Gå til innhold

Golfen, Loppa: Stjålet og vraket i går natt!

Ranger emnet

laksen

Anbefalte innlegg

Mer FRP nå? :D

Neida, helt seriøst, dette var kjipt. Likte Golfen din veldig godt, og det er ingen tvil om at den kunne blitt råfet.. Det er livet, hardt og brutalt, og dritten kommer når man minst venter det. Noen er mer uheldige enn andre, og mange fortjener det ikke..

Du må anke dommen dersom du ikke for nok erstatning, kommer saken høyt nok / ut av landet, vinner du garantert.

Angående vanlig ansvarsforsikring tror jeg dette bare gjelder den andre partens bil og personskader, og ikke din egen, iallfall hvis du ikke har + tyveri-forsikring.

Lykke til videre med alt :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mer FRP nå? :D

Neida, helt seriøst, dette var kjipt. Likte Golfen din veldig godt, og det er ingen tvil om at den kunne blitt råfet.. Det er livet, hardt og brutalt, og dritten kommer når man minst venter det. Noen er mer uheldige enn andre, og mange fortjener det ikke..

Du må anke dommen dersom du ikke for nok erstatning, kommer saken høyt nok / ut av landet, vinner du garantert.

Angående vanlig ansvarsforsikring tror jeg dette bare gjelder den andre partens bil og personskader, og ikke din egen, iallfall hvis du ikke har + tyveri-forsikring.

Lykke til videre med alt :)

Takker for det.

Er det ingen som har 2 bærebruer liggende til en billig penge? Er det jeg trenger i første omgang.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig synd!

Når det gleder erstatningen, så er det vel staten som forhåndsbetaler denne, så får de månedspris å betale.. Det er hvertfall det Mr. Toska fikk, og kanskje du og, hvis du får rettens vei.. ?

Nå skal du høre om det vakkre regelverket i norge. Det var 2 tvilligbrødre, 1 gutt og ei jente. Jenta har ikke gjort stort gæli annet enn å sitte på. Tvillingbrødra var de som brøt seg inn i bilen og stjal mye av tinga mine. Han gutten stjal det som var av verdi og kjørte bilen. Problemet er at faren til han gutten nekter at gutten skal bli avhørt. Det betyr at jeg ikke får stillt noen erstatningskrav til han. Det som skjer er at retten dømmer dem slik at de må betale, men jeg får igjen maks 5000kr! Og den saksagangen kan ta opptil flere år!

Tvillinggutta har innrømt det hele, og de kan jeg prøve å få dratt litt penger fra.

Men alt i alt er det ikke det økonomiske som svir. I sekken min, som de kastet (trolig i elva) lå det notater fra 3 års skolegang og jeg har tantamen og examen nå neste uke!! Bl.a notater fra Matte 3MX!

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, dette var noe dritt, vi skulle heller torturert begge de 2 slik som bilen fikk gjennomgå juling! Er du glad i bilen, så kan den alltids reddes, og de skadene du gar fått der går det fint an å få skaffet nytt. Jeg mangler selv vange og deler av venstre innerskjerm for å få min 78`modell ut på veien igjen.

Spleise på delebil?

EDIT; Når det gjelder bærebruer står det en fin en på høggern på Isi her i bærum, den står på taket til en annen bil så man får riktig arbeidshøyde :)

Lykke til, si ifra om jeg kan gjøre noe for deg :) Har et sett med nye framskjermer som har vært brukt som øvningsoppgave i sveising som du kan få av meg, rustfrie og bulkfrie skjermer, men trenger litt sparkel over sveisen.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alt i alt er det ikke det økonomiske som svir. I sekken min, som de kastet (trolig i elva) lå det notater fra 3 års skolegang og jeg har tantamen og examen nå neste uke!! Bl.a notater fra Matte 3MX!

Da må du kunne vel få slippe å gå opp nå? Men, det ødelegger jo alt senere, neste år. Er det mulig å være så uheldig?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det.

Er det ingen som har 2 bærebruer liggende til en billig penge? Er det jeg trenger i første omgang.

jeg har 2 stk fra en caddy! å panser osv! send meg en pm eller en meld på 93014391 så skal jeg være så snill at du skal få de for en veldig veldig rimelig penge:) utrolig synd det som skjedde.. kondolerer

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips økokrim om faren til tvillingene, og barnevernet. Eller true de om det ihvertfall, så de blar opp noen lapper;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og drivakslene er bøyd... Forstillinga ligger ca 20cm lenger bak og lenger opp :D

ps: På vei hjem i dag stoppet jeg på en bensinstasjon. Og gjett hva som stod ved siden av meg? En grøn VW Golf 1976 GLS med swallowtail! Tru på jeg fikk lyst på den!

Faen så møkk da! Vi som skulle cruise ilag i sommer og alt:|

ang. gls`n .. hadde den gul framskjerm og var veldig sliten?

Rust er passe dust. lzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min VW Golf Mk1 1,5 Automat (ligger en tråd om biler her på forumet) ble stjålet i går Jeg fant igjen bilen med tjuva i og det ble litt av en biljakt! Endte med at de totalvraket HELE bilen min MED fittipaldi 7x15 felgene og en sjelden krom polofanger! Jeg får ikke en dritt i erstatning fordi tjuvene er 14 år gamle og faren til han som kjørte og han andre som brøt opp bilen (de er tvillingbrødre) ikke har penger i det heletatt. Så her sitter jeg med loppa mi som er 100% ubrukelig. Alle gromdelene er smadret og jeg er blakk!

For en fantastisk helg! Bilder av bilen før og etter og lengre beskrivelse av biljakten kommer senere...

R.I.P my beloved Golf. My "Loppa". My Gamle Skolen.

Hadde du ikke tyveri forsikring??

Når du annmelder det så kan du få erstatning for skadene å det er det staten som krever inn..

Vis ikke er det jo bare å banke opp snørrungan vær gang du ser dem til dem har fått juling for det bilen var verd..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så møkk da! Vi som skulle cruise ilag i sommer og alt:|

ang. gls`n .. hadde den gul framskjerm og var veldig sliten?

¨

Nei den var grønn og veldig fin! Orginal stand, men pent brukt! Har skilt nret på bilen. Ringe og høre om han vil selge`? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for all tilbakemeldingen. Jeg sender dere en meld angående delene. Jeg må bare få tid til å sette meg ned i to sekunder.

Til alles informasjon så skal jeg møte faren til tvillingene i løpet av neste uke for å bli enige om størrelsen på erstatningskravet. (hvis jeg ikke sa det? Sier alt 100 ganger om dagen nå!)

Og til deg oshim: Vi skal nok cruise litt :) Dog ikke med en like strøken bil, men jeg skal nok få lappet den sammen og kjørt skikkelig rat-look ;) Hehe... Eneste veien og gå det nå som ikke penga strekker til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drivaksler liggende om du trenger... iallfall til høyre side, venstre side skal også ligge her tror jeg.

Kan få de gratis om du vil... evt. betale for porto.

Noe annet du trenger så skrik ut..

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider