Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjekt å ha, :)

Har du kjøpt wastegate??

 

Ja har kjøpt wasegate av KRB. Skal levere til 450 hk i følge kai. Dvs det står forsovet informert i et lite blad som fulgte med. Det er en Turbonetics Evo wasegate. Det den du ser her på bildet.

 

IMG_0929.jpg

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Er mye god og intresang info å lese her siden sist. Bare kos å lese når jeg kommer hjem fra jobb.

fatter at eg burde ha spurt dere exsperter på Disse områder for lenge siden.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på... No er no s60r dysene til salgs. Så selger vi de. Får lønn i morgen og snart noe gryn som en kompis skylder. da kan jeg kjøpe Enten råder eller stempler. Eller jeg kan spare litt til og kjøpe data sprut. det koster jo friskt. Men du vet. Kommer man Over en god blokk eller noe som ikke kan kjøpes nytt i butikken så må man nesten bare hoppe på det med en gang. Som feks toppen. Det nærmer jo seg jul og. Og da er det jule lønna. Viss eg STRAMMER inn julepresang prosjektet helt så kan det jo hende eg får kjøpt både råder stempler og datasprut i år. Hehe... men da lever eg vel på ukokt ris ut resten av året og. hehe.... Får jo en god god akkord på den jobben eg er på no neste år en gang. Så data sprutet kan utsettes til da... men alt er godt å få kjøpt inn så tidlig som mulig.

Tenkte å fleske til med Autronic Sm4 sprut. Også blir det Fordeler løs tenning. Noen tips der....?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt noen som snakket om at de var plaget med høyt baktrykk på Garrett GT seria,

 

Krb sa at Garrett GT-R turboene fungerte dårlig på Volvo...

 

 

har gått å tenkt å fundert litt på dette på jobb i dag..skull gjærne likt å sett(les:hørt) åssen turbo, og åssen eksos som har blitt brukt her!? hva det står på motoren skal jo ikke ha en skit å si på baktrykk, er jo grenrør, størrelse på eksoshus, og eksosanlegg som betyr noe der.. kjører han 2bar på et t25 hus er jeg fullt enig i at det bli baktrykk, men en GT45 med 2.25" godt grenrør, og eksos ut i det fri, tror jeg du kan peise akkurat så mange bare du vil før baktrykket vil stoppe deg!

 

*ikke ment som noe kritikk eller noe, men du fikk meg bare til å tenke å fundere litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått å tenkt å fundert litt på dette på jobb i dag..skull gjærne likt å sett(les:hørt) åssen turbo, og åssen eksos som har blitt brukt her!? hva det står på motoren skal jo ikke ha en skit å si på baktrykk, er jo grenrør, størrelse på eksoshus, og eksosanlegg som betyr noe der.. kjører han 2bar på et t25 hus er jeg fullt enig i at det bli baktrykk, men en GT45 med 2.25" godt grenrør, og eksos ut i det fri, tror jeg du kan peise akkurat så mange bare du vil før baktrykket vil stoppe deg!

 

*ikke ment som noe kritikk eller noe, men du fikk meg bare til å tenke å fundere litt

 

Dette er intresant. Men går det ikke an og bare porte opp Eksos huset på turboen tenker på den t25. da sett at det er brukt grenrør og stor nok eksos. har selv baktrykk på den mitsu15g turboen jeg kjører på bilen min no. Greit nok det er bare en Liten VIFTE, Kjører på 1.2 bar. Det er ikke mer enn hva denne turboen klarer å overleve. men så er jeg blitt fortalt at ved porting av eksos huset så blir du kvitt en del av baktrykket. Når dere sier baktrykk så tenker der på det "kunstige" trykket som bygger seg opp inni toppen, sikkert pga høyt trykk i forhold til hva eksos huset klarer å levere fra seg. Hvis jeg tar feil så er det bare å gi beskjed. lærer mere jeg da....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte Herpe litt på spare budsjettet mitt i dag. Vel ene pluss ledningen på dynamone var røket. bare jelt utrolig at eg har hatt lading på bilen. Vi snakker den tykke + ledningen. Den lå bare mot kabel skoen som står på dynamoen. Blåste nesten sagt på den så bare falt den av dynamoen. Hehe... utrolig at eg har hatt lading i dag etter å ha kjørt neste 10 mil. Men så dro eg ut på Volvo huggeren like greit å flesket te med en 100A dynamo fra en 98 mod 940.

Den dynamoen som jeg har på bilen no leverer allerede for lite strøm så det var ikke det dummeste kjøpet.....

 

S60R dysene ble solgt i går. Så da har vel ikke jeg noe til salgs no for øyeblikket.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en GT42 kommer til ikke til å bli plaget med baktrykk men med ladetrykket hvis du skjønner :)

 

Ok la oss si vi sier at vi bestemmer oss for at lade trykket skal være eksempel 1.2 bar så holder den det opp til ca 5500 o/min men da peaker den til feks 1.4 bar. det vil jo mulig føre til en veldig høy varm gang i turboen. det er jo ikke akkurat sundt. E det dette dere tenker på...?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å prøve å forklare å si det på en alt for kort å røff måte så kan vi si at turbin hjulet og eksoshuset blir for lite iforhold til mengde eksos motoren danner,dette kan påvirkes av endringer i toppen,bytte eksoshus og turbin,og få en turbin med med slakkere radialer mellom inducer og exducer,slik at eksos ikke blir så fort evakuert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår