Gå til innhold

Litt teknisk support?

Ranger emnet


gundersenautoparts

Anbefalte innlegg

Delen det henvises til fra Krogslund er bare selve simmerringen. Den du får hos Møller er helt idiotsikker; dette omfatter selve alu-innfatningen som simmerringen sitter i (alt er ferdig montert). Etter du har plukka av svinghjulet er det bare å skru ut boltene som holder denne alu-innfatningen, pakke leppene på den nye simmerringen med universalfett, tre på den nye simmerring/innfatningsenheten og entre boltene.

 

Når du allikevel har tinga fra hverandre er det lurt å sende svinghjulet av gårde til sliping (gjerne trykkplata også, ettersom du skal bruke denne fortsatt). Resultatet vil bli en god, og aggressiv clutch. Min gode venn G60-turbo anbefalte meg å gjøre dette, da jeg sto overfor den samme operasjonen du gjør nå for ett år siden, og det kan trygt anbefales!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delen det henvises til fra Krogslund er bare selve simmerringen. Den du får hos Møller er helt idiotsikker; dette omfatter selve alu-innfatningen som simmerringen sitter i (alt er ferdig montert). Etter du har plukka av svinghjulet er det bare å skru ut boltene som holder denne alu-innfatningen, pakke leppene på den nye simmerringen med universalfett, tre på den nye simmerring/innfatningsenheten og entre boltene.

 

Når du allikevel har tinga fra hverandre er det lurt å sende svinghjulet av gårde til sliping (gjerne trykkplata også, ettersom du skal bruke denne fortsatt). Resultatet vil bli en god, og aggressiv clutch. Min gode venn G60-turbo anbefalte meg å gjøre dette, da jeg sto overfor den samme operasjonen du gjør nå for ett år siden, og det kan trygt anbefales!

 

 

Når du sier sliping, mener du da å dreie? Hvor masse kan man ta av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier sliping, mener du da å dreie? Hvor masse kan man ta av?

 

Med sliping mener jeg nettopp, sliping. Meninga er rett og slett å få overflata ru, slik at lamellen får bedre tak.

 

Dette er ikke det samme som å dreie, der meninga er å fjærne gods for å lette svingmassen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Simmeringen og Pakningen inn til girkassa, men skal bruke de selv,,, fikk litt olje på clutsj da jeg skulle dra opp en bil så skal bytte de ringene da de ikke er helt tett :(

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hør på Mekonomen! De har skaffet den på en dag eller to til meg. Koster 3-400 kr. Du vil ikke sette inn igjen en brukt pakning der.

 

 

Nå har jeg endelig fått pakningen, og dette var da en Tysklandsdel som de ikke hadde bilde av på skjermen, men som de mente skulle passe.

Det gjorde den selvsagt ikke, og jeg sitter da med en pakning som jeg har betalt 680 kroner for som ikke jeg kan bruke.

 

I tillegg mener de nå at de kanskje har den rette på lager, men denne koster 1275,-

 

Så jeg lurer på om du tilfeldigvis har spart på kvitteringen og gjerne har artikkelnummeret, for de klarte ikke finne den på mekonomen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noen råd og vink her.

 

Nå har jeg atter en gang kontaktet Møller, og de påstår at de delene jeg fikk skulle passe. De påstår også at det ikke finnes noen andre alternativ.

 

Provlemet med de delene jeg har fått, er at nedre del går i bunnpannen, og ikke vil det bli tett heller.

 

Noen som kan forklare meg forskjellen på PL og KR motoren, sånn utseendemessig?

 

Begynner å bli jævla lei av å ha bilen stående på bukker nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår