Gå til innhold

Skiftet spiller, forsterkeren vil ikke på...

Ranger emnet

Acidica

Anbefalte innlegg

Jeg skulle skifte cd-spiller i bilen, og tenkte dette ble en enkel jobb...men nei!

Det som sto i fra før var en eldre spiller fra kenwood, planen er å skifte den ut med en nyere kenwood spiller, en kdc-w6031y (ikke akuratt nyeste modellen, men nyere en den andre!). Jeg har alle høytalerne koblet til en 4 kanals forsterker, alt har funket fint helt til jeg koblet til den nye spilleren. Det som skjer er at forsterkeren skrur seg på når jeg starter spilleren, men den virker bare i 2-3 sekunder, deretter slår den seg av! Kobler jeg på den gammle spilleren igjen, så virker alt fint! Kan det vær remote kabelen på den nye spilleren som rett og slett er defekt? Men det som er så rart er at det kommer lyd i ett par sekunder, deretter kutter forsterkeren ut...

Takker for alle svar!

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd den på radio? fordi muligens i den "nye" spilleren er remote koblet inn på antene power som bare gir 12volt når radio delen slås på... ved påslag av apparatet så vil den spenningen bare være i noen sekunder nemlig, tror nok det er det som er feilen.

lykke til!!:)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd den på radio? fordi muligens i den "nye" spilleren er remote koblet inn på antene power som bare gir 12volt når radio delen slås på... ved påslag av apparatet så vil den spenningen bare være i noen sekunder nemlig, tror nok det er det som er feilen.

lykke til!!:)

Det slår seg av selv om jeg har på radioen...

Remote kabelen er Rosa/svart, det står i bruksanvisningen at at dette er en "kontrollkabel til ekstern forsterker".

Jeg ser på ISO-kontakten til spilleren at det er en blå/hvit kabel som det står "Ant.cont" på, i bruksanvisningen står dette (svensk):

Kabel för strömkontroll/motorantennkontroll (blå/vit). Anslut till ström på-/av anlutningen om en yttre förstärkare används eller till fordonets motorantennanslutning

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg det til å virke! Takker matador! :)

Men litt OT, hvordan gjør jeg med remoten når jeg skal ha 2 forsterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider