Gå til innhold

Kunne trengt litt hjelp til subkasse.

Ranger emnet


tmeland

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver nå og skal bygge kasse til mine 2 subber.

Så lurte jeg på om dere har noen tips til meg, ang hvordan jeg skal finne ut hvor stor kasse jeg skal lage.

Har 2X 12" element som skal i kassen, lukket kasse.. Og ca 30L pr element.

 

Aner ikke hvor stor kasse jeg må bygge for og kunne oppnå de 30L pr element.

 

Må vel bygge en hel kasse for og så sette ei plate imellom etterpå, så jeg deler kassen i 2.

 

fant ut at jeg har maks 1 meter i bredde, 45cm mellom gulv og tak baki der, men kan ikke ha den fullt så høy pga da går den ikke nedi bagasjerommet.

 

Så noen som kan hjelpe meg med hvor bred, lang og høy kassen min skal være?

 

Og bør den ha skrå front? Eller helt rett?

 

Fra før av har subbene bare stått skrudd fast på ei plate inn mot baksetene i bilen.

Jeg vil vel merke bra forskjell om jeg heller setter de i lukket kasse?

 

Håper også jeg kan bruke den plata som er der fra før av, da den er klar ( se bilde)

 

Også helt til slutt så lurer jeg på om dere har noen gode 6X9ere og anbefale meg? Helst til under 1000lappen da budsjettet ikke er på topp.

 

Legger ved noen bilder og håper dere kan hjelpe meg med dette :)

(Og ja, subbene og det ser ikke så fint ut, men så lenge det spiller bra så plager det ikke meg. :P skal ikke vise alikevel..)

 

Mvh Tor Erik

 

sub3.jpg

subber.jpg

front.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://graph.flexunits.com:8080/boxBuilder2.htm

grei å bruke til å regne ut volum på kasser:)

sånn som jeg har skjønt er det bedre å bygge to kasser og sette ved siden av hverandre enn en kasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår