KadettC_76 Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 SWS 6.5" Hvordan skal disse spille? Har en stk montert i døra og en stk har jeg nå montert i ei plate bare for å teste. Begge spiller jævla dårlig. Har prøvd så og si alle innstillinger på forsterkern, på lavt volum funker den ok. men straks jeg skrur opp bittelitt så virker det som elementet skrangler. Så tåler ikke volum i det heletatt. Dette har jo fått så mye skryt, så lurer på hvordan dere som skryter har stilt inn og montert dette? Har aldri blitt så skuffa over en høytaler før... hehe Min gamle coax pioneer 5.25" som kosta 700kr spiller nesten bedre.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Som jeg har sagt til deg på mail, så kan du bare sende de inn til oss, så sender vi deg nye. Du er den første som noen gang har klaget på SWS elementene, og vi har solgt utrolig MYE av dem. Dessverre er ingen fabrikker 100% fritatt for produksjonsfeil og det kan hende du har vært uheldig med ditt par, men som sagt, send de inn, så får du nye elementer uten kostnad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Mener selvfølgelig ikke at elementene er dårlig. Lurer bare på om det faktisk er jeg som har gjort noe feil? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Mener selvfølgelig ikke at elementene er dårlig. Lurer bare på om det faktisk er jeg som har gjort noe feil? Det er èn av to, enten er det produksjonsfeil eller så har du montert feil/sprengt de. Men hvis du sender de til oss så bytter vi de for deg, 0 problem. Har selv SWS-6.5 i dørene på privatbilen og de spiller helt sykt. Det samme har mange kunder og alle er overveldet over hvor mye bass disse små elementene klarer å produsere:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Hvordan har du stilt de inn da? :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Jeg har vært med å stilt og hørt på disse og skjønner nesten ingenting. Det første elementet ble prøvd i døra så der kan jeg skjønne at skrangling lager ulyder. Men det andre elementet ble prøvd i en sponplate på ca. 1m2 og det spilte ikke imponerende heller. Elementet fungerer greit på lave volum, men gir ikke mye bass. Med en gang vi skrur opp litt volum høres det ut som elementet rister, akkurat som om det ikke skulle vært fastskudd. Men hvilke frekvenser er elementet beregnet for? Nå spiller det lavpass 12db 80hz og vi har subsonicfilter på forsterkeren. Og det spiller uansett ikke høyt før det som sagt lager riste lyder. Men dere som har disse innstallert: Hvor høyt spiller dere med disse? Og på hvilke frekvenser? Ser jo at elementet har lav følsomhet, men det spiller jo ikke i nærheten av høyt før vi hører disse lydene. Jeg hadde faktisk håpet og trodd at dette elementet spilte så høyt opp i frekvensene at en 3,5" coax lett skulle ta frekvensene ned mot SWS'en. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Skjønner ikke hvordan dere monterer utstyret deres hvis ikke dere klarer å få disse til å spille bra... Jeg har de selv i bilen, montert rett i dørene med masse dempematter og der deler vi de i topp på 125Hz og med subsonic filter i bunn på 30Hz, det er for lavt og jeg skulle gjerne delt de på 50-60Hz i bunn, men filteret strekker ikke høyere. Dette står som sagt montert i dørene, på dashbordet har jeg 4" Lil'wonder coax og alt dette blir drevet av en liten 4-kanals Xstream forsterker. Sub har jeg ikke. Det spiller høyt og produserer enormt med bass, så jeg skjønner ikke helt hva dere gjør galt. Dere er hvertfall hjertelig velkommene til å komme å høre på dette i min bil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Ja, skal ut og sette på litt musikk nå. La de stå og spille i noen timer.. Og se om det blir noe bedre.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Jeg hadde faktisk håpet og trodd at dette elementet spilte så høyt opp i frekvensene at en 3,5" coax lett skulle ta frekvensene ned mot SWS'en. Hvordan kan du håpe at de skal spille opp til der en 3,5" coax gir seg av når du deler de med 80Hz lavpass?? Prøv å kjør disse med fullrange, så skal du høre element som spiller langt opp i frekvens. Det er hvertfall ikke noe problem å la de spille opp til 250Hz, men det er som sagt et basselement og hvis du har mulighet ville jeg delt de ved 50-60Hz når de står i dør. Bygger du tett kasse på 5-10 liter pr.element kan du la de gå helt ned. Ta gjerne en telefon til Anders aka Autod.no, Knut på Tynset Bil & Mc eller Lars Engen, så kan nok de svare deg på hvordan dette spiller når alt funker skikkelig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Tro meg, jeg skjønner ikke noe heller. Subsonic filteteret vi bruker ligger vel rundt 30hz det også, men mp3 sanger har jo sjelden så lave frekvenser uansett. Vi prøver nå å dele begge på 150hz og spille på middels volum i noen timer i free air montert rett i sponplate. Så får vi høre om det blir noen forandringer da :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Hvordan kan du håpe at de skal spille opp til der en 3,5" coax gir seg av når du deler de med 80Hz lavpass?? Tro meg, vi har prøvd flere innstillinger enn bare 80Hz lavpass :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Tro meg, jeg skjønner ikke noe heller. Subsonic filteteret vi bruker ligger vel rundt 30hz det også, men mp3 sanger har jo sjelden så lave frekvenser uansett. Vi prøver nå å dele begge på 150hz og spille på middels volum i noen timer i free air montert rett i sponplate. Så får vi høre om det blir noen forandringer da :) Høres merkelig ut, vi tok dem rett ut av pakka og monterte de og de spiller sykt med bass fra første stund. Har dere dempet dørene skikkelig? Montert de bak griller el.l? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Høres merkelig ut, vi tok dem rett ut av pakka og monterte de og de spiller sykt med bass fra første stund. Har dere dempet dørene skikkelig? Montert de bak griller el.l? Har ikke dempet dørene og ikke bak griller.. Men nå er det selve elementene som lager skranglelyd. Og ikke takler volum. Så skjønner ingen ting av dette :( Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Hvordan kan du håpe at de skal spille opp til der en 3,5" coax gir seg av når du deler de med 80Hz lavpass?? Prøv å kjør disse med fullrange, så skal du høre element som spiller langt opp i frekvens. Det er hvertfall ikke noe problem å la de spille opp til 250Hz, men det er som sagt et basselement og hvis du har mulighet ville jeg delt de ved 50-60Hz når de står i dør. Bygger du tett kasse på 5-10 liter pr.element kan du la de gå helt ned. Ta gjerne en telefon til Anders aka Autod.no, Knut på Tynset Bil & Mc eller Lars Engen, så kan nok de svare deg på hvordan dette spiller når alt funker skikkelig:) Grunnen til av vi delte så lavt nå var fordi vi prøvde å få de til å spille litt høyere. De spilte bittelitt høyere før ulydene kom ved deling på 80hz enn 200hz. Jeg håpte at disse kunne deles opptil 300hz da 3,5" blir litt lite areal under dette, men får vi delt dem på 200hz er ihvertfall jeg fornøyd. Men som sagt spilte de bedre med 80hz deling enn 200hz. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Noen i midtnorge som har slike element vi kunne lyttet til? :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg