Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet

Frode740R

Anbefalte innlegg

• Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Frode du Frode, dette var kjipt å lese! Trodde vi ungdommer hadde jungeltelegraf på kontroller jeg! :(

Det har vi vettu... Men min mld kom når eg satt i politi bilen... da var det alt forsent....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nøyaktig var det du ble målt? Var det på vei inn mot krysset, eller på vei over Nygaardsbroen? Må passe på siden de skal ha mer kontroller der.. Har en uvane med å holde noen km/h ekstra over broen, den er jo 4 felt så det føles så unaturlig med 50..

Kor eg ble tatt er ikke helt godt å forklare. har laget en tegning. Tror ikke den er så vanskelig å forstå.

Eg er den grå bilen. Som forsovet er den eneste bilen her da. Politiet med laser er den blå runningen. Skal ikke helt si meg sikker men det var der laser duden satt viss eg forstod politi mannen riktig. Det er bla ett blått skilt der og. Det rosa feltet er liksom der omkring satt laser kødden om det var inni autovernet eller på andre siden av veien ved forum kino er litt usikkert. men eg forstod det sånn at han satt inni autovernet. Om noen har sett hvor han satt så er det bare å skrike ut. eg er ikke helt sikker. Eg kommer fra haukeland sykhus. Og eg har jo vært passe idiot som faktisk har stått på rødt lys og greier. det var lite lurt kan en si.....

busted.jpg

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si bilen din går greit om du fikk opp så grei fart bortover der da! ;) På tegningen ser du ut som du sladder, du gjorde vel ikke det også?

Husker ikke om eg driftet.... Men bilen har sine dager kan en si... og det var dagen. Tegningen er nok ikke helt på mål. Men selv var eg imponert over farten eg fikk an opp i bare bort der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å miste lappen ja, har vært der selv..

Danmarksplass, inndalsveien, fjøsangerveien og da sjølinjen er steder hvor jeg er ekstra påpasselig.

Det er umulig å se politiet når de står der de tok deg.

En gang jeg fikk SMS, advarsel om kontroll der, stod de der faen meg hele dagen og langt utover natten (rett etter autopassen).

Man bør også være obs i hele inndalsveien, spesiellt rett etter bjørnsonsgate og da nede i dumpen ved trikkesløifen.. Ofte kontroller der (som er veldig vanskelige å se, før du har røket).

----

PS. Du får ikke lov å sone boten, så lenge du har jobb!

Den enkle grunn til dette, er at det i snitt koster staten 2000kr per dag, per innsatt. Selv om du sier du vil sone, så vil du ikke få lov.

Om du ikke betaler boten, vil de sende deg til inkasso, ikke til fengsel.

Statens Innkrevingssentral er GANSKE heftige på pengekrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å miste lappen ja, har vært der selv..

Danmarksplass, inndalsveien, fjøsangerveien og da sjølinjen er steder hvor jeg er ekstra påpasselig.

Det er umulig å se politiet når de står der de tok deg.

En gang jeg fikk SMS, advarsel om kontroll der, stod de der faen meg hele dagen og langt utover natten (rett etter autopassen).

Man bør også være obs i hele inndalsveien, spesiellt rett etter bjørnsonsgate og da nede i dumpen ved trikkesløifen.. Ofte kontroller der (som er veldig vanskelige å se, før du har røket).

----

Den enkle grunn til dette, er at det i snitt koster staten 2000kr per dag, per innsatt. Selv om du sier du vil sone, så vil du ikke få lov.

Fengsel vil eg ikke ha.. kan ta i mot en bot på 40000 om det må til for å slippe fengsel. Men ut i fra mine venners erfaring så må eg nok inn. 104 i 50 sonen er veldig fort. Men eg håper du har rett. Men i følge alle aviser og politiet så må eg inn vistt nok. Hvor har du fått denne infoen fra.. I tillfelle eg kan bruke den i retten....

kan være eg har missforstått deg her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant. Og de tar heller ikke hensyn til din økonomiske status.

S.I. er vel eneste inkasso selskap som kan ta 50% økning og mer til. Helt på bærtur.

Synes ikke S.I skulle hatt noe mer rett enn andre inkasso selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fengsel vil eg ikke ha.. kan ta i mot en bot på 40000 om det må til for å slippe fengsel. Men ut i fra mine venners erfaring så må eg nok inn. 104 i 50 sonen er veldig fort. Men eg håper du har rett. Men i følge alle aviser og politiet så må eg inn vistt nok. Hvor har du fått denne infoen fra.. I tillfelle eg kan bruke den i retten....

kan være eg har missforstått deg her....

Åja, nei.. Jeg misforstod deg.

Du må nok inn ja, et par uker elns + bot.

Jeg trodde du mente du kunne sone boten, da misforstod jeg deg.

Ps. du bør gjøre noe annet enn å spikre paller da, feks jobbe i skogen med motorsag, da går tiden fortere unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig med dobbel straff, så jeg tipper på bot og.. Selv om det blir trippel..

Husk å skrive morsomme ting på pallene når du er på siste dagen, og sett stabelen med skriften inn mot veggen ;)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kommer garantert å få bot og måtte sone noen dager i haugesund med den farten der, synd å si det. Shit happens.

Å tro at du bare får bot for den farten der er å glemme. Hadde det vært i åtti sonen hadde det vært greit, men du holder jo faktisk over dobbelt av tillatte fartsgrensen.

En kompis av meg ble vel tatt i 76 i 50 sonen, det er altså 1km/t over det du kan ha før du mister lappen. Han fikk vel 8000 i bot og mistet lappen i 4 mnd.

En helt avsporing, het du Alexander Mjelde? Du er vel ikke 86 modell, og kommer fra minde?

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhhhhhhh... eg mener og er bevist nok på at eg får fengsel. i tillegg så får eg nok 18mnd + 3mnd ekstra pga prikkene i førerkortet. Dvs 21 mnd. det er vel det samme som 1 år og 9 mnd. Bot får eg ikke viss eg får fengsel. det er nye regler på dette etter 1 januar 2005 mener eg. men eg kan prøve å få bot i steden for fengsel. men boten vil da ligge på ca 10% av fjorårets års inntekt. Det vil si rundt 40000. Skal ikke si at alt dette er helt riktig. I tillegg så kan eg få redusert tid uten fører kort pga at bil er nødvendig i min jobb. videre kan eg også få redusert av den årsak at eg har kjørt skadefritt hele livet. "dyktig Sjåfør".

Men igjen så var det våt vei bane. Snodig nok ikke trafikert. men Politiet HATER jo oss bilfrelste folk. bergen er jo en plass hvor det ikke finns noe alternativt sted å få kjørt litt fra seg. Så at ungdommen finner på kødd langs veiene er gjerne ikke så rart.

SÅ ka som videre vil skje er ikke helt godt å si. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider