Warlock Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Har nettopp investert i AVO 40mm progresivt senkesett. Er det noen som har peiling på hvor mye avstand det burde være mellom dekket og skjermen når man senker 40mm på en Audi A4T? Og er det normalt at man må fjerne en gummiforing bak når man senker? Jeg trodde det var bare å sette på fjærene så ble den lavere, i allefall det jeg har gjort med både forden og volvoen min. Man trenger vel heller ikke å kjøre noe lenge med bilen før at fjærene skal være sunket sammen til den høyden de skal være? Anyone kom med inspill, skal å levere bilen i dag igjen for å få fjernet den foringen bak, så hva må duden gjøre for å få den lavere foran? :mad: :mad: :mad: Siter Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Etter min mening blir vel en a4 ikke så lav når en senker 40mm. Kan ikke si noe sikkert mål, men 60mm så er det ikke stor klarinegn. Det er jo også forskjell fra fjær til fjær har jeg skjønt. Den skal dette ned etter 10 m f.eks det er ikke så mye du trenger å kjøre. Kjør over noen fartshumper så er det helt fint. Gummi greiene vet jeg ingenting om er ikke inn i det tyske greiene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warlock Skrevet Juni 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Ja før fikk jeg hele knyttneven mellom skjermen og dekken nå må jeg fjerne lillefingeren for å greie det, så dvs, ca 1- 1,5 cm ned, så den burde vel falle enda 2,5-3 cm ned. Fyren sa at dette senkesettet skulle senke 40mm, at det ikke var som mange andre sett som sa at de skulle senke 40mm men som egentlig senkte bare 30mm eller noe slikt... Siter Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Det var da veldig lite. hmm en progresiv fjær skal jo være "myk" når det går snilt forseg og hard når det begynner å gå i store hastigheter.... Men det kan jo være noe dissa follo eller noen av de ander Audi frelste helt sikker har vært borti. Får håpe de svarer før du skal levere den fra deg i dag... Sorry at jeg ikke kan hjelpe mere.. det virker i værtfall veldig rart for meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warlock Skrevet Juni 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Var visst noen gummiforinger foran også som måtte fjernes.. Håper virkelig at dette blir greier... Kan jo neven at jeg må betale 2300 for senkesettet og 1000 spenn for montering og justeringer. 3300 spenn for senkesett ferdigmontert og justert på bilen er billig. Så er du ute etter senkesett, snakk med gutta på Auto Safe Siter Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Originally posted by Warlock Så er du ute etter senkesett, snakk med gutta på Auto Safe Nei har nok problemer med det jeg har så jeg trenger ikke mere nå. H&R justerbart 7500kr montert sammen med en kompis... BB Billi det... hmmm Får den bare en halv cm lavere så er det slutt på "jenger".... F**N :) men den er vel lav nok. Mye vil ha mer men når kona skal kjøre er det like greit.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Hvor mye en senkesett faktisk senker kommer an på fjærene som satt der fra før. Dvs dersom bilen din har originalt sportsunderstell (sportspakke) så er den allerede senket 11 mm (kan være 15 også, mener jeg) sett i forhold til standard høyde. M.a.o vil et 40 mm senkesett da bare senke den 29 mm i forhold til tidligere. :D Det er sånn de 40 mm beregnes. Evt så kan også liten forskjell med senkesett også skyldes at de originale har sunket litt med alderen.....who knows? Det er også vanlig at 40 mm sett til A4 ikke nødvendigvis senker den noe særlig. Pleier ikke å bli mer enn 2 cm ved hjulbuen iaf. Det er ganske mange som smir ned disse senkefjærene, men da begrenser du holdbarheten ganske vesentlig. De kan da begynne å sige mer etterhvert., så det anbefales ikke hvis du ikke har tenkt å skifte dem 1 gang i året. :) Kjører du med fete dekk (18" f.eks) på A4, så bør hjulbuene foran valses litt om du vil unngå å skrape ved aktiv-svingkjøring om du har noe lavere enn et 40mm sett. Men hvilke gummisaker snakker du om ? Det er vel ikke "bump-stopperne" de skal ta bort ?? Det må du ikke finne på! De er til for å hindre at du ødelegger demperne om de presses helt sammen (fartsdump f.eks) altså hindre at du "bånner" demperne. Bilen blir ikke lavere av den grunn heller. De sitter jo tredd på demperne og er ikke i nærheten av fjæra. Kan ikke huske å ha sett noe annet som kan taes bort der.... :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Bare husk en liten ting. Ingen orginale biler tpler mere senking en 30-40mm før du får dårligere kjøreegenskaper en orginal. Dette pga at nedere bærearm da får feil arbeids vinkel no som endrer kjøreegensklaper drastisk. For og senke mere MÅ nedere bærearms feste bygges om. . . Dette er info som kommer fra Racing Chassi firma som har drivi med detta i 30år. Jeg ville vel anbefalt og bytte dempere og fjærer som et minimum. Og aller helst bytte til hardere foringer samtidig. Lykke til Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warlock Skrevet Juni 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 thx, skal huske å spørre han om det er dump foringene han tenker på... Siter Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warlock Skrevet Juni 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Nei det var noen gummi greier som ligger mellom fjære og Chassie? eller noe slikt, det var ikke "dump-stoppen"... Phuuuu, da blir det kanskje rett allikavel..... Siter Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Originally posted by Warlock Nei det var noen gummi greier som ligger mellom fjære og Chassie? eller noe slikt, det var ikke "dump-stoppen"... Phuuuu, da blir det kanskje rett allikavel..... Bak er det ingen gummi mellom. Foran kan det være fjærbeinslageret han mener ?? eller no' sånt som ligger i toppen av demperen ? men å fjerne dette høres helt "pottitt" ut spør du meg.... det er jo en grunn til at det er der!. Det kan evt være noe som tilhører de nye fjærene? altså transportgummi eller no sånt som ligger for å beskytte, men hvorfor fjernet de ike dette "in the first place" da ? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warlock Skrevet Juni 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Ja jeg har ikke peiling, han sa at det var gummi både foran og bak, så jeg får jo bare vente å se. Hvis det ikke blir bra og bilen blir veldig rar å kjøre så skal han få høre det :-) Har no ikke betalt noe enda.... Men er helt enig med deg, hvis den gummi saken er noe som har ligget der fra før, så er det jo litt rart at den skal fjærnes, men han sa at gutta i england, sa at den skulle taes bort. Men da kunne jeg jo i teorien ha senket bilen uten senkefjærer kunne jo bare ha tatt bort gummien.... Siden bilen er nesten like høy nå som med orginal fjærene... Siter Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Originally posted by Warlock Ja jeg har ikke peiling, han sa at det var gummi både foran og bak, så jeg får jo bare vente å se. Hvis det ikke blir bra og bilen blir veldig rar å kjøre så skal han få høre det :-) Har no ikke betalt noe enda.... Men er helt enig med deg, hvis den gummi saken er noe som har ligget der fra før, så er det jo litt rart at den skal fjærnes, men han sa at gutta i england, sa at den skulle taes bort. Men da kunne jeg jo i teorien ha senket bilen uten senkefjærer kunne jo bare ha tatt bort gummien.... Siden bilen er nesten like høy nå som med orginal fjærene... Hvis du setter på justerbare fjærbein komplett med sett. Så fjerner de hele gummi lagring og innfesting i toppen. Og med i settet følger en ny innfesting i aluminium. Normalt på sånne sett sitter det så kalt gjenomslags gummi for og ta i mot når bilen bunner på fjernene dissa sitter normalt rundt demper stanga og hvis de følger med og sitter på er trolig disse i riktig høyde. Dette kan også sitte på dempere for senking. Men det han trolig snakker om er den gummi puta fjærnene ligger på i skåla si. Den er ca en cm tykk og bør ikke fjernes men senker endel til. Den demper støy og slag samt hindrer at fjære ikke ligger og gnager rett på metallet slik at det blir rust. Lykke til Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 det stemmer at man må passe på og ikke endre for mye på vinklene i hjulopphenget(ikke på hjula). Selv så skal jeg bare senke 1,5cm men mye stivere fjærer... det hører jo med til detta at min bil er senka en del fra fabrikk da(ca 2,5cm) dessuten så ler jeg like mye hver gang jeg erter på meg noen med så lav bil at de ikke kan kjøre normalt med den.. hjelper ikke med fet motor og ALL plasten hvis du må stoppe før svvingen for ikke og herpe plasten din... bilen skal bygges for og kjøres med synes jeg... Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Mercedes har jo de der gummiklossene under bakfjørene.. Kan det ha noe med no sånt å gjøre? De klossene fantes i forskjellige str å.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.