Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet

Frode740R

Anbefalte innlegg

Tko600 ligger på 20 lapper +/-...

Å bruke den parner blokka er jo bare nonsens, da kan du heller bruke Audi 5'er isteden...

Ring som sagt Wetterhus, KRB eller SHS osv så kan dem svare deg på priser...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare ring Shs for å høre hva han skal ha for å fylle blokka di,Håvard selger også tremec.

Er enig med AC^ her med at det er bortkasta penger å tenke på en slik parner blokk,tror at nytypen 230 med støpt sylinderstøtte vil fungere fintfint.

Hm..er dårlig med prosjekt tråder for meg...koser meg bare for meg sjøl i stillheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ring Shs for å høre hva han skal ha for å fylle blokka di,Håvard selger også tremec.

Er enig med AC^ her med at det er bortkasta penger å tenke på en slik parner blokk,tror at nytypen 230 med støpt sylinderstøtte vil fungere fintfint.

Hm..er dårlig med prosjekt tråder for meg...koser meg bare for meg sjøl i stillheten.

hehe... stillethet er fint før stormen... Nei eg hadde ikke planer om å å kjpe blokka t parner.... hehe.... bare lurte på om ryktene var sanne... og om litt sånn info... Så no får vi se ka lønningen blir på torsdag neste uke.. ja og kor mye det er igjen av den forgie... så viss ting går etter planene så kjøper je autronic sm4 sprut på neste eller lønningen etter... det skal bli godt å få det i hus... Dyre ting... Må høre med polly ka han skal ha for sm4 sprutet... mener krb skal ha 17000 med moms... har kjekket opp i australia og der koster det rundt 9000 kr... har kontakt med en der nede... men man bør helst kjenne folk viss man skal få de til å handle for seg. i alle fall når det er snakk om såpass mye penger... Så kommer nokk s60r dysene til og selges... Flett nye 4 stk... Så viss noen er intrisert så send en priv mld og bud...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte eg skulle vise litt bilder av det lille rasket eg så langt har innvistert i..

t4/t3 turbo fra turbonetics

IMG_0928.jpg

Wasegate fra turbonetics. Skal klare 450 hk.

IMG_0929.jpg

Intercooler skal klare 650 hk.

IMG_0926.jpg

Også er det turbo og wasegate i lag...

IMG_0930.jpg

dysene som er til salgs. s60r dyser 465 cc

IMG_0932.jpg

også det berømte topp dekselet mitt. som snart skal bli lakkert....

IMG_0934.jpg

IMG_0935.jpg

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

specs på turbo?

fikk ikke mye te specs av KRB ba om det... men han sendte ikke det med... men det er i alle fall 63 eksos. det står llite om hva type compressor hus det er men antar at det er 58. den skal i følge kai Roger levere til 420 hk med 8v topp.. No er planen min å gå for 16v topp og da sa han at den skulle levere til litt mer. Men eg skal sende E mail til KRB og be om specs. Er litt irriterende å få ting uten å helt vite hva man har fått....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg ønsker å kjøpe 16 ventilers topp til en b234 motor og helst med innsug. kan ved ønske også forhandle inn 4stk 968 s60R dyser. De er av typen 465 cc. Dvs evt dyser+ett mellom legg eller bare penger. Dysene er flett nye. men selges IKKE løst. Det vil da skje senere etter 16V topp er kjøpt.

Så send en Priv meld eller mail til Frode740r@hotmail.com om du har en topp til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem eller noe slikt Frode men jeg tror den turbon blir litt liten til over 400hk.

Har du innvestert i grenrør??

Vel eg begynner å lure litt da... Men da er ikke KRB helt til å stole på når det gjelder salg av deler....

men den skal ikke rekke til mer enn 420 i følge kai roger.

Har ikke innvistert i grenrør enda... Det får eg laget av gutta på Frank mohn.

Den skulle rekke fra 350 til 420. Visst nok med steg 3 trim på. men han har innformert meg dårlig på ka turbo det er.

Så vi får se.... Grunnen til at eg kjøpte t4/t3 turbo er fordi den skulle passe direkte på Den orginale flensen. men d a skulle eg bygge Grenrør.

Men eg er selv blitt rådet av venner å kjøpe ting hos andre enn hos Kai roger. Det er no av flere grunner da. Så no her etter blir eg nok til å kjøpe ting hos polly motorsport her i bergen. har en god venn som jobber der. hadde eg visst det da så hadde eg nok Kjøpt turboen hos han. i steden for hos KRB. Etter som at 2 Andre venner av meg kjøpte like turboer som meg. og bestilte like turboes som meg så har vi alle fått forskjellige men betalt samme pris.

Så vi får se ka som skjer. i bunn og grunn så var målet helt til å begynne med 300 hk. men senere så tenkte eg å bygge litt større. No er målet 400 hk. Om ikke turboen rekker til det så blir det å kjøpe ny i så tillfelle.

Gode 300 håper eg den rekker til.

men det er gått du informerer meg litt om det der. har selv vert i tvil.

Og stolte på KRB. Alle har forskjellig inntrykk av Folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,har ikke noe kjennskap til Polly men har skjønt at han e en dyktig mann.

Skal du få laget røret med T3 flens?...hvordan blir røret da?

Polly er flink han....

Har snakket med kompisen min som jobber der ute hos han. han diver selv med ett RÅTT volvo bygge. En 242 GT 79 mod. Meget god stand. Og et syn å skue. Han bygger 8 Ventilers motor. Med b23 bunn både blokk og veiv. Hvor han da har brukt male sine stempler. T4 turbo fra turbonetics og med trykk kammer sm2 autronic data sprut. Det er et prosjekt som visst nok skal passere 400 hk. Den ble bremset til 400 litt til med Webbere gassere. han var intrisert i å bygge bilen med de Webbere gasserene som stod på bilen når han kjøpte den. målet var vel 400 hk. men pga for høy avgass temp så ga han seg på webberene og valgte data sprut i stenden.

vel om jeg bygger med t3 eller med t4 flens er jo blitt litt usikkert. vil helst ha med turboen opp da... men det har jo ikke noe med flensen å gjøre. Akkurat det med grenrøret har eg ikke helt bestemt meg for enda... Mulig eg får de te å lage med både t4 og t3 flens til senere tid. Vi er 3 stk som skal ha grenrør til 16v topp her i bergen. Var inne på wetterhus sin side og så på det grenrøret som var laget der inne. Det så jo ut som ett utrolig flott arbeid. Alt er vel egentlig bedre enn orginal manifoilen.

Men når du nevner dette litt med rør bygging. tenker på intercooleren. trenger 3" rør der. Non som vet om hvilken type rør som er der å anbefale?? kem som skaffer dette... polly skaffer nok helt sikkert... men det finns sikkert billigere løsning. Jobber for tiden på frank Mohn rør hal, vel og merke som elektrikker. Der har gått rundt og sett på 3" rør. Men de er det alt for tykt gods i... Allu rør er vel kanskje ting å bruke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på bare rørene i rørgata?? (turbo-intercooler-gasspjeld)??

Håvard Forzaa driver et firma her i tromsø som heter SHS Performance,han er etter min mening helt klart en av norges dyktigste når det kommer til volvotrimming,han lager veldi bra grenrør.Han samarbeider sammens med en tidligere kollega av meg og han er helt superb på maskinering og sveising.

Håvard lager/skaffer deg alt!...det kan hende at du klarer å kappe flensa av å få sveist på en t4 flens igjen.

Jeg har kjøpt til dels mye deler hos Wetterhus,uten tvil at han kan det han holder på med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på bare rørene i rørgata?? (turbo-intercooler-gasspjeld)??

Håvard Forzaa driver et firma her i tromsø som heter SHS Performance,han er etter min mening helt klart en av norges dyktigste når det kommer til volvotrimming,han lager veldi bra grenrør.Han samarbeider sammens med en tidligere kollega av meg og han er helt superb på maskinering og sveising.

Håvard lager/skaffer deg alt!...det kan hende at du klarer å kappe flensa av å få sveist på en t4 flens igjen.

Jeg har kjøpt til dels mye deler hos Wetterhus,uten tvil at han kan det han holder på med!

Ja Hovard Forzaa har eg hørt om... Det er nok de rørene der eg tenker på ja... turbo intercooler og så til innsuget. da med en liten tapp under veis til veivhus ventilasjonen. Ja en ting eg lurte på er det wetterhus som har laget dette gren røret...???? Er som du sier en at man kan viss man tenker litt når man lager gren røret at man legger til rette for mulig bytte til t4 flens. Det går jo an... Har faktisk tenkt på det. Men det spørs jo litt på hvordan man lager 4-1 stykket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider