maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Noen som har erfanringer med kapasiteten på en nyere b230 oljepumpe? Tenker da på om den klarer underspyling,olje til turbo og 16 hydrauliske løftere samtidig? Eller er det best å skippe underspylinga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 pumpa som står på b230ft fra 93 -> skulle vel klare det. Kanskje shimse den opp litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 SPM selger jo høyvolumspumper...Det gjør forsåvidt Håvard Forzaa også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 SPM selger jo høyvolumspumper...Det gjør forsåvidt Håvard Forzaa også. De spm selger er vel de samme som de største volvopumpene..eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 pumpa som står på b230ft fra 93 -> skulle vel klare det. Kanskje shimse den opp litt. Er på tomgang jeg er bekymret,hjelper ikke å shimse pumpa akkurat... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Jo jeg tror nok de SPM pumpene er de største volvopumpene.Ring Håvard på SHS Performance. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Jo jeg tror nok de SPM pumpene er de største volvopumpene.Ring Håvard på SHS Performance. slikt har jeg liggende selv så..Men takk for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 ok,hvis du har høyvolumspumpe er det jo bare heihei! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 ok,hvis du har høyvolumspumpe er det jo bare heihei! :) Hvis de spm selger er den samme som volvos egen største pumpe så. Fikk nå fortalt at det var slik jeg. Uansett er jeg litt tvilsom til trykket ved tomgang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Har Volvo noen spesiell "stor" pumpe da?..som ikke står orginalt på noen motorer?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Har Volvo noen spesiell "stor" pumpe da?..som ikke står orginalt på noen motorer?? Nei,men den som sitter på b230 motorene med underspyling er den største... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Ok....funker denne på 23 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Ok....funker denne på 23 da? på b23? problemer med oljetrykk? Tja si detmhar for det meste skrudd b230 jeg,men mener den passer fint ja. B23 har vel enkle motvekter også,så det skal være god plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 bygger ny motor,kjøper ny pumpe også...like greit å gå for noe som funker..enig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 bygger ny motor,kjøper ny pumpe også...like greit å gå for noe som funker..enig? jepp! Hadde b230 16v før og var ikke særlig imponert over oljetrykket på tomgang på den,så jeg vet liksom ikke om jeg skal skippe underspylinga eller ikke. Oljetrykk er viktigere liksom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg