Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet

Frode740R

Anbefalte innlegg

en kompis har hvertfall bestillt(eller er påvei til å bestille) kasse fra selholm til en bmw..han må ut ed 50lakser.. dogbox.. da sier jeg heller tremec eller jerico som noen andre tk opp her for ei stund tilbake.. sistnevnte er nok rimelig dyre, men det er vist skuddsikre saker!

angående tremec, det er vel tko600, og så borg&warner t5/56? har ingen erfaring med noen av de..bare husker å ha lest.. er vel samme folka som eier å lager begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

he okei den er jeg med på.. kobla bare ikke helt den "baktrykk option" under mapping;) hehe.. men jo sant det du sier..er jo det launch control går ut på igrunnen..

*jeg har funnet ut åssen det går med 13c snurre.. brente eksospakninger ja:(

Launch controller jo bare ei turtalssperre...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 trinnskassa tåler ikke like mye som 5 trinnskassa... Altså TKO600, det er den jeg har... Du får ikke ei kasse som tåler så mye til den prisen noen andre plasser for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 trinnskassa tåler ikke like mye som 5 trinnskassa... Altså TKO600, det er den jeg har... Du får ikke ei kasse som tåler så mye til den prisen noen andre plasser for å si det sånn..

hvor mye skal denne kassen kunne tåle.... Var det den 6 trins kassa du hadde.....? Kan man selv bestemme utvekslinger på girene der... ca pris...?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja... så var vinteren i gang i Bergen. Joda det regner da og. Bare at regnet er litt kaldere. Så da var det av den enkle grund av at de salter så Jævlig i denne byen at det var på tide å få av alu felgene og hive på noen triste stål felger med Plast deksler på. Så da var det ikke mindre enn å ta inn mimène og begynne å høglans polere. Dette kan bli intresant. Syns eg i allefall. En lang og tung jobb. Så eg begynte med en felg i dag. Som en prøve kan man si.

Det skal bli spennende å se resultatet.

Så det eg begynner med er å vaske felgene. Deretter å tørke de.

Før vask

DSC00090.jpg

DSC00091.jpg

Så etter vask.

DSC00092.jpg

Så ser du denne flasken. Do not drink this.

DSC00093.jpg

Det er basol. Den etser av de fleste lakk typer. Den tok ikke lakken på topp dekselet mitt. Så der ble jobben bare mer omfattenede.

Måten å få det på med er Pensel. Jeg hadde ikke noe annet enn denne tynne penselen. Så det tok nok litt tid ja. Det må en del på. Basolen er som en slags tykk flytende saus.

DSC00095.jpg

Så etter å ha smurt dette på så begynner virkningen. Litt fasinerende å se på.

DSC00094.jpg

Etter en stund så begynner denne klarlakken på felgene å løsne. Da er det ingen vei tilbake.

DSC00097.jpg

DSC00099.jpg

Videre i dag har det vært å pusse ned. Men problemet med mim felgene er at de er dreid. Og selve dreiingen kunne vært litt finere arbeid. Så det er ganske dype dreie spor. Disse sporene må slipes vekk. En hard hard jobb. Så i løpet av dagene MÅ eg få meg en maskin som kan hjelpe meg å slipe vekk disse sporene litt kjappere.

Så får vi nesten se til våren hvordan resultatet blir. Først blir det no å få slipt vekk sporene. Så etter det blir det å kjøre på med finere og finere pusse papir, til eg tar siste pusse runde med 4000 papir. Og da deretter avslutter med Selve høglans poleringen med autosol. Deretter blir det å levere inn felgene å få de lakert med klarlakk. Senter av felgene blir nok ikke høyglans polert. Det blir nok alt for mye jobb. Så der blir det å lakere med en lys lys sølv lakk.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du begrenser turtalet avhenger litt av sprut egentlig, det kan du også velge i software'n på aturonicen mener jeg... Men oftest drar du ned tenning ja... Når du sa det så tenkte jeg med en gang på antilagg, hvor du bare drar tenninga ned slik at detonasjon skjer i grenet... F eks når du ligger på drag og slepper gassen kan du bruke antilagg så du holder turtal på turbon... Dette er en skikklig turbo dreper også, så det er ikke anbefalt om du ikke har mye penger....

RC og rally biler bruker dette... Når vi snakker om rally biler så koster forresten turbon til Anders Grøndal (kjører fjorårsbilen t Solberg) 200.000,- fra Subaru Prodrive, får ikke kjøpt en eneste del til den andre plasser!

Men når jeg snakka om det me baktrøkk osv under mapping så tenkte ikke jeg så ekstremt at du skulle tenne med åpen ventil, det kan du ikke gjøre når du gir på for da har du jo ikke noe effekt om du lager gnist med åpen eksosventil... Men du kan dra tenninga litt ned sånn at du lager mer eksos og dermed får fart på turbon kjappere, du mister litt effekt akkurat der og da men totalt sett så tjener du på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet åker videre. Litt oppdateringer. Har pusset en halv felg. Den begynner å se bra ut. Har begynt å få tro på dette no. Gikk desverre tom for 500 papir. Så det blir nok en liten brems en liten stund fram over. men pokker så rå de allerede er blitt spør du meg.

Er ikke fornøyd enda da. Men det ligner no litt høglans polert.

DSC00100.jpg

DSC00101.jpg

DSC00102.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med motoren Frode?

Joda vi stopper ikke selv om felgene er under polering. En enkel måte å spare penger på. Skal ta kontakt med polly neste uke å få pris på data sprut. autonic sm4. blir bra det. Etter det blir det å få tak i blokk. Helst nyere enn 95. Trodde toppen kom i dag. men det gjorde den ikke. Da kommer den sikkert i morgen. Den skal ut til polly å få trykk testet den. For sjekk om ventiler holder seg lukket ved det og det trykket. Få ikke tid denne uken pga overtid på jobben... men ett spørsmål. Bremser er noe eg har planer om å bytte. Noen forslag der. No må det legges vekt på at eg har 16" felger. Det kan mulig bli ett problem. men finns det Callippere som går smack rett på og skiver. det blir no helst framme da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider