Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet

Frode740R

Anbefalte innlegg

Grunnen er nok at de må spesial bestilles fra en eller plass i statene. Pærene er bestilt i fra Danmark. Men Slik som dere ser baklyktene så er det med rød tonte pærer det ser ikke pent ut. No har gutten fått på Diode pærer i alle lysene bak. Det ser 100 ganger bedre ut. Men selfølgelig. Smaken er som baken.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

autolens.com selger vel sånne lykter?

Jaja, iallefall liker jeg de lyktene. Vurderer sånne selv.

Åssen blir det med felger på 740'n Frode?? Du snakka på at du ville ha noen tommer større hvis jeg husker riktig fra tidligere i tråden?

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satan for et toppdeksel:D ikke for å være negativ, og det virker jo som du tenker samme banen selv, i og med du har chrome-bad på gang, men du skal ha andre motordetaljer blanke? har troen på superstar felger på bilen din, og hvertfall når du går igang med chrome under panseret så er vel noen med hyperchrome noe som hade sklidd fint på bilen din vil jeg påstå! de som sitter på krh 740'ien, kommer ikke på navnet nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satan for et toppdeksel:D ikke for å være negativ, og det virker jo som du tenker samme banen selv, i og med du har chrome-bad på gang, men du skal ha andre motordetaljer blanke? har troen på superstar felger på bilen din, og hvertfall når du går igang med chrome under panseret så er vel noen med hyperchrome noe som hade sklidd fint på bilen din vil jeg påstå! de som sitter på krh 740'ien, kommer ikke på navnet nå

selfølgelig skal man ta strået helt ut....

Mest mulig blankt... No skal eg til vallis på tirsdag... og der skal eg kjøpe R dyser og 16V topp ny turbo og intercooler....

Så det er vel starten på å bygge ny motor tenker eg. Mer hk...

Drømmen e 400.. så vi får se ka vi ender på..... Det blir Å bytte all innmat og det som må til... Gjøre jobben skikkelig. Så det skal bli spennende og se...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN SOM HAR PEILING?????????????????????????

Eg monterte den bensin pumpen fra nye typen volvo 940, den som kunn står i tanken, det eg lurer litt på er at på turen på bensinen opp fra tanken på bensin amaturet, der hvor man kobler til slangen er det en slags liten "tapp, Duppe ditt" noen som har litt innblikk i ka dette kan være. Skjøl tror eg kanskje det er en slags tilbake slags ventil. Siden denne 940 kunn er levert med en pumpe og bensinen har så lang vei å gå, så e det jo godt mulig at det e en sånn enveis ventil. Men det eg også kanskje tror det kan være er viss det er en slags trykk regulator.. noen som kan gi litt info????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. SÅ du sier det ja. dommeste eg har hørt. helt UTROLIG. at det går ANN og henge seg opp i noe sånn. Normale folk driter vel i om man bruker brekk eller steinr for å få bilen til å stå i ro i en bakke. Men du vet vel best. vel skal eg si fakta. BAKKEN ER SÅPASS BRATT AT DU FAKTISK MÅ BRUKE BREKK FÅR Å STÅ I RO. SELV MED GIRET SATT I R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sånn Finn flere feil da boy. Men eg vil takke på vegne av både meg og mr pell takk til alle andre som har slengt inn flotte komentarer. Men du bør være enig at bilen er skam feit. Grunnen til at bilen ikke har brekk. er forde boltene på bak hjulet er byttet til lengere bolter. Etter mye styr og for å lage en lang historie kort, så måtte vi fjerne bremse sjoldet bak. det fører igjen til at ikke bremse skoene holder seg på plass. Eller hånd brekk skoene. det skal vi få stell på. Men takk for all positiv og negativ tilbake melding.

Roooooooolig nå sailerboy!

Fast, faster, to fast, DEAD!

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævlen du har strøken 740 då. :respect

Hehe... kult....

Har akkurat byttet "NOTEN" i front fangeren... den i hullene. Så eg heiv i netting med litt større masker i...

Fangeren har vært inne på sin årlige lakkering.

Viss deter din 740 eg ser der så må eg ærlig si at den ser faen ikke så værst ut den heller.... :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... kult....

Har akkurat byttet "NOTEN" i front fangeren... den i hullene. Så eg heiv i netting med litt større masker i...

Fangeren har vært inne på sin årlige lakkering.

Viss deter din 740 eg ser der så må eg ærlig si at den ser faen ikke så værst ut den heller.... :thumb

Er ikkje min nei. Er ikkje så masse og ha bilde av min endå.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje min nei. Er ikkje så masse og ha bilde av min endå.

Jaja... var no tøff den der og.....

Du får sende en link av bilder til bilen din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte eg skulle vise noe enkelt noe i dag... For oss gutta som liker litt crome.

Siden mangen av 740ène blir levert med crome over alt så Kan det være greit å lære ett enkelt trix for den som ikke har lært det. Det har seg sånn at viss du bygger om fra 740 til 940 front så må du bytte bla listene rundt vinduene. De er ikke lett å få tak i til 940 med crome.

Så her er en enkel måte å gjøre det på....

I steden for å finn på tanken å ta fram pusse papir og autosol... det vil resultere i Dårlig resultat....

Det har seg sånn at De orginale svarte eller Grå lakkerte listene til volvo 940 rundt vinduene er i bunn og grunn cromet. Og for å få vekk lakken på disse på en enkel og effektiv måte så gjør du så her

Sånn ser listen ut. Som du ser så er faktisk litt av lakken flasset av på hjørnet av listen.....

IMG_0321.jpg

Så tar du frem denne berømte flasken BASOL. Det får du kjøpt steder hvor man selger lakk. Det er en lakk fjærner som er veldig effektiv. I tillegg trenger du En pennsel i passende størrelse. BASOLèn er en slags tynn gelè aktig masse.

IMG_0329.jpg

Så teiper du inn der hvor det er plast på listen. Siden eg e elktrikker så hadde ikke eg noe annet enn elektro tape. Så då måtte det bli med den.

IMG_0324.jpg

Så tar du penselen fram og prøver å få ett tykt lag med denne BASOLèn, da jobber den lettere igjennom lakken. Og du klarer letter å få av lakken.

IMG_0331.jpg

Så er det gjort... Da er det bare å vente... Og det går ikke lange tiden før greiene begynner å etse. Og det etser friskt. Viss det er noen steder du ser at det ikke helt vil slippe så bare smører du mer BASOL på.

IMG_0334.jpg

Enda et bilde av etsingen

IMG_0332.jpg

Så etter på skrapper du det av me noe plasstikk stykke eller noe som ikke riper opp cromen. Så når du har klart å skrape av nokk sånn at det ter seg litt veig. Så vasker du av med vann og en svamp. Så ser du etter om det er mere av lakk rester rundt om. Så viss du ikke klarer å skrape av med neglen så er det på meed mere basol.

Etter at du er fornøyd med resultatet så tar du fram Autosol og gnukker å gnir. Vær litt forsiktig så du ikke får så mye på den svarte plasten. det har en tendens til å lage hvite striper. Med silikon klarer du kanskje å vaske det vekk. Men sånn for å kanskje spare seg jobben.

resultatet har eg. men ikke på bilde

kameraet gikk tom for batteri. Men eg skal vise det fram når eg får ladet opp batteriet.

:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noken bilder av den.http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125837

Ser ikkje så bra ut endå, men blir bedre når onkelen min får lakka den.

Ser jo ut som et låvende prosjekt det der.

Den intercooleren du har brukt e det den som spm leverer....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider