Gå til innhold

Sws 6.5" ?

Ranger emnet

KadettC_76

Anbefalte innlegg

Da har vi vel bare innspilling igjen og prøve da.. :)

De problemene du har, eller sånn du forklarer det, har ingenting med innspilling å gjøre.

For det første: å prøve et element som dette i en plate med spon i friluft er som å smake på indrefilèt med rumpa, og så gi en karakterestikk av smaken.

Det kan da umulig være så vanskelig å høre om et element er gåent, eller om det er monteringa som er feil!?

Hvordan er dørmonteringen?

Er det tett rundt elementet?

Er det skrudd skikkelig fast?

Jeg har hørt oppsettet i bilen til Pål, og tro meg, mer/dypere bass finnes neppe i en 6,5".

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med Dag, og husk at når du setter et element i en platte så kan du alikevel få akustik kortslutning om platten ikke er stor. Ellers om du får en del dype toner som spilles i en element montert i døra så vil det gi mye vibrasjoner som gir mye støy. ellers ut ifra det du beskriver så kan minne meg om at pakken din har fått seg en smel og magnetene har løsne og da ligger de usentrert slik at spolen skrapper i større vandringer... uansett, synes er ganske enkelt dette problemet her, da Earthquake Pål skal gi deg nye og uten at det koster deg noe.... han pleier å være grei sånt :tannløs prøv å dempe dørane dine, ellers det med å spille med mellombassene helt ned til 50-60Hz og opptil 200-250Hz høres som "riktig musikk" i mine ører!! :afro

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser endelig lyset i tunnellen nå..

Skal prøve og se om jeg får montert de litt bedre i døra og dempa litt.

Skjønner at en ikke får testa elementet i sponplate, men når selve elementet/spolen lager skragle lyder så er ved en grei måte å høre etter ulyder i elementet ??

Satser på at det ordner seg og jeg slipper "få" nye :)

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo skjekke elementen ved å presse jevnt i menbranen så langt den kan trykkes ned og omvendt men ikke press i støvhetten da den kan fort bøye seg. om det er usentrert magnet/spolen vil du høre tidilig at den skarpper, eller kan også menbranen opphengen som har løsnet fra korgen kan gi lignende blafre lyder ved høyere volum.. anyway, regner med at dipper hjelper deg litt så skulle det vel gå bra om han får ut fingeren... :-) åsen bil er det forresten dette skal monteres i? en ting som er viktig ved montering i døra er at det skal være så tett som mulig mellom elementen og baksiden... da får du mest mulig bass med mindre effekt og kompensering... ;-)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere burde jo bare sendt det tilbake, som er alt sagt og få nye i retur.

Og da kan de ellementene testes hos forhandler, i kasser som dem helt sikkert har. Og holder dere fortsatt tråden oppe, så får dere hjelp.

Det er ikke nå tidspunkt å legge dette på is, siden det kan være feil produksjon da må dere passe på å få nye så fort som bare det.

Dere burde teste med å montere den plata dere snakker om i døra, og tette godt rundt, slik ett dørpanel er, og så satt deling mellom 60Hz - 200Hz som dere har fått beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider