Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke helt sikker med Garrett`n siden jeg aldri har hatt en eller fikk noe bra svar..men virker da som de som bruker kulelagra garrett er strålende fornøyd..er jo ikke så mange som bruker de på volvo,synd nok.

 

Hmmm ok. var på volvo huggeren i dag. Hørte hva de skulle ha for en blokk. De solgte visst nok ikke det løst. Det er jo ett skille på blokkene en plass... Hva er skille....? Noen sier det er smidde sylinder vegger i den b230 blokken som er nyere enn 97 mod... Stemmer dette...?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som skiller b230 blokkene er dimmen på veivlagrene (ble større i 89/90 er ikke helt sikker på når), og underspyling i 93.

 

Skulle likt å se noe smi en sylindervegg i en støpt blokk. ;)

 

Edit: er jo forskjell på råder og stempler og, men det skulle vel du hive ut uansett så det driter du vel en lang mars i? :P

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som skiller b230 blokkene er dimmen på veivlagrene (ble større i 89/90 er ikke helt sikker på når), og underspyling i 93.

 

Skulle likt å se noe smi en sylindervegg i en støpt blokk. ;)

 

Edit: er jo forskjell på råder og stempler og, men det skulle vel du hive ut uansett så det driter du vel en lang mars i? :P

 

Hehe... jupp det gjør eg... Så hvorfor er da folk så veldig etter disse blokkene nyere enn 97....? Er enig at det der med smidde sylinder vegger i en støpt blokk høres helt på jorde ut.. Var bare en som sa det.... syns det hørtes litt vilt ut.....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som skiller b230 blokkene er dimmen på veivlagrene (ble større i 89/90 er ikke helt sikker på når), og underspyling i 93.

 

Skulle likt å se noe smi en sylindervegg i en støpt blokk. ;)

 

Edit: er jo forskjell på råder og stempler og, men det skulle vel du hive ut uansett så det driter du vel en lang mars i? :P

Er også feitere sylindervegger etter 95....

Skal du smi en ting så får du jo ikke smidd bare en sylindervegg, da må du jo smi hele saken... Men det er som sagt ikkeno smidd i dem blokkene nei...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker med Garrett`n siden jeg aldri har hatt en eller fikk noe bra svar..men virker da som de som bruker kulelagra garrett er strålende fornøyd..er jo ikke så mange som bruker de på volvo,synd nok.

Om og når du får baktrykk avhenger jo ikke bare av rørdimm, eksoshus... Turbin, trim, voloum, hvordan motor blir mappa osv har også veldig mye å si... =)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel med justering av tenning, bensin osv,

men baktrykket har som oftest med størrelse på eksoshus på turbo, grenrøret og resten av eksos anlegget bakover, har du for mye motstand så klarer ikke turboen å bli kvitt allt trykket, og da får du mye baktrykk som igjen presser akslingen i turboen og lagrene slites mer en nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også feitere sylindervegger etter 95....

Skal du smi en ting så får du jo ikke smidd bare en sylindervegg, da må du jo smi hele saken... Men det er som sagt ikkeno smidd i dem blokkene nei...

 

Det har eg også hørt..... Så stemmer i alle fall det... Nei smidde sylindervegger er litt vilt i en støpt blokk. Men Slik som i alu blokkene så kunne det jo vært smidd sylinder vegger. det er jo sånne "kasseter" som er puttet inn i blokken.... Tenker bla på de blokkene som spm har.....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bekriv hva mappinga har å si (av betydning og merkbarhet) på baktrykket er du grei..?

Det er i hovedsak turbinhuset.....

Men drar du tenninga ned så produserer den mere eksos... Men dette blir normalt ikke gjort på toppregisteret, dem gjør somregel det for å få laddetrøkk før... Men det jeg sier er at mappet har innvirkning om og når du får baktrøkk, så du kan "regulere" dette litt i mappet... Men det er ikke snakk om den helt store forskjellen her...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hovedsak turbinhuset.....

Men drar du tenninga ned så produserer den mere eksos... Men dette blir normalt ikke gjort på toppregisteret, dem gjør somregel det for å få laddetrøkk før... Men det jeg sier er at mappet har innvirkning om og når du får baktrøkk, så du kan "regulere" dette litt i mappet... Men det er ikke snakk om den helt store forskjellen her...

 

he okei den er jeg med på.. kobla bare ikke helt den "baktrykk option" under mapping;) hehe.. men jo sant det du sier..er jo det launch control går ut på igrunnen..

 

*jeg har funnet ut åssen det går med 13c snurre.. brente eksospakninger ja:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og lurer litt. Når detw gjelder tremac og selholm. Har en feeling at selholm kassene er spinn dyr. Men så har man en kasse fra Tremac som i følge en venn heter 56. Den er visst nok 6 trins. Dette er noe eg kunne tenkt meg. Har selholm noe i samme klasse. i dag kjører jeg med M90 og der er som alle vet 5 gir. Husker ikke utvekslingene men 4 giret er nok 1:1 og Det som er saken da er at eg kunne tenkt meg 3 Giret splittet. Der er det tanken på en 6 trins kasse kommer inn i bildet. hvor 5 giret kunne ha vært 1:1 og som da utgjør kortere gir. for i dag har det seg sånn at flater eg pedalen i 3 giret så er turtalet så lavt. og det å gire ned te 2 giret blir nesten bare galskap. Noen som har noen ider om disse kassene her. Utvekslinger og pris...?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår