Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmmmm.... dette skal bli spennende... Må først få kjøpt inn denne blokken... Underspylingen går vel ann å fjerne da... Men det er jo de som Sier at det er mer positivt med underspyling og da... men det er jo sant som blir sagt er ikke enkelt å få alt i pose og sekk... Det vil vel koste en del å bygge om 16V topp til mekaniske løftere...

 

Skal du først ha en mekanisk 16V topp kan du like godt bygge en versting og da er det porting som kommer itilegg til det du uansett må ha... Retainere, fjører, kammer, fjørskåler, løftearmer osv... Må regne 25-30k... Skal en ha så mye effekt at det blir nødvendig så sprekker bare blokkene!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster 300kr stk for billett løftere fra sverige

 

For den som dette er intressant for så har Kai på KRB fått ny levrandør på dette og kan tilby bedre priser enn tidligere

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... jo griet nok det med å bygge verstinge topp. Men no blir det først med disse 400 hkene. så får eg heller skaffe meg enda en 16v topp viss det blir snakk om å bygge til ekstrem topp. Det er jo blitt nevnt at orginalt skal visst nok 16V toppen til volvo kunne levere til 500 hk uten mye ombygging. Porting av denne toppen er vel ikke nødvendig ved 400 hk...? Har tenkt å bytte ventilene. Men ikke til noe større i denne omgang. Det blir med de orginale. Fjører kommer litt an på. Må få trykk testet toppen så eg ser når ventilene åpner seg. så får eg polly til å regne ut hvilken type enten cims eller ventilfjører eg skal kjøre med. Er det mye stress å bytte til mekaniske løftere. Vil det i så tillfelle da bli nødvendig å bytte til en kraftigere olje pumpe...?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikkeno porting eller kammer for 400hk... Dønn orginal topp lager nesten 500hk... Jeg ville ha bytta innsugsventilene var jeg deg, og latt resten gått som som det er.

Er bare surr å bygge no værsting, det blir ikke brukbart på gata alikevel. Ja det er endel jobb å bygge om til mekanisk topp, men det er først hensiktsmessig om du skal over 600 hk.

Det er når du har hydrauliske løftere du trenger mer olje, når du har mekanisk så trenger du mindre...

 

Men jeg tror du kan endre en topicen din til 450-500hk, den motoren du snakker om her kommer til å lage mer enn 400 om du ville bytte den turbon. Når du får satt sammen den 2,5 liter bånnen m H profil og Je stempler og 23 veiva og slenger på 16V toppen så er det noe rart om den ikke lager det for å si det sånn..

Når du først bygger 16V volvo så er det ganske så grei pris om du kjører til det butter i toppen for det er når du må begynne å klå mye oppi der kronene baller på seg..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det blir no i allefall bytte til kvikkere fjærer. Har tenkt uansett å bytte til nye ventiler. Det må eg. de som er er såpass sotet at det er like greit å bytte. men no er det blitt et lite sprekk i budsjettet. Bremsekalipperene framme er helt grodd fast. Så de må eg bytte no. Har vært år moet de opp. Men no gidder eg ikke det mer. PÅ tide å bytte de. Bilen bremser helt på tryne når eg bremser. Ikke er de bra heller.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det blir no i allefall bytte til kvikkere fjærer. Har tenkt uansett å bytte til nye ventiler. Det må eg. de som er er såpass sotet at det er like greit å bytte. men no er det blitt et lite sprekk i budsjettet. Bremsekalipperene framme er helt grodd fast. Så de må eg bytte no. Har vært år moet de opp. Men no gidder eg ikke det mer. PÅ tide å bytte de. Bilen bremser helt på tryne når eg bremser. Ikke er de bra heller.

 

hvis to calipere sprenger budsjettet, så har du ALT for lite budsjett.. :) et rullende prosjekt koster mye mer enn et garageprosjekt;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis to calipere sprenger budsjettet, så har du ALT for lite budsjett.. :) et rullende prosjekt koster mye mer enn et garageprosjekt;)

Budsjett var feil å si. Hehe... Men det rakner litt i spare børsen kan man si. Finns vel egentlig ikke noe budsjett. Det bare koster det det koster.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det Noen som kan henndvise til Om det finns calippere som er større enn de orginale Bendex kalliperene og gjerne går på like skiver. kall det gjerne litt tullete og bytte bare til større callipper og ikke større skive. men eg har så små felger. Viss noen ser problemet. og hvordan og hva må til for å få Disse kalliperene til å funke. Må bytte mer enn kunn kallipperen...?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...850 har vel noe større calipere som skal passe mener jeg å ha lest ett sted...Men er ikke sikker! :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...850 har vel noe større calipere som skal passe mener jeg å ha lest ett sted...Men er ikke sikker! :)

 

Dette skal eg se om eg finner ut av. Har lagt inn en link på tpc. Var inne på mekonomen og prøvde å se og finne ut forskjelle på kallipperene der. Eneste som er litt sånn i hodet er jo at bilene ruller på forskjellig innpress da. kallipperene til 850r var billigere enn 740 sine orginale eller så var det ca samme pris i alle fall. den store forskjellen som kunne sees ut i fra bilde var at kallipperene fra 850 har ewtt stempel mens de som eg har er det 2 stempler på. men det er jo ikke så nøye. Det var ikke så lett å se forskjell på de etter som at 850 kallipperen hvar tatt bilde med ryggen til og 740 kallipperen hvar ttt i front.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg hadde jeg tatt bremsene i andre omgang..og gjort motor og drivverk ferdig.

 

 

Jo store bremser tar eg i andre omg. Men bremser i det hele tatt må eg ha på bilen. De er grodd fast. Også lurte eg bare på om det fantes noen bedre bremser enn de orginale som var lett og montere og som ikke kostet så mye mer. som feks 850r kallippere. de koster det samme på mekonomen. Men hvor mye arbeid er det å få disse til å passe.. Men no har eg kjøpt nye kallippere. Så har eg noe å bedriver på formiddagen på jul aften.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår