Gå til innhold

litt spesiell høytaler plassering?

Ranger emnet

tazie

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Sliter litt med og få plassert frontsettet mitt i bilen.. Det er da snakk om to 6".

orginalt så er det 4" innfelt, inn under dashbordet på en måte. Mer eller mindre umulig og modifisere videre.. Vaffal med mitt talent :P I døra er det heller ikke så mange løsninger jeg kan se, bortsett fra denne:

dor.JPG

(jada, vet det er et teit bilde!)

Kommer dette til og fungere, iallefall "greit"? Plasseringa blir sånn midt imellom albuen og skuldra mi.. ;)

Takk for svar!

EDIT: Bilen det er snakk om er en Toyota Corolla DX 86mod (E8). For de som måtte lure! ;)

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. skjønner hva du mener.. det er èn ting til som kanskje skal gå, og det er rett under "håndtaket".. men det blir vel nesten ett fett!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte, ja! Den blir vel litt høyere opp en på tegningen, så det blir vel kanskje ikke rett inn i setet.. men uansett... argh! :P Finner jeg ikke noe løsning på det, så blir jeg nødt til og putte dem i hattehylla.. =/ Og kanskje sette diskantene forran ett sted. Det er jo en veldig liten bil da, men fordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du forteller ikke noe vesentlig... mange veis er frontsettet ditt på? er det 3 veis så er det ikke noe problem med midbassen der i døra, men er derimot 2 veis så vil det bli slik JEJ beskriver. meget dårlig stereo bilde og dårlig frekvenses respons om du har med pasasjer. Mener å huske den bilen og det skal være mulig å lage en kickpanle løsning som vil fungere "100 ganger" bedre en den dør løsninga di med 2 veis deling. Det skal være flere bygge prosjekter med kickapaneler, bla mitt eget kickpanel med 6x9...

har du noen bilder av kickpanelen forresten?;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sorry; Dette er Komponentsettet;

Peerless Resolution 6 - 1" + 6"

2 stk 6" (16cm) bassmellomtoner

2 stk 1" softdome diskanter

2 stk innfelling/utenpåliggende mont. sett

2 stk høykvalitets delefiltre

Frekvensområde 45-20.000Hz

Kontinuerlig effekt 100 Watt

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=dynabel&subgid=111&gid=103 (nummer 4 fra bunnen.)

Det er vel 3-veis? Isåfall går det greit med "dør-oppsettet"?

Kickpanel? :P Fortell meg hva det er, så skal jeg ta noen bilder til deg! ;) hehe!

EDIT: haha! kom på en liten problemstilling... Om jeg setter høytalerne der, så vil vel ikke vinduet gå ned? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sorry; Dette er Komponentsettet;

Peerless Resolution 6 - 1" + 6"

2 stk 6" (16cm) bassmellomtoner

2 stk 1" softdome diskanter

2 stk innfelling/utenpåliggende mont. sett

2 stk høykvalitets delefiltre

Frekvensområde 45-20.000Hz

Kontinuerlig effekt 100 Watt

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=dynabel&subgid=111&gid=103 (nummer 4 fra bunnen.)

Det er vel 3-veis? Isåfall går det greit med "dør-oppsettet"?

Kickpanel? :P Fortell meg hva det er, så skal jeg ta noen bilder til deg! ;) hehe!

EDIT: haha! kom på en liten problemstilling... Om jeg setter høytalerne der, så vil vel ikke vinduet gå ned? :P

Det er 2 veis sett, ikke 3 veis.

Kickpanel blirt omtrent der du sitter å sparker med venstre benet ditt, når du kjører.

Mener også att de gamle Corrolane har veldig gode plasserings muligheter der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. det er vel ikke så ille muligheter.. Det eneste er sikringsboksen, som også er der nede.. Men her er noen bilder! :)

Image025.jpg

Image026.jpg

Dere kan se sikringsboksen på begge disse bilden.. men det ser ut til og gå greit fordet tror jeg..

Image027.jpg

Dette er passasjer sida.

da er vel dette eneste bra løsning da.. er ikke noe flink med sånne ting da men :P Hva trenger jeg og gå til innkjøp av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=1560 sånn gjorde jeg det i min corolla:)

Ja.. det er noe sånnt jeg har tenkt litt på.. du lagde den selv eller? mye stres? Og en annen ting; Hvor fikk du tak i stylinga til den? (Front-fangeren osv?)

Kul var den vaffal! :)

EDIT: En annen ting mens jeg har en annen corolla eier her :P Hvordan i hæ****** tar man av den vindu-sveiveren? Må ha den av for og få av "trekket" i døra! ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. det er noe sånnt jeg har tenkt litt på.. du lagde den selv eller? mye stres? Og en annen ting; Hvor fikk du tak i stylinga til den? (Front-fangeren osv?)

Kul var den vaffal! :)

EDIT: En annen ting mens jeg har en annen corolla eier her :P Hvordan i hæ****** tar man av den vindu-sveiveren? Må ha den av for og få av "trekket" i døra! ;p

Den dør løsningen på bildene til corollapower er bra.

Utfra tegningen din, så så det ikke ut som en mulighet.

Det er omtrent slik jeg har dør høyttaler i min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. hehe, sorry at den tegninger er litt dårlig.. døra mi er helt lik som corollapower sin! Jeg har nå noen sånne lommer, der hvor han har høytalerne, men disse kan jo fjernes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. hehe, sorry at den tegninger er litt dårlig.. døra mi er helt lik som corollapower sin! Jeg har nå noen sånne lommer, der hvor han har høytalerne, men disse kan jo fjernes! :)

Fjærn dem, bruk dem til mal, når du kjærer ut plater, menn pass på at plata er tykk nok, slik at vinduer kan åpnes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider