Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

tror det blir vanskelig å få det tett rundt flensa,men det kommer litt ann på om det er et pulssplit rør osv.

Skal ikke si helt sikkert om det er Torgeir som lage det røret der aleine,men han har iallefall kommet opp med mange veldig bra rør!,jeg tror det er han som sveiser røra også.

Den tappen lager du deg hvis du kjøper deg et rustfri rør og har tig sveist litt før.

Jeg studerte ganske nøye for ca 1-2 år siden når Trond Åge Nilsen (HiTech Trond i shs performance leiren) laget et bmw M5 pulssplit turborør...va ikke bare bare med å få alle røra like lang og stabla opp i kollektorn med hensyn til motorens tenningsrekkefølge,hvis du tenker deg at man ikke skal sveise seg fast på noe som helst punkt.

Men resultatet ble helt sinnsykt bra.

 

Har du vært å sett på hjemmesiden til shs performance?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei der har ikke jeg vert å sett.... mye å lære ja.... hehe... Så dere bygget på en måte alle rørene seperat helt inn i kollktoren da...? eller forstår eg deg feil da... mangen tar jo og skrå skjærer rørene inn mot kollektoren. Slik at det på en måte blir ett hull når du ser inn i kollektoren. Viss jeg forstår deg rett ville det vel vært 4 seperate hull der.... eller har eg missforstått deg litt her no....?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var inne på siden hans... tydeligvis FRELST på TURBO... hehe... alt som går på drivstoff og har stempel kan tydligvis få turbo... hehe... kult... Vel eg har bare sett denne typen 4-1 grenrør der man skrå skjærer alle rørene og samler de ved kollektoren... Eg tror eg vet hva du mener når du nevner dette med det han gjorde med den m5.... Men det må bli en tung jobb å gjøre det sånn... Har ikke noe bilde av det har du... ?????

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke meg.... Det blir vel sveisere på frank Mohn som kommer til å gjøre det... Det er folk som driver med sveising til yrke. Og da kunn syrefast... Men det blir vel litt å høre rundt. Mulig eg får en an til å gjøre det og.. Han bygger volvo 240 8Ventiler som ble visst nok ble bremset i motor benk til 500 hk hos polly for noen år siden. Målet var visst nok 550 hk. Snakket med broren hans her for en liten stund siden. Så no var han visst på gang igjen og bygge videre på prosjektet. var nede hos han når han holdt på med grenrør prosjektet. men det er vel ett år siden no... Dvs Han holdt på å bygge om grenrøret. Husker ikke helt hva. men det var noe greier med Wasegaten. Eg Får i alle fall frank Mohn til å frese ut flenser til meg. Også skaffer de meg bend til grenrøret. Så pukter vel muligens jeg det. også leverer jeg det inn til helsveising. Får mål og gjerne løsnings forslag av pollyèn og...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dissa Frank Mohn gutta smidd no rør før eller? Maskinerer forresten en del better for dem her i gården....

Skulle hatt ett rør jeg å nå ganske snart, helst 321ti m høymontert turbo t en fornuftig pris...

Har du no bilder av et rør som Håvard har bygd du volvokvaløya?

 

Om Kai har sagt at den turbon der holder til 400hk så gjør den jo det... Om det er non her i landet som kan volvo så er det vel han.... Han har jo titalls års erfaring med trimming av volvo! At han ikke er te å stole på er nå ihvertfall bare svada etter mi erfaring ihvertfall...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dissa Frank Mohn gutta smidd no rør før eller? Maskinerer forresten en del better for dem her i gården....

Skulle hatt ett rør jeg å nå ganske snart, helst 321ti m høymontert turbo t en fornuftig pris...

Har du no bilder av et rør som Håvard har bygd du volvokvaløya?

 

Om Kai har sagt at den turbon der holder til 400hk så gjør den jo det... Om det er non her i landet som kan volvo så er det vel han.... Han har jo titalls års erfaring med trimming av volvo! At han ikke er te å stole på er nå ihvertfall bare svada etter mi erfaring ihvertfall...

 

 

http://www.shsperformance.no/index.php/article/articleview/40/1/7

 

Alt der er laget av Håvard & Trond Åge,regner med du har sett 240 til Køhler,den har Håvard også bygd.

Tenker du å lage rør eller kjøpe rør??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå som vi er igang med eksosmanifolder.. jeg prata med en av kara fra norsk turboservice på skogen i juli, og da prata vi om min motor(volvo da) passende snurrer, og tips med rør.. han viste og forklarte litt om den ene s**ben de hadde med, og der var det

kortest mulig rør, har ingenting å si at de skal være like lange, men med maks 15graders knekker
dette er jo heeelt motsigende med alle de "flotte" bananrørar folk tar tusenvis av lapper for! er dette bare piss eller er det noe i det?

 

forstår om det er på en 5-6 at det kan ha litt mer å si, men på en 4'er påsto han at det var kun kortest mulig vei som gjaldt..dette hadde de testa i benk lovet han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo rørene til Krb er jo bra,mange som synes det er dyrt,men man må tenke på hva det ville kostet hvis man skulle betalt timepris på det.

 

Mye som skjer med din i vinter AC?

Har sett dem bila ja.. Skulle likt å sett et rør før montering, collector osv....

Dem røra Kai selger er bra dem ja, ingen tvil om det...

Det er mange som trur det ikke er mye jobb, men det er faen så mange timer og masse kunnskap som skal til der....

 

Njah... Blir nytt gren, ny turbo og wg tenker jeg... Tenkte å endre litt på bensin opplegge, bygge catch osv, andre dyser og kansje anna innsug om jeg kommer over ett skikklig billig ett! Å endre litt på litt små ting, bygge ny eksos osv, bilen er egentlig ferdig sånn ca etter at jeg har drivi me dn ett år nå... Så blir d vel benking... Da får en satse på att han lager litt gamp!

Regner/håper på å lande på rundt 450 å da blir det nok t å kjøre me d ett par år også blire vel Audi motor tenker jeg... Effekt over det blir volvoane for ustablie... Hehe =)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå som vi er igang med eksosmanifolder.. jeg prata med en av kara fra norsk turboservice på skogen i juli, og da prata vi om min motor(volvo da) passende snurrer, og tips med rør.. han viste og forklarte litt om den ene s**ben de hadde med, og der var det dette er jo heeelt motsigende med alle de "flotte" bananrørar folk tar tusenvis av lapper for! er dette bare piss eller er det noe i det?

 

forstår om det er på en 5-6 at det kan ha litt mer å si, men på en 4'er påsto han at det var kun kortest mulig vei som gjaldt..dette hadde de testa i benk lovet han

Jeg mener det er en fordel å ha så lange runnere som mulig... Men nå er det jo mange som gjerne skulle likt å hatt turbon så nærme som mulig å da, mange høres det ut som vil ha den inni toppen omtrent... Turboservice ja, svensken du snakka me da? Han me den hvite Fastmec Saaben....?

15 grader bøy, det er jo nesten ikke bøy i det hele tatt det... Skulle du ha samla røra på en firrer med 15 grader så hadde du havna me turbon på yttersia framskjermen før de hadde møttes så det hørtes jo ikke spessielt lystig ut...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår