AC^ Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Noen som har prøvd eller sett 740 som går med strak aksel uten støttelager osv... Lurer bare på om dette vil subbe, eller om det går? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 det burde da gå fint det, men problemet kan bli ubalanse og litt krappe vinkler i de kryssene du må lage bak kassa og på bakakselen. Men, feks volvoer med 500hk og 700nm kjører ikke med standard mellomaksling de heller, så jeg ville sett på deres løsninger. Kanskje de kjører strakt hele veien de og :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Vil ikke tro det blir noen fare med vinklene, bare se på offroad gutta med 50 graders vinkler på akslingene. Ubalanse blir det ikke hvis akslingen er avbalansert. Men ikke prøv en helt stiv aksel, den må kunne flexe litt inn/ut. Har kjørt med hel 3" på 240, tok noen få ganger oppi gulvet ved full last og hard dump. Senket 40mm. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 jeg tenkte mest på at det er vanskeligere å holde en lang aksel balansert enn en kort :) Dog, 3" er rimelig grove greier.. hehe, sikker på at han ikke klarer seg med 2,5" tro? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Lengde messig så er det jo splines på tremecen så der går det med joke der og strakt til bakakslinga så det er ikke noe prob... Er redd for at den vil ta oppi, gjør den det er det noe dritt! Hehe Blir avballangsert ja... Skal eventuellt få GKL Unicardang til å laga en til meg... Poffs å dissa kjører to delt med støttelager og hardyplate, men så har ikke dem splines på kassa heller slik at de kan kjøre med joke der heller, så de må bare bruke to for å ta opp det den trekker seg sammen... Ang. vinklene så går det greit å stille kassa opp og ned i den beste vinkelen for å unngå tap da jeg har lagd ny travers... Det blir 2.5" tenker jeg... Det de solgte mest av sa han! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.