Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo MYE sterkere og talker ekstrem varme mye bedre, du eleminerer faren for glødeskall, det sprekker ikke på langt nær like fort også ser det jo også mye bedre ut da... Sånn i grove trekk ihvertfall...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartstål fungerer jo greit da...hvis man alt for mye penger å ruttle med lager man i inconell,det er et heftig materiale.

Så varmt at Inc. er nødvendig blir det ikke men 321 kan mange ganger være lurt å bruke...

Vi bruker jævla mye Incronell 625 på jobben t rør... Helt vanlig kvalitet på stålrør til offshore industrien forøvrig, så det er jo ikke no NASA produkt...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jo det er sant..var et rust stål som var god på ikke glødskall(er jo på innsida det er farlig i såfall) som skulle være knæsk.. men jo..har lassevis av inc 718 akslinger på jobb, jeg får vel sette igang å borre!:D haha

Ja, du får begynne å spikke ut bend å greier... Fytti helvette for no møkk å maskinere i... Det eter skjær...

 

 

Her er ett par bilder til dere uten dame som dere kan ta m på senga i kvell:

 

cutaway_big.gif

 

2006_Cat._Cov-S02.jpg

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC:Har du kjøpt deg turbo som skal på??,regner me at du ska ha grenrør med høytstående turbo.

Nope, ikke enda....

Blir høymont snurre ja...

Må vel få tak på en vettug wg å...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva jeg kommer over...

Er jo mange som er brukaes, HKS og Tial står kansje over gjennomsnitte på lista mi... Men skal du ha en skikklig HKS så er d 4k, eller lettere sagt galskap... Hehe

Du skal bruke a?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer...

Nei altså en gate til 10k har en ikke brukt for....

Får se hva det blir.... Greier den å holde stabilt trøkk er hele hensikta oppnådd! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis den holder trykket og flower bra er den grei.

ITS Indy Gate er veldig bra!!,den som står på 16v motoren min.

Tenker hvis jeg kjøper 8v røret til Håvard og bruker stor turbo der så blir jeg å bruke PPF wg der.

Har aldri prøvd PPF wg eller hørt noen som har gjort det...så det blir spennende.Har du hørt noe om den?

Skal visst være veldi bra,men er ikke så dyr siden Andreas og Bäkkis har designa den sjøl og fått noen til å lage den.Har kjørt 2 motorer på opp mot 1000 hk på den.

Var vell Rosenkrantz som lagde den gamle PPF wg...vet ikke om det var han som lagde denne nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

Nei, jeg har alldri hørt om PFF... Stor er den og pris?

 

Om det blir kulelagra har jeg ikke bestemt enda, det drar opp prisen mye... Får jo til gjengjeld trykk noe før også, men er ikke sikker, har ikke bestemt så veldig my mer enn at jeg skal ha ny turbo... Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår