Gå til innhold

Litt teknisk support?

Ranger emnet

gundersenautoparts

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt litt problemer med sluring på en 16v jeg kjøpte, så jeg tenkte jeg skulle skifte clutchen.

Tok ut girkassen og ser til min forfjamselse at ingenting var slitt i det hele tatt... Det eneste jeg fant var at det var litt olje på lamellen og svinghjulet. Altså inni clutch huset... Lurte fælt på hvordan dette hadde kommet inni her, klødde meg litt i hodet og begynte å kikke.

Dermed ser jeg at "pakningen" mellom clutchuset og motoren manglet en del, og siden forrige eier har sølt olje regner jeg med at det kan komme derfra.

Så det jeg lurer på. Hvor kan jeg få kjøpt denne pakningen? Bortsett fra Møller da selvsagt. Og hva kan noe slikt koste?:idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trenger du nok denne fra http://www.krogslund.no

PA85.105.12 Pakdåse ved hovedleje (bag svinghjul) kr80,63

Clutch`en kan nok brukes igjen men du må rense den for olje.

? Jeg tenkte på hele denne blekkplaten jeg...

Hvordan finner jeg ut om simmeringen er gåen da? Litt trasig å sette inn girkassen igjen, for så å ta hele skiten ut på nytt...

Det er forresten INGEN oljesøl bak svinghjulet. kun i clutchhuset...

Men da må jeg vel ut med veiven og alt, må jeg ikke det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Jeg tenkte på hele denne blekkplaten jeg...

Hvordan finner jeg ut om simmeringen er gåen da? Litt trasig å sette inn girkassen igjen, for så å ta hele skiten ut på nytt...

Det er forresten INGEN oljesøl bak svinghjulet. kun i clutchhuset...

Men da må jeg vel ut med veiven og alt, må jeg ikke det da?

Er jo mulig noen luringer har hellt olje ned i clutchhuset ved uhell? Istedenfor å fylle på girkassa liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Da trenger du nok denne fra http://www.krogslund.no

PA85.105.12 Pakdåse ved hovedleje (bag svinghjul) kr80,63

Clutch`en kan nok brukes igjen men du må rense den for olje.

Jeg har ny clutch(kun cluth, ikke hele settet), så jeg hiver nok i denne... Er det noe mer jeg bør skifte når jeg først har dette fra hverandre? Og eventuelt, hvor får jeg fatt i dette...

En annen ting er, jeg har snakket med Møller på nytt, og der viser det seg at dette skjoldet er i tre deler!

Mens når jeg ser på min er det kun 2 deler!!!

Ingen som vet hva dette skjoldet heter her altså? Eventuelt om de kunne hatt slikt hos Krogslund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har denne pakningen liggende fra en delemotor eller noe???

Skulle absolutt hatt tak i den fort, og i følge VAG var den i restbestilling i Tyskland, så det kunne gå 3 uker!!!

Kjøp den ny, ikke brukt..

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider