Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

10000 per side... det e dyrt... da e det billigere med noe store brembo greier... billigere det...
14000 tror eg han sa han skulle ha for de motorene.... de er importert i fra italia... eg kjenner bare han som kjennere mannen som importerer... men du moser lett ut 300 hk av de... en kompis av meg har 2,3 med 16v hans bil ble målt te 250 hk på 0,5 bar i trykk og orginalt sprut... seff med chip... men det er jammen bra.... han hadde den mitsu turboen 15g samme som eg har...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok. skal masere en 531 topp ganske bra jeg.. samt SPM bunn og long stroke veiv. 2.5 liter.

 

får se hva ting ender opp på..

Ja 2,5 veiven er jo lett å få tak i.... Flyter jo over av de.... vet at spm kjøpte inn siste lasset til volvo for 2 år siden.... h profil stakene hans og stemplene er jo det beste man får tak i.... han som eg kjøpte motoren av sa det skulle være montert det i min... men eg vet ikke... det er no det kompisene mine bruker og... Alle sammen har gått 5 på når det gjelder den opp bårings delen... de er bårrt skjevt i forrhold til ventilene... det godt jobbet... men de fikk igjen på reklamasjon.... skal du bygge trykk kammer å sånn og eller... dvs det er jo du nødt til viss du skal ha 400+... ka turbo går du for...?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke kem som sier at racing er stivere enn rally... det der er merkelig... For ALLE de racing demperene eg har kjøpt har vært så myk at du kan lufte de uten og måtte presse de mot gulvet... eg gjorde det senest i februar... så byttet vi de inn mot rally... de fikk vi nesten ikke luftet... så stiv var de.... Tro meg på dette..... bak er ikke demperene mine bunnet... men eg har senket bilen min så lavt kunn mest for show....

Mulig... Refererer bare til det Sellholm har sagt til meg og hva bilsteins spekk sier..

Men uansett så er det bare tull å ha så harde dempere når de fjørene og dekkene dine ikke greier å holde følge...

Mjukheta skal sitte i demper og fjør men hvis du har for harde dempere så blokker først fjøra ut og deretter så greier ikke vanlige gatedekker og beholde festet, skal du få dempern til å trekke seg sammen lengre enn det punktet som vanlige gatedekker slepper så må du ha dekk med mer grepp...

For meg så blei sprint for mjukt og rally/racing for hardt så da setter sellholm opp demperne som er så harde at fjøra greier å holde følge, noe de har testet ut på disse bilene...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig... Refererer bare til det Sellholm har sagt til meg og hva bilsteins spekk sier..

Men uansett så er det bare tull å ha så harde dempere når de fjørene og dekkene dine ikke greier å holde følge...

Mjukheta skal sitte i demper og fjør men hvis du har for harde dempere så blokker først fjøra ut og deretter så greier ikke vanlige gatedekker og beholde festet, skal du få dempern til å trekke seg sammen lengre enn det punktet som vanlige gatedekker slepper så må du ha dekk med mer grepp...

For meg så blei sprint for mjukt og rally/racing for hardt så da setter sellholm opp demperne som er så harde at fjøra greier å holde følge, noe de har testet ut på disse bilene...

ka dekk snakker vi om da....? Har du kjørt mini morris noen gang.... det er en bil somm sitter sinnsykt bra på veien.... Den har ikke fjører en gang.... Kunn gummi puter.... Folk som har kjørt bilen min har faktisk sagt at den henger bra på veien... men det har nokk også med extra stag rundt om og sånn... det er jo tros alt ikke bare fjører og dempere som henter inn veigrep.....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men når du skal komprimere en demper som er så jævla hard så må du ha dekker som sitter på veien også eller så blir demperen så hard at dekkene ikke greier å holde greppet lenger for demperen ikke fjører unna for støtet og da flytter du det punktet som støtet skal tas opp fra demper/fjør til dekk... Hadde du hatt dekker som satt f eks gateslicks så hadde de dekkene greid å holde greppet og demperen kunne "trykke" hardere på dekket...

Sikkert ikke best forklart men dvs at du kan kjører kjappere i en sving hvis du har bedre dekker/understell enn det du kunne uten... Det blir samme sak...

De racing demperne f eks de er også til racing, dem får du kun utnytta hvis du har slicks og stuegolv å kjøre på....

Det er helt klart at det er stivt, men du kan ikke kjøre den demperen maks, da slepper dekket ditt tidligere enn det ellers ville ha gjort med en "snillere" setting..

Dette Sellholm har forklart meg når jeg var over... Og de skal jo ihvertfall ha litt peil på dette, men det kan jo være at andre har andre erfaringer...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men eg e enig i det... at selfølgelig har bilen bedre vei egenskaper når den er Bygget opp for det... Som ikke kappet sky høyt senke sett og gode dempere hele veien rundt... poleritan foringer og tykker stabb stag og sån... det er nokk sant... men det gidder ikke eg å ha på... eg e ikke så opptatt av veigrepet... det må være bra nokk... den henger faktisk ganske bra.... føler helt personlig at den henger bedre no i lav lannet enn når den var oppe i atmos færen... kan ikke ha go kart hjul på en høy bil... ting må stå i stil... Så eg har senket bilen for å få Good Lokking... kjøper det beste for å få det beste... Rally e skam stive demper... For siste gang stivere enn racing... og dette er de demperene bak... De er det forrtsatt aktivitet i... de er ikke bunnet... funker jækla bra... Vi monterte de på en annen 240 her i byn... og der og... den gikk på gule koni før... hang middels bra... heiv på Bilstein Racing... Hang litt bedre... Heiv på Rally... fikk ikke bilen til å slippe... ikke Pokker... Men eg senket kun bilen for show off ikke for vei egenskaper...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sellholm lager demperene mine utifra sport, siden innmaten uansett må byttes så da hadde det bare blitt dyrere å kjøpe en sprint demper med grommere innmat og kasta den...

De endrer settinga på dem, en setting de har prøvd ut og har årelang erfaring med...

Det eneste de vil si er at settinga ligger mellom Sprint og Racing...

Dem sier ihvertfall at den settinga der er den hardeste du kan kjøre med på sport senkefjører og gatedekk...

Får jeg laga grommere fjører eller skal kjøre med slicks til neste år så koster det meg 200,- stk å få endra settinga...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Bilstein og Sellholm stemmer ihvertfall ikke det du sier men...

Men om du hadde gått til en litt "snillere" setting så kunne du ha kjørt hardere enn det du kan nå før du spretter av veien....

Det du sier om stag, foringer osv er jo riktig at det blir stivere med det, men sa snakker vi om flexing i chassiet og ikke i demper/fjører...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ac^ hva betaler du per hjørne hos selholm?

Hehe, skulle ikke tru det men jeg må ut med 6500,- rundom ferdig med frakt til grensa...!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... Eg vet i vert fall at rally e stivere... Så om det e den som gir best kjøre egenskaper mot ditt og datt... vel det vet eg ikke.... Sånn Noe annet folk lurer på... Enn akurat senkingen av denne stakkers bilen... Skal legge inn flere bildere senere... Av innvetaret bla... og sellf motor... men i motoren har eg fortsatt litt igjen... Må få crome badet i gang...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg vet ikke om noe mer uansvarlig å kappe fjærene så mye. Eller for den saks skyld i hele tatt.

 

En del er produsert etter gitte parameter, for å gi ønsket effekt. Når du da kapper, endrer du parameterene og dertil effekten.

 

Uansvarlig overfor andre på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår