Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet

Frode740R

Anbefalte innlegg

jævlig snygg bil... eneste eg tror eg hadde breddet vingen på en litt annen måte... det ser ut som om han har breddet den på ver side av bremse lyset... eg ville gått lenger ned på sidene av vingen... skal bli fett å se når den knall lamborghini gule 244 kommer på veien snart... eg har hjulpet han med å montere 840r vinge på den bilen... det er en uorginal fra plast och son... de selger jo ikke de orginale lenger har eg fått høre... vi fikk ikke tak i de i alle fall... Synd de felgene ikke e billig... de e jo rå feit... tror eg hadde spandert på 4000 til og fått crhome senter .... men feit uansett...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann,

Var jo med faren min å hentet superdtm 18x8.5, såvel som Asa Racing GT Black..

Om du kjøper spacers hos gummihuset (1900sek for alle hjulene), får du spacers som du skrur fast i nav, så får du med bolter du skrur i spacers..

da slipper du å presse ut de gamle boltene og skru inn nye..

det er for mangen som har sånne felger... de er flott å se til.... men det er kunsten å skille seg ut med stil som e tingen....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Var det du som la ut bilde av en max polert panserlås "dings" (den som skal være i panseret)?

jupp stemmer.... Bare vent t edu får se det nye topp dekselet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe form for klarlakk oppå dette?jeg har polert Volvo skrifta på toppdekselet mitt og har bare hatt på autosol...kommer det til å holde?

Du se no... vent 2 sec.... så skal du få se mitt topp deksel... så skal eg forklare deg... eg e litt stolt av det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det nye høyglans polerte topp dekselet mitt.... alt er polert for hånd.... FOR HÅND!!!!!!! Bye HAND...

Først slipte eg negg topp dekselet medd 400 papir så 800 deretter 1200 så 2000 og til slutt 4000 papir. folk kan gjerne si koffor ikke bare 1000 så glans polering.. 4000 papiret hadde veldig mye å si... så til slutt meguaiers all metal polysh. her etter skal selve det som ikke er blankt lakkeres i bilens farge... og til slutt klar lakk på hele dekselet....

DSC00007.jpg

sorry stort bilde.... tatt med mobil camera....

her er ett bilde av panser låsen min...

03950430.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j**** fint mann! heldige du som kan gjøre slik. hadde jeg gjort det samme, hadde toppdekselet vært tilsølet med oljesvette etter et kvarter eller noe... kjipe greier. men du har gjort en ûberjobb der ja!!! Good boy:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er no bare å sette seg ned og pusse og pusse og pusse og pusse og pusse og pusse osv... det tok sinnsykt lang tid... ca 2 uker.... prøvde med lakk fjerner... den gele aktige typen... den funket litt... men ikke godt nokk... og ikke i krokene der eg hadde bruk for den... Så det har vært en jævlig jobb... begge disse delene har vært til griset. panser låsen var til og med full i rust... har flere deler det er gjort med... panser holderene... med mutter... men den vet eg ikke kor er blitt av... så får vi se ka som skjer den dagen eg tar crome badet i bruk... det ser eg fram til... takk for god respons...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er for mangen som har sånne felger... de er flott å se til.... men det er kunsten å skille seg ut med stil som e tingen....

Hva tenker du på av felger da?

19" ASA, så skiller du deg vel ut, men de har jo ikke kant!

r-felger må du iallefall ikke finne på å hive på bilen.

"r-felger" og compmotive er jo ganske vanlige for tiden de også, nå som folk selger replica av r-felger til litt over 1000kr felgen.

ps. jeg vet godt det tar TID å polere toppdeksel :P

Jeg tok det jeg hadde, når jeg hadde 4cyl.. brukte vel ca. 3-4 timer, med håndpolering.. (polergarn og autosol).. ble jævla shiny! men da tok jeg ikke de minste krokene, så det hadde nok gått med en 2-3 timer ekstra der.

ps. jeg hadde enklere jobb, da jeg hadde ulakkert toppdeksel, så jeg måtte bare polere vekk den gamle irrete overflaten.. (slapp å pusse).

Man får iallefal fine knipsemuskler etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du på av felger da?

19" ASA, så skiller du deg vel ut, men de har jo ikke kant!

r-felger må du iallefall ikke finne på å hive på bilen.

"r-felger" og compmotive er jo ganske vanlige for tiden de også, nå som folk selger replica av r-felger til litt over 1000kr felgen.

ps. jeg vet godt det tar TID å polere toppdeksel :P

Jeg tok det jeg hadde, når jeg hadde 4cyl.. brukte vel ca. 3-4 timer, med håndpolering.. (polergarn og autosol).. ble jævla shiny! men da tok jeg ikke de minste krokene, så det hadde nok gått med en 2-3 timer ekstra der.

ps. jeg hadde enklere jobb, da jeg hadde ulakkert toppdeksel, så jeg måtte bare polere vekk den gamle irrete overflaten.. (slapp å pusse).

Man får iallefal fine knipsemuskler etterpå.

Har du brukt 2-3 timer.... var dekselet rødt etter på da....? ?? Det var raskt... kordan gikk du fram... greit det er en lett jobb... men for best resultat så tok det meg nesten 3 uker på etter middager... mye arbeid... meste parten av tiden tok det å pusse ned i kroker og etter slipe etter riper som man oppdager under veis... det har kostet meg 500 kroner bare i slipe pappir... dvs eg bruker noe lignede... det er slipe papir bare mer sånn padder... en kompis av meg skal slipe ned bilen med 4000 papir i morgen etter at den ble lakket i dag... det er for å få vekk noe mat syndromer og appelsin hud.. for så og høyglans polere bilen.... det var en rå farge.... for de som bor i bergen så har de noe å se fram til... Det blir en lamborghini gul 244 med svart matte felger og lister rundt om... skam lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kun vi ha tenkt oss bilder på som ikke bor i bergen

fint deksel blir sliten i armen av å se på sånner ting

hadde gnag sår på finger tuppene en stund etter kan du si... bilder kan eg legge ut... bilen er ikke ferdig montert....

EG ble litt skuffet selv når eg puttet bildene inn på pcen... fordi de gav langt i fra samme effekt som i virkeligheten....

Det er bare en lakk du må se i virkeligheten... den er rå... Eg skal låve bilder av bilen når den er ferdig montert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider