Gå til innhold

Fra manuell til el vinduer?

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

På hotrod prosjektet mitt nærmer jeg meg nå "Den Store Oppgraderingen" av dørene.

Problemet er dette:

Dørene på bilen (1934 Ford) er smale = dårlig plass.

I tillegg mangler ALT inni de dørene, samt at jeg har lite peil på akkurat dette. Er derfor avhengig av å ha en komplett dør som utgangspunkt slik at den kan kuttes opp på utsiden så jeg kan se hvordan ting funker før jeg kopierer alt sammen over til hot rodden.

Ytter/innerdør på rodden skal adskilles ifm rustsveising og retting. Hadde tenkt å innstallere heiser og lås i samme slengen da man kommer mye lettere til når ytterdøren er borte.

Jeg har i lengre tid lett etter dører på hoggerier med følgende utseende:

Smale.

Flate (ikke buede) ruter.

El vindusheiser.

Stygge og rustne (da de uansett skal kuttes opp.)

Typisk "ønske" er fra en eldre Caravelle/Mits Pajero/Toyota LC II/Suzuki jeep/MB Geländerwagen.

Problemet er at ingen av de har el. vindusheiser! Ja, ikke de jeg har sett på huggerier, altså.

Er det mye knot å bygge om til el. heiser på overnevnte dører? Og da mener jeg IKKE å bygge om med en "klump" som blir sittende der sveiva satt før, men med en motor inne i døra. Har ikke håp om å få tak i orginalmotorer for en rimelig penge, så det blir nok helst noe ettermontert.

Tips?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis byggde denne rodden for litt siden, og da brukte han vindusheiser fra en -83 mod Accord. Tror han bare kutta ut en del av accord-innerdørene, og sveisa fast i Forden... Han fikk lagd nye, rette ruter på forden, mens accorden hadde buede orginalt...:rolleyes: Jeg kan jo evt høre med han hvordan han fiksa dette...

post-1709-13804851495327_thumb.jpg

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sikkert ikke en umulighet å gjøre det uansett. Bare nye jobb...

Grunnen til at jeg primært ønsker en bli med flate ruter som donor er at inne i dørene på rodden mangler skinnene ruta skal gå i.

Men for all del. Kanskje er det lettere å bygge om fra buede til rette ruter på en bil med org el.vindusheiser, enn å bygge om fra manuell til el vindusheiser på en bil med rette ruter. Skjønner?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider