Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet

Frode740R

Anbefalte innlegg

krb trading lager deg grenrør og plenums innsug.

Ja det blir vel enten han eller en av kompisene min på frank mohn fusa så må fikse... redd viss eg tar fusa løsningen så tar det en evighet før noe skjer... bygger motor mer eller mindre likt i lag med volvo 240 r han og går for 16 topp... han har vel og merke fått tak i blokk og topp.. 16 v topp. Så prosjektet blir mye likt... han jobber på frank Mohn og kjenner nok folk der som er flink til å tig sveise.... Der får vi skjert ut flenser slik vi vil ha de... Men problemet er det tar tid... Så eg har selv tenkt på krb men da blir det dyrere.. men et raskere alternativ...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel eg får se kor lenge m90 holder... den har forsterket 3 gir... så på 400 hk må den tåle en liten stund.. frem til eg nesten har råd til en tremac kasse... Selfølgelig må jo cluchen byttes til en mer robust en... Men ikke alt for robust sånn at eg tar knekken på kassen igjen... bakakslingen er fra 940 der kommer innmaten til å bli bytte til sam steffanson sperr... Viss du har noen gode forslag på å få fram ett yperlig driverk så må du fortelle meg det.... Trenger råd om alt...

M90 er bare tull å putte inn. Det holder ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du setter driten sammen med orntlige bånndeler ihvertfall... Skal du først begynne me 400 trenger du bare en turbo som holder til det, får raskere respons og en sånn turbo er sliten etter en to tre år alikevel.. Hehe

Hør på Kenneth å sett inn Tremec, det er det som er framtia, koster jo lit da men...

Toppen trenger du vel ikke å gjøre no me i framtia heller om du ikke vil over 500 og da begynner 16v å koste mer enn det smaker igjen.... Og 500 hk i en bakhjulstrekker er galskap egentlig, har ikke behov for mere i d hele tatt om du ikke skal kjøre sygg fort...! Hehe

Ang. gren å innsug så trudde jeg det ikke var innsuget det sto på om du skal oppimot 500hk men....? Kenneth har vel et skuddsikkert svar på det? :P

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE... sant nok.... Det koster å kjøpe gull... tremac er tanken... men siden eg har forsterket m90 no så bruker eg den med vet fram til eg har kjøpt tremac... En tremac kasse er ikke spesielt dyr heller i grunnen... mener å ha hørt 4 trinnsen ligger på 17000 og det er samme pris som volvo skal ha for en M90h kasse... Det vil si den er vel heller ikke ny, det er vel bare en overhalt kasse... denne prisen er også etter at du har fått igjen panten for den havarerte kassen.

Så innvendig må motoren bygges solid... Så bytter vi deler utvendig under veis til mer robuste...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg me 230 etter 95, JE stempel, Eagle eller PO (best) råder, tilpass 23 veiva og sett på ei trivlig oljepumpe... Du kan også bruke betong hvis du vil ha det helt værst, har hørt at denna betongen kan løsne etter non år men det veit jeg ikke om stemmer...

Setter du sammen det der så får du ikke sterkere rødblokk...

Tremec TKO 600 er kun 5 trinns kasser, og ligger rundt 20 lapper +/-... Du skal ha dn som heter TCET 4617.... Så kan du handle adapter til volvo hus av meg....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg me 230 etter 95, JE stempel, Eagle eller PO (best) råder, tilpass 23 veiva og sett på ei trivlig oljepumpe... Du kan også bruke betong hvis du vil ha det helt værst, har hørt at denna betongen kan løsne etter non år men det veit jeg ikke om stemmer...

Setter du sammen det der så får du ikke sterkere rødblokk...

Tremec TKO 600 er kun 5 trinns kasser, og ligger rundt 20 lapper +/-... Du skal ha dn som heter TCET 4617.... Så kan du handle adapter til volvo hus av meg....

Og ka ligger den kassen på i pris da.... Eller er det en kasse som bare er litt sånn skredder syd for Feks volvo 740... E det samme innmat i den som tremac TKO 600....? har selv hørt at betongen løsner etter noen år... Det er vel også litt logosk siden blokken har sine bevegelser og også kompinert med varm gang... Skulle tro det i alle fall....

Ett spørsmål er om den orginale marine veiven er smidd eller støpt... eller er dette nnoe som endrer seg på årstallet og...

Eg ha fått noen hint om å bruke 2,5 veiven fra sten parner... Det ble visst forrsatt laget noen av nyere type... nyer vil si nyere enn 90...

har hørt rykter om at SAM lager veiver og... Noen har fortalt meg at de lager en så kaldt "R" blokk... En blokk med "vet ikke om eg sier rett no" men med smidd Stempel kasset og meg alu blokk... Greit nokk at eg ikke har i planene å kjøpe en sånn bklokk for den koster sikkert både sjorte og slipps... men er det sant... Parner skulle vell lage det.. og prøvde seg så vidt... men om det ble en sukse vet ikke jeg...

Takk til alle så langt fo hjelpen... Men eventyret starter ikke for fullt før nøkkelen vries om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blokka du har i tankene der er det Sten Parner som lager,koster 90 store.

Tror jeg ska få Shs performance til å fylle blokka mi nå...bestillte en 76mm ballbearing turbo idag :)

Woohoooooo... 90 flak... hehe... Da bør det være noe som funker.... har du en link eller noe til et prosjekt forum eller noe lignende som du driver med....

Shs performance.... ka skal de ha for fylling av blokk... og syre vasker de den og eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider