Gå til innhold

kondensator hjelp

Ranger emnet

ferma

Anbefalte innlegg

men ka e vanli når bilen går på tomgang?

Mål på batteriet ditt med et multimeter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15,3volt? hehe... tror du skal bytte bateriet i måleapparatet først og verifisere om du virkelig har så høy spenning, ellers må du bytte regulatør da så høy spenning ikke er sunt for hverken gele abtteri og enda verre for vanlig syre holdig batteri... ang dårlig batt i måle apparaten så målte jeg selv tidlig i 90tallet et batt spenning på 16,6volt i bilen og ga meg flere dager med dårlig nattsovn da jeg prøvde å finne ut hvordan jeg skulle få dette ned -slik fant jeg ut hvordan regulatørene fungerer- men det viste seg at battteriet på det "billige" multimeteret mitt var for dårlig.... hehe...prøv det først som sagt ;-) det anbefales ikke noe høyere spenning enn 14,4volt for syre og 14,9volt for gele. :afro

ellers det lector og pål prøver å fortelle deg er at du tar voltmeteren og måler spenningen på batteriet foran og noterer deg den og det samme måler du bak ved ampen/kondisen og den spenningen som vises på voltmeteren så skal du justere spenningsmåleren i kondisen til å vise den samme volt verdi som multimeteren viser...men "mest" riktig er å justere kondisens voltmeteren til det samme som multimeteren viser ved måling over kondisen da dette vil også vise det reele spennig som du får bak i enden av den langen kablen og inn på ampen -inkl spenningsfall/tap i kablen... ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står jo på det digitale displayet på kondensatorn da

men fannt jo ut at æ kunne justere det manulellt med en skrue som va i dekselet ...

men så klarte æ å svi subben så nu e man like langt

Hvordan fikk du til å brenne den da?

Spilte SYKT hard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider