Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet

Frode740R

Anbefalte innlegg

Ja endelig.... kan ikke si annet.... ENDELIG. Felgene er ferdig.

Desverre så var ikke den dekk forhandleren som eg skulle ha dekkene min hos åpen i dag... SÅ bakhjulene blir montert på MANDAG. Det håper eg i allefall.

Litt oppdatering.

Vi begynner litt med nav koppene, Siden MIM ikke er å oppdrive lenger, og eg hadde klart å miste det ene merket. SÅ måtte eg lage ett nav klistremerke selv. Vel da tenkte eg... HVORFOR IKKE GJØRE DET BILLIG og flott.... Fikk tak i en alu plate på 2mm tykkelse... Siden eg ikke jobber på noen plass eg kan få skjært ut tingene, så måtte eg lage min egen lille hull benk... Eg tok en 6X2" og børet ett hull i den med en hull sag på 64mm.....

Så tok eg en Planke under og der så alu platen og tilslutt 6X2" med hull i oppå... Tar ut senter bårren i hullsagen, og fester "burgeren" sammen med skry tvinger slik at ikke alu platen skal begynne og snurre og gå....

DSC00183.jpg

skjærer så ut 4 stikk plater.

DSC00190-1.jpg

Også høglanspolerer eg de....

DSC00185.jpg

Så limer eg de til navskålene....

DSC00187.jpg

Så bærer det i vei te dekk mannen....

DSC00189-1.jpg

Vel som nevnt var ikke den åpen... Så eg dro te en annen og fikk I allefall 2 felger med dekk på....

vel så ble det en rask montering etter en haug med voxing av felgene.....

Håper noen syns dette var pent... Og at det kansje var verd det stresset eg har hat med de i vinter....

DSC00191-1.jpg

DSC00192-1.jpg

PÅ de to bildenen over er ikke nav merket montert... Men eg må si det at De gjorde sinnsykt mye flott ut av seg etter montering...

DSC00196.jpg

DSC00198.jpg

DSC00197.jpg

Skal se om eg får tatt noen bedre bilder med ettt noe bedre kamera... mobil kamera er ikke det beste...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Der var alle 4 hjulene kommet på bilen. Det ser jo bra ut. Syns eg. Har fått mangen gode tilbake mld. men kan ærlig si at det er ikke liett å holde de blanke. har hatt litt kontakt med et felg verksted her, og de sier at normalt skal en ikke måtte trenge klarlakk på høglans polerte alu felger. De skal holde seg blank ganske lenge. Dette har visst med hvordan støp som er brukt i felgene. Og i MIM felgene er det ekstremt sår bar støp. På en side så kan en hive på klarlakk. men ved en liten kondens dannelse så vil du miste shinnen i felgene.. og må da ta hele jobben om igjen. Det gidder eg ikke. Alternativ 2 er slik eg holder på no. 1 gang i uken så må hjulene poleres opp. Det tar meg en time. Så det er alteranativet eg har falt for. Det er ikke en særlig tung job. Så det går greit.

Litt mer bilder har eg tatt. Denne gangen med litt bedre kamera. Mobil er ikke akkurat noe som er best på bilder. Her er ikke hjulene helt pollet opp igjen.

IMG_0579.jpg

IMG_0556.jpg

IMG_0549.jpg

Når det gjelder motor prosjektet så kommer det forhåpentlig vis i gang igjen om ikke lenge. Fikk en liten nedtur når eg mast lappen.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 month later...

Hehe.... Ja bilen er en smule lav, og humper er jo laget som fjell i dette landet. Skal være lav. hehe... :) Høyglans polering menes med at man shiner opp alu eller stål alt etter som så mye att det rett og slett skinner:) Bare synd ikke bilen min kommer seg te vallis. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det var kunn topp pakning, også var den der dritt manifoilen sprekkt, så eg skal ha meg grenrør og på med turboneticsen, også litt mer mat, toppen er portet og med vx3 kamm, så det begynner å bli stell på det, får skjærkant pakning i dag eller i morgen. Men grenrøret sliter eg litt med. Så det er det som setter stopper for frodes bil te vallis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har en rimelig lik bil til min ( farge og utseende ) kun modell forskjell liksom ... har sett på noen nye felger, som eg skal få til en rimelig penge ...men det ikje så nøye...

Hvordan tror du disse to alternativene ville tatt seg ut på bilen min ... ?

http://www.bilprodukter.no/html-sider/bildesider-2007/bp05-zito-525.html

http://www.bilprodukter.no/html-sider/bildesider-2007/bp08-zito-gtr.html

Er veldig usikker...

Vil liksom ikke ha noe bling bling hvis du forstår... men så føler eg at det ikke e så lett å finne en pen felg til den fargen som jeg har, uten å virkelig blakke meg...

A.H. *takk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider