Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sorry at eg ikke har vært her og deltat i samtalen. olje pumpen må nok byttes. Er det trykk eller mengde olje som er viktig. Får for meg at det er trykket da. Med tanke på ventil løfterene. KG har jo bla en en utbedret olje pumpe.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å spøke litt for dissa volvoane ofte om du skal ha underspyling og hydrauliske løftere.... Mengde og trykk holder jo sammen.... Poffs hadde jo 2,5kg på de råeste pulla i benken hørte jeg, noe som ikke er spessiellt imponerende.. Det må det være no feil etter det jeg kan skjønne... Men non som veit om non orntlige pumper til disssa volvoane...? Ikkeno sånn shimsa å triksa greier altså...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxis har drevet å kødda masse rundt oljepumpe til sin B230-blokk og 16v-topp... hans konklusjon ble at det ikke går ann å få pose i sekk for denne toppen på en B230-blokk; Man velge vekk enten underspylinga eller hydrauliske ventil-løftere (Altså bygge om fra hydraulisk til mekaniske). Alternativt må du fikse og lage et tørrsump-system, med ekstern elektrisk pumpe og reservioar, Da er alt mye enklere.

 

så, hør med Maxis eventuelt, hva han kom fram til helt til slutt, men jeg mener bestemt å huske at det ikke fanntes noen gode løsninger utenom tørrsump.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underspylinga er uansett ikke så veldig intressant v 500hk, så det kan en jo se bort fra, men fortsatt så er det ikke veldig mye klem igjen av pumpa når du har hydrauliske løftere, men det går...

Tørrsump blir dyrt...

Skulle hatt ei pumpe som leverer mer volum enn det 234 pumpa gjør...

Mekaniske løftere er en mulighet, helt klart, men si at du skal ha 5-600hk da greier en seg m hydrauliske løftere og legger man en 4-5k i toppen så er man i mål... Skal en ha en ganske værsting rigga mekanisk topp må en regne m 25-30k... Å gjøre det er egentlig ingen hensikt for da sprekker bare blokkene, men leverer ikke pumpene så har man egentlig ikkeno valg...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underspylinga er uansett ikke så veldig intressant v 500hk, så det kan en jo se bort fra, men fortsatt så er det ikke veldig mye klem igjen av pumpa når du har hydrauliske løftere, men det går...

Tørrsump blir dyrt...

Skulle hatt ei pumpe som leverer mer volum enn det 234 pumpa gjør...

Mekaniske løftere er en mulighet, helt klart, men si at du skal ha 5-600hk da greier en seg m hydrauliske løftere og legger man en 4-5k i toppen så er man i mål... Skal en ha en ganske værsting rigga mekanisk topp må en regne m 25-30k... Å gjøre det er egentlig ingen hensikt for da sprekker bare blokkene, men leverer ikke pumpene så har man egentlig ikkeno valg...

 

det var akkurat dette maxis kom fram til og..hehe:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker jo det som er så er jo egentlig greit...Hehe Skal en ha 600+ da bør en uansett ha mekanisk topp og hvis en først skal bygge såpass værst så har en råa t det...

 

Er egentlig ganske så imponerende spørr du meg når en kan kjøpe en totusenkroners org topp og bremse nesten 500hk med den, og legger en i omslipte kammer og andre fjører så bremsern 550hk... Ingen andre 2.5 litere som jeg veit om som gjør det...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm.... dette skal bli spennende... Må først få kjøpt inn denne blokken... Underspylingen går vel ann å fjerne da... Men det er jo de som Sier at det er mer positivt med underspyling og da... men det er jo sant som blir sagt er ikke enkelt å få alt i pose og sekk... Det vil vel koste en del å bygge om 16V topp til mekaniske løftere...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår