Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Hehe...okei,har også nok å syssle med jeg i romjula etter en brutal scootertur.

Begynner også på en sint 2,5 8v nå :) :)

 

2,5 8 ventiler... dette høres gøy ut. Scooter tur ja. Høres ut som det er snø hvor du er. her i bergen har vi ikke hatt minus grader eller snøfnugg verken i november eller desember. i dag er det ca 10 pluss ute. No e det først litt jule frokost og så skru på bil.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja,har blitt enig med meg selv om en B230,basert på en smidd 23,eksenterslipt og stroket veivaksel.Satser på en 230 blokk som blir honet og fyllt opp med Moroso.Eagle H-Profil & Wiseco kastes også inn :)

En temmelig Extrem(!!) 531 topplokk,med special innsug og et ekstremt special grenrør har jeg funnet fra.Turbo & Intercooler hører med og Autronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres jammen kult ut... Om det er noen linker til folk som gjerne selger eller bygger om motorer helst volvo deler og motorer trimming firma og sånn. Vet om wetterhus og Krb pluss polly da. Trenger litt sånn steder å få tips å kjøpe deler fra.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eg har liggende en B230 motor med eksentersliptveiv (B23) litt under 2.5l

Den har FK råder og dreide stempel Fungerer opp til max 300hk skal eg tippe.

Bare å sette i H-profil og kostumstempel..

Er det noen som vil kjøpe?

 

Bremser, kjøp kalipere fra 850\ v70 turbo + 302mm skiver + de byglene for de med 302mm skiver, og det eneste du trenger å gjøre er å sette mellom 6mm skiver av god kvalitet og lengre bolter i 12,9 kvalitet med låselim:

 

 

Mvh

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at eit porta 940 gren med en T3 ar63 md steg 3 aksel

og med en T04E kompresor E46 1.4-1.6 bar på en topp med 38mm avgass

38mm for da får dere bruke original setene. en V kam eller K kam.

Da har du 350-380 ærlige hæster Må faktisk ha ca 700cc dyser for 380hk

skal motoren gå fett nokk.

Å steike ka dette går. drar som fan fra 3500 til 7500rpm

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre for å få ting litt klart. har mine meninger og men spørr alikevell... hvordan ser man om en Veiv er støpt eller smidd. Selv mener eg at det er ikke sømmer i en smidd veiv. Og at du videre vil vel se porer i støpet på veiven hvor det ikke er dreid.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre for å få ting litt klart. har mine meninger og men spørr alikevell... hvordan ser man om en Veiv er støpt eller smidd. Selv mener eg at det er ikke sømmer i en smidd veiv. Og at du videre vil vel se porer i støpet på veiven hvor det ikke er dreid.

 

 

Her må man ha tungen rett i munnen!!

 

Har hatt smidde wiseco stempler som er maskinert ut av heil ved.

Har og hatt B23ET stempler som og er såkalt smidd men de er ikke maskinert ut av heil ved men har en annen kvalitet en standard stemplene.

B230 Veivene er støpt i en støpegodslegering.

B21 og B23 Veivene er støpt i en stållegering og er sterkere (stålveiv).

men har aldri hørt at noen har vridd en B230 veiv fordi den er av støpegods.

Det å kalle en B23\21 veiv for smidd er egentlig feil.

For det er som du sier at når ting er smidd så er det maskinert ut av eit helt emne.

En kostum smidd veiv koster fra 14500-15000 og oppover +

 

 

mvh

 

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må man ha tungen rett i munnen!!

 

Har hatt smidde wiseco stempler som er maskinert ut av heil ved.

Har og hatt B23ET stempler som og er såkalt smidd men de er ikke maskinert ut av heil ved men har en annen kvalitet en standard stemplene.

B230 Veivene er støpt i en støpegodslegering.

B21 og B23 Veivene er støpt i en stållegering og er sterkere (stålveiv).

men har aldri hørt at noen har vridd en B230 veiv fordi den er av støpegods.

Det å kalle en B23\21 veiv for smidd er egentlig feil.

For det er som du sier at når ting er smidd så er det maskinert ut av eit helt emne.

En kostum smidd veiv koster fra 14500-15000 og oppover +

 

 

mvh

 

 

Øyvind

 

 

Der ser man det... lærer litt for vær dag her i livet.... takker for svaret.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet å poeng også er at til dags dato mener jeg at det ikke finnes noen virkelige "SUPER" smidde billett veivaksler til B230.

Eneste man har å ta utav er egentlig SPM akslingen.

Vet om en i Finland som driver å har nært forhold til Farndon og noen Franske fabrikanter om å lage en skikkelig veivaksel til Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår