Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=22&products_id=42

 

Der er PPF 60mm wg.

Tja..for en kulelagra 61mm turbo fra Turbonetics må du opp i ca 20 lapper...ta å titt på Precision turboene til PPF..har en del kontakt med de 2 som driver firmaet og de har overbevisst meg ganske om at det ikke er så VANVITTI VIKTI med Ballbearing.

 

Mye tenker du å legge ut i snurre da??...og hvor mye gamp ska du presse på? :) kan godt se litt rundt om for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

AC:skal du ha kulelagra turbo??

 

jeg har mest lyst på det, for da kan jeg ha en turbo nå som funker til lit mindre effekt, men alikevel er ed et stykke senere.. har kommet frem til garrett gt3071 er bra saker, vet du om noe annet kulelagra som er brukende, og om ikke billigst mulig, men hvertfall rimelig;)

 

*hva syns du er en fornuftig pris på en GT35/40r? husker ikke heelt specs'a på den.. her er den på siden av orginalturboen til en s14..er vel T25 eller noe de kaller den?

HPIM2445.jpg

 

edit, den er forresten kun rulla et par 100mil.. fremstår som helt ny altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner...

Tja, turboane holder jo ikke no lengre me bb etter det jeg har sett her nede ihvertfall...

Men jeg trenger ikke en 61 jeg... Skal jo ikke sprenge gamle 2,4'n heller! Hehe den leverer jo t godt over 600 den...

Jeg regner med at den gir 450, men håper jo seff på 500 men det er kansje ikke så veldig realistisk...

Toppen er jo tross alt dønn original så det er den å kansje innsug det står på, ellers er alt med t mer enn 500...

Mer enn 500 på den B23'n veit jeg ikke om jeg er veldig intressert i å prøve på... Går en over 500hk så blir det fortvekk så helvettes mye mer driftsutgifter på alt mulig å. Men om jeg har 450 eller 500 så bare spinner d alikevel! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mest lyst på det, for da kan jeg ha en turbo nå som funker til lit mindre effekt, men alikevel er ed et stykke senere.. har kommet frem til garrett gt3071 er bra saker, vet du om noe annet kulelagra som er brukende, og om ikke billigst mulig, men hvertfall rimelig;)

Er nesten ikke vits for turboer på race motorer holder ikke så jævla lenge alikevel...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjo..men si jeg kjøper en halvstor kulelagra som er med til 400+-, så vil jo den alikevel fungere noenlunde(riktignok ikke opptimalt) ved rundt 250hk, så kan jeg ha den opp igjennom, til jeg enten ja trenger ny pga. slitasje, eller jeg av en eller annen grunn greier lure til meg enda mer hest! men tror den kan bli utslitt før det da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt noen som snakket om at de var plaget med høyt baktrykk på Garrett GT seria,snakket med Kai KRB om turbo på volvoen...Sku egentlig ringe for å kjøpe en Garrett 4088R..Men Krb sa at Garrett GT-R turboene fungerte dårlig på Volvo..fikk aldri noe fornuftig svar på hvorfor.

Er da veldig mange som bremser veldig bra resultat med Garrett og er storfornøyde,3071R koster småpenger fra usa...har aldri sjekket hva den koster i norge.

Se litt på Precision PT67bb/p-trim-0,94AR,T4 inlet.

Er faktisk ganske mange bra brukte BB turboer til salgs nå for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det lett å få solgt en sli turbo da? for tror den kan bli "litt" i største laget for meg, fåreløpig hvertfall!

 

okei, har du noen bra sider jeg skal kikke på?

 

billigste jeg har funnet er på cheapturbo.com der ligger 3071r'en på ca 1200$ mener jeg å huske..

 

baktrykk på volvoer, trodde stort set det bare var grenrøret som betydde noe da..? og eksoshuset og selvsagt..

 

*nei faen må legge meg nå! syns det var mye godt å lese her når dere litt mer devne diskuterer og forteller.. håper frode ikke har noe imot det heller hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torgeir wetterhus har noen veldige rimelige turboer,vet ikke om han har fått flere av de nå,jeg kjøpte den siste utav et parti han hadde inne.

ellers så er jo Precision SC serie rimelig,veldig bra spool up på den sier bmw folket.

Hadde testet en slik og en bb turbo,var visst 300-500rpm i forskjell,og det er jo ikke så ille med tanke på hva ballbearing koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC:Hvilken turbo har du brukt til nå??

En hybrid T3/T4 sak som har blitt snekra sammen... Voksen innmat på den, leverer mye luft men er ikke så veldig begeistra for høyt trykk henger vel me t rundt en 400hk...

Når d kommer t turbo å diverse valg der så har jeg ikke så veldig mye peiling skal jeg vøre helt ærlig! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. Ere du skal ha den turbon på forno?

Får egentlig ganske så greie priser av Kai på turbo, så skal høre litt me han!

Pris på den SC61'n a?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så snakker vi 20k å da... :P

Hvorfor skal du ikke bruke den egentlig a?

Den jeg har blir ligganes tenker jeg.... Den har bare gått 4 bensintanker... Kansje bruke den på isbanebilen..! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår