Gå til innhold

Problemer med Oljetrykk på 305

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en 82- mod 305 som jeg akkurat har satt i en volvo.

Problemet er at den ikke har oljetrykk...

Hadde trykk første gang jeg starta den men i dag var det ingenting!

Hva kan være galt?

 

Noen som kan si meg om det tar veldig lang tid før det kommer oljetrykk etter start av denne motoren?? Tør ikke la den svive så lenge av gangen... Og hva er normalt oljetrykk på tomgang rett etter start?

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Jeg tror at normalt trykk skal være 2-3 bar på tomgang, oljepumpa har kanskje tatt kvelden ?

 

Trykket skal være der med engang...

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekka med en annen måler da? Kan jo faktisk være den som er def.

 

Eller muligen giveren også.

 

Men ellers må du jo bare ta det ut til inspeksjon, lykke til.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut fordeleren og kjør oljepumpen med en elektrisk drill. Det finnes spesialverktøy for nettop dette, men du kan også lage deg verktøy relativt enkelt.Når du tar ut fordeleren ser du at sporet i oljepumpen ser ut omtrent som et flatt skrujern. Du merker fort om du får motstand i drillen.

Hvis motoren har stått i ro lenge eller pumpen er tørr må du ofte ha litt turtall før den kommer i gang.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde ut hele skiten i dag!

Fant ut at det var ventilen som skal åpne ved for høyt trykk som sto åpen hele tia... fjæra var for slapp...

 

Så da slang jeg inn ei ny pumpe som virket mye bedre, skal teste i morra, men tror det funker nå! takk for svar :D

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår