Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Ser meget bra ut. Hadde blitt en dyr timespris å fått det der gjort på verksted...... hehe

 

 

Jo sant nok.... Han felg karen i godviken skulle ha rundt 7000 også kom klar lakk i tillegg... Må få meg et bedre kamera og ta bilde med... For mobil kameraet klarer ikke vise det hele godt nok. Så no e det videre å få polert senter av felgen... det begynner eg med på lørdag.. opp på lakkspesialisten å få kjøpt noe greier der først. Men det ser ut for at dette kan bli bra...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo en helt ny blokk... Hadde sikkert vært billigere i Svergie å den men det er jo ikke nødvendig å handle ny blokk....

Nei ny blokk er ikke noe smart triks heller.. da er det vel ikke dødt stål i blokken....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg jo gode volvo blokker rundt bak en sommarfjøs :)

 

 

Ja det er nokk mangen som har en blokk liggende... No er det oppstått et lite problem og det er at eg må flytte fra her eg bor. DVS at eg må vente litt med blokk kjøpet. Så når eg har flyttet så er det bare å finne en blokk å kjøpe i vei....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns eg var litt kult. http://e24.no/oppogfrem/article1533844.ece Så disse bilene på vallåkra treffet... Rått... Det er mannen som kan bygge bil.

 

noen som har litt tips om Dyser. Sett ut i fra må levere til 400hk +-. Her er vel det ett litt viktig faktum å ike ha for store dyser. Etter som at det mulig vil gi mappingen vanskligere. Etter som at bensin trykket må bli såpas lavt skrudd ned viss dysene er for store. da er det lettere å skru opp trykket viss dysene er litt for små. Ble tipset 600cc dyser ut i fra en tabell en gang. Vel mulig de er Grei nok. Men eg kunne tenkt meg å litt mer forklart om hvilket trykk dysene må ha når de er så og så stor for å kunne levere til 400+-.

 

Så er det litt dette valget av stempler og råder. Har ikke helt bestemt meg for hva veiv eg skal bruke. vet at SPM veiven er dyr. Men den kan mulig bli ett alternativ. eler så er jo spørsmålet litt sånn kan eg putte inn b23 veiven og i steden for å Stroke den å da bruke den som den er og også bruke smidde b23 staker og stempler...? Da i en B230 blokk....? hva vill dette kunne tåle...? Vet at B23 veiv stroket til 2.5/2.4 også å bruke 230 staker har vært å anbefale tidligere i tråden. Men Eg bare vil ha litt innblikk og litt info om dette. valg av innmat i motor er tross alt det vanskligste valget mener jeg under trimming.

Hvilken comp kjører dere folk på som har no trimmet før på. Har en kompis som kjører på 7.15 i komp. Det er jo veldig veldig lavt. Det er for at han skal kunne kjøre på ett høyt trykki. Men det sier jo seg selv.

 

Slag lengde på råder og slik info er for meg no veldig intresangt. Hva er den orginale slag lengden. tatt ut i fra en B230 Fk/Ft. og Hvilken slaglengde er å bruke. Hva bruker dere som trimmer. Finns det en utregnings tabell for dette. Opp mot Comp og sånn...?

 

 

Eg takker for all info eg kan få om dette.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frode!,lenge siden nå.

Hadde jeg vært deg,hadde jeg ringt Torgeir Wetterhus og avtalt når han kunne sette inn en smidd 23 veivaksel m/85slag i en "ny type" 230 blokk,samtidig får du han til å støype blokka.Torgeir har ferdig slipte aksel liggende og har en veldi bra metode på å bygge om trust og opplagring.

Kjøp så 152mm PO råder fra Finland og JE custom laga stempler.

Råder og Stempler ringer du bare KRB Trading eller som sagt Wetterhus.

Med dette vil du få et VELDIG sterkt 2,5 16v blokk oppsett,(klart den parner veiva er porno,men poenget med den er jo at du så si kan velge slag med den)

Jeg synes du sparer inn mye penger på en slik metode m/smidd B23 veiv i en god 230 blokk,disse kan jo evnt brukes til mer trim!! :)

Forresten...har du noen gang sett en ødelagt Volvo veivaksel,hvis du ser bort ifra lagerhavari??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wetterhus er norges beste på priser på råder og stempler samt veiv, skal kjøpe mine råder og stempler fra han, skal dog ha lengre råder og lavere stempler, slik at jeg senker stempel hastigheten.

 

Jeg lurer også på også kjøpe en B23 veiv som er smidd, men da må jeg få klarhet i hvor mye den orginale veiva mi er god for, er ikke sikker på om jeg skal bygge 2.3 eller 2.5 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wetterhus anbefalte meg å bygge 2,5.Kjøpte JE stempler hos han og 152 Eagle H-råder.Har også 158mm SPM h-råder som var en matchende pris.

Fordelen f.eks Torgeir (Wetterhus Racing) & Håvard Forzaa (SHS Performance) er at de er spesialister på området med volvo effektøkning og har drevet med det i lang tid og med ekstreme uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wetterhus er norges beste på priser på råder og stempler samt veiv, skal kjøpe mine råder og stempler fra han, skal dog ha lengre råder og lavere stempler, slik at jeg senker stempel hastigheten.

 

Jeg lurer også på også kjøpe en B23 veiv som er smidd, men da må jeg få klarhet i hvor mye den orginale veiva mi er god for, er ikke sikker på om jeg skal bygge 2.3 eller 2.5 liter.

 

Tenker du å bruke den i 230 blokk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår