ferma Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 er det noen som har en anbefaling på et bra element til meg? har en monoblokk soundmagnus x-1500 forsterker? klarte å svi av zachryen min :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 burde vel helst hatt et element med dobbel 2 ohm spole for å utnytte forsterkeren (ettersom singel 1 ohm er heller kjeldent). vet ikke helt hvem element du før gå for, men er det hovedsaklig trykk du er ute etter? anntar nesten det, men.. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Uten å vite noe mer om hva du er ute etter så kan jeg hvertfall nevne at vi har noen Boxter elementer som tåler en trøkk på supertilbud i ryddesalget vårt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 hehe.. du klarte å svi den ja, skrev til deg i en tidligere tråd at det kom til å gå galt over lengre tid med den forsterkeren dær.. :p når du kjører 1000wrms på ett element som tåler ca. 400wrms så er det vel ikke så rart :P Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferma Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 jo e nok litt lusn av at man alldri gidd å lære da men.. hadde planer om å kjøpe pioneer sin 3000 w så burde d nok holde? men høre rykter om at den ikke slår så bra.. sachryen min holdte jo på å slå camaroen min ut av drift da :) må væl klare mæj me mine to puncha da :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 3004SPL slår som pokker den, bare det får nok effekt. men du får jo fortsatt ikke utnyttet forsterkeren med det elementet da, ettersom det lastes bare ned til 2 ohm, og du burde hatt 1 ohm for full effekt (1500W). men er vel kanskje like greit å ikke presse disse billigforsterkerene til grensen. har jo merket hvordan MA forsterkeren min taklet det. slukte strøm så det holdt, og gikk varm etter 20 minutter... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 jo e nok litt lusn av at man alldri gidd å lære da men..hadde planer om å kjøpe pioneer sin 3000 w så burde d nok holde? men høre rykter om at den ikke slår så bra.. sachryen min holdte jo på å slå camaroen min ut av drift da :) må væl klare mæj me mine to puncha da :( hehe.. 3000watteren til Pioneer skal vist slå bra den, som Jan Erik sier.. hehe, Zachry`en sparker fra seg får pengene ja, har 2 selv :p Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 når jeg begynte og tenke litt nå.. når du "svir" spolen, da skal det vel ikke bli noe spes "skrape" lyd i elementet, men om du har kjørt det med får lite power og "båtna" det så blir det åfte en slik feil.. stuser liksom litt på hvordan du egentlig klarte og svi det.. har selv kjørt begge Zachry`ene på minst 800wrms ved eff.trinn som jeg selv har målt.. og da kjørte jeg Mr.Oizo - Monday Massacre i MANGE minutter opp og opp igjen, lukta bare litt men spolene gikk aldri sund.. også har jeg også ett eldre 10" Zachry element(tror det er B10 elns, 5 år gammelt værtfall) og har kjørte det på eff. trinnet i flere år(nermere 4-4,5), det lever den dag idag, tok det ned fra lofte får ett par dager siden og kasta det inn i ei gammel kasse og dundra i vei med Jurassic Park testen på fullguffe.. ved 4 ohm, forsterkeren gir ca. 450-460wrms uten spes forvridning dær, elementet skal tåle 300w MAX, det er klin umulig og sprenge med det effekttrinnet, så vil egentlig ikke på si meg at Zachry tuller med tallene sine på effekten de tåler værtfall, så synes egentlig det var litt rart at du fikk den til å ta kvelden med X-1500.. men, er vel mulig da :P off.. denna ble lang *trøtt* Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg