Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet

Frode740R

Anbefalte innlegg

• Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Frode: Er du starta i motorbygginga??

Er så vidt i gang.....

KJøper inn de dyreste delene først også graver vi nedover på de billigere delene...

Turboen er kjøpt inn....

wasegate

Intercooler

Så no sparer eg opp penger til datasptur.

Det har eg egentlig råd til... men er greit å ha litt penger å leve for og....

Lei av å leve på Hotdog og tomat suppe verdag... hehe....

Så neste nedover på listen er:

Data sprut som nevnt. Autronic SM4

Stempler lav komp til 16 V topp. da til 2,3 liter med utfreste spor til ventilene.

H profil staker

16V topp

Bunn del fra volvo nyere enn 95/96 B230

Også blir det å betong fylle den

Putte i en B23 veiv

Det blir først å trimme motoren te 400 hk.

Men innmaten i motoren vill eg forsterke opp så mye som mulig for senere mer effekt..

Så blir det videre å kjøpe større dyser.

Få en til å sveise grenrør.

Også videre....

Ting lærer eg underveis. men all hjelp er til god hjelp... Så alle råd og tips eg kan få tar eg godt i mot.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større turbo ja.... Det har seg sånn at først var målet 400 hk... For å spare en del peng på bygging... Ver hundre hester Blir fort mye mye dyrere....

Derfor så kjøpte eg en Turbo som ikke leverte til mer... men i senere tid så blir det sikkert større turbo og sånn.... Gjelder å bygge seg opp en gøtts... Sånn som eg lever i no.. først hadde eg jo bare en f motor. 116 hk... Jippi.. på en god god dag så spant bakhjulene... Så byttet eg til fk med litt extra trim på... opp med ladetrykket.... no spinner den langt av gårde på vått føre... Så no vill eg spinne langt av gårde på tørrt... hehe... Som man alle vet mye vill ha mer... ALLTID... Og det er en sykdom alle har... så derfor tar eg å kurrerer meg litt no... så kjøper vi inn grom deler senere...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med drivverket? Går mye penger der også ;)

vel eg får se kor lenge m90 holder... den har forsterket 3 gir... så på 400 hk må den tåle en liten stund.. frem til eg nesten har råd til en tremac kasse... Selfølgelig må jo cluchen byttes til en mer robust en... Men ikke alt for robust sånn at eg tar knekken på kassen igjen... bakakslingen er fra 940 der kommer innmaten til å bli bytte til sam steffanson sperr... Viss du har noen gode forslag på å få fram ett yperlig driverk så må du fortelle meg det.... Trenger råd om alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men først å fremst blir det å få ut 400 hk.... Det virker i grunnen ikke som om det er noe stort problem. Så lenge man får bygget opp motoren inn vendig.... da tenker eg på blokken... Når det gjelder toppen så kan den være orginal 16v topp... For den skal visst nok ha gode fløde. og skal klare fint å levere til 400 hk... Eneste er ventil fjærene bør kanskje byttes til litt mer robuste...? Så i senere tid så blir det å skaffe seg en topp til i fra 16v og porte den opp få inn noen større ventiler og bearbeide toppen til litt mer gamp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode: Jeg har en orginal strøken 16v topp med monterte dobble ventilfjærer,som jeg tenker å kvitte meg med.Bruker værsting toppen min.

Er en 16v turbo i tromsø som kjører på skuddsikker blokk å orginal 16v.veldig bra bygd motor..460hk & 600nm...det står det respekt av!

Ebb Flowtech sa at når han sammenlignet Ford Cosworth & Volvo 16v topper virket det som cosworth toppen var fra steinaldern og valmet toppen stammet fra F1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode: Jeg har en orginal strøken 16v topp med monterte dobble ventilfjærer,som jeg tenker å kvitte meg med.Bruker værsting toppen min.

Er en 16v turbo i tromsø som kjører på skuddsikker blokk å orginal 16v.veldig bra bygd motor..460hk & 600nm...det står det respekt av!

Ebb Flowtech sa at når han sammenlignet Ford Cosworth & Volvo 16v topper virket det som cosworth toppen var fra steinaldern og valmet toppen stammet fra F1 :)

hehe.... kult... nesten domt at det e Cosworth som driver med formel 1 i dag... hehe... Send meg en spm på pris på toppen da... og om det er noen andre extra ting som du vil ha solgt... gjerne med en pris du er fornøyd med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider