Gå til innhold

anbefaling 12" ?

Ranger emnet

ferma

Anbefalte innlegg

jo e nok litt lusn av at man alldri gidd å lære da men..

hadde planer om å kjøpe pioneer sin 3000 w så burde d nok holde? men høre rykter om at den ikke slår så bra.. sachryen min holdte jo på å slå camaroen min ut av drift da :) må væl klare mæj me mine to puncha da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3004SPL slår som pokker den, bare det får nok effekt.

men du får jo fortsatt ikke utnyttet forsterkeren med det elementet da, ettersom det lastes bare ned til 2 ohm, og du burde hatt 1 ohm for full effekt (1500W). men er vel kanskje like greit å ikke presse disse billigforsterkerene til grensen.

har jo merket hvordan MA forsterkeren min taklet det. slukte strøm så det holdt, og gikk varm etter 20 minutter... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo e nok litt lusn av at man alldri gidd å lære da men..

hadde planer om å kjøpe pioneer sin 3000 w så burde d nok holde? men høre rykter om at den ikke slår så bra.. sachryen min holdte jo på å slå camaroen min ut av drift da :) må væl klare mæj me mine to puncha da :(

hehe.. 3000watteren til Pioneer skal vist slå bra den, som Jan Erik sier..

hehe, Zachry`en sparker fra seg får pengene ja, har 2 selv :p

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg begynte og tenke litt nå.. når du "svir" spolen, da skal det vel ikke bli noe spes "skrape" lyd i elementet, men om du har kjørt det med får lite power og "båtna" det så blir det åfte en slik feil.. stuser liksom litt på hvordan du egentlig klarte og svi det.. har selv kjørt begge Zachry`ene på minst 800wrms ved eff.trinn som jeg selv har målt.. og da kjørte jeg Mr.Oizo - Monday Massacre i MANGE minutter opp og opp igjen, lukta bare litt men spolene gikk aldri sund.. også har jeg også ett eldre 10" Zachry element(tror det er B10 elns, 5 år gammelt værtfall) og har kjørte det på eff. trinnet i flere år(nermere 4-4,5), det lever den dag idag, tok det ned fra lofte får ett par dager siden og kasta det inn i ei gammel kasse og dundra i vei med Jurassic Park testen på fullguffe.. ved 4 ohm, forsterkeren gir ca. 450-460wrms uten spes forvridning dær, elementet skal tåle 300w MAX, det er klin umulig og sprenge med det effekttrinnet, så vil egentlig ikke på si meg at Zachry tuller med tallene sine på effekten de tåler værtfall, så synes egentlig det var litt rart at du fikk den til å ta kvelden med X-1500.. men, er vel mulig da :P

off.. denna ble lang *trøtt*

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider