merket at det var noe som ikke stemte. Når jeg ga på til f.eks. 3000 omdreininger og slapp gassen så datt den normalt ned til 2000, men der holdt den seg i ca 2 sek og datt ned til den vanlig bakker på. Er det gass-oppheng eller noe annet?

noen som vet?

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at det er tomgangsregulatoren som er treg eller noe slikt.

Min er dårlig. Det fører til at bilen dauer av og til når jeg trør inn kjøtsjen.

Når den skal gå til normalt turtall på ca 800-900rpm, hender det også at den ligger på rundt 1000-2000rpm.

Dette er et vanlig problem på 1.8-liters motoren iallefall, muligens 1.6.literen også sliter litt med dette.

Se om den er 'friskmeldt' imorgen. Om du har problemer med at den dauer/kubber når du trør inn kløtsjen, så kan det være tomgangsregulatoren som er dårlig.

Har vert oppe flere ganger på forumet.

om dette skjer, så bare si ifra, så skal det alltids være hjelp å få:)

edit: Siden dette skjedde etter service, så sjekk at ledningen står på denne:

tomgangsregulator.jpg

Tviler på det, men det kan hende reparatørene har tatt av ledningen til den og ikke satt den på igjen (tviler veldig på det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider