Gå til innhold

Senkesett

Ranger emnet


Warlock

Anbefalte innlegg

Originally posted by Warlock

Oki, skal ha i tankene det dere sier angående å fjerne de gummi dingsene. Men jeg synes jo at det er litt merkelig. Blir den ikke bra nå så skal han få reklamere på dem. Og da må han gjøre jobben for 3 gang:D Glad det ikke er meg.

 

Hmm, jeg tipper at noe av forvirringen her ligger i at du faktisk sier null om du har quattro eller ikke. Har du quattro så er det ingen gummi dingser som du kan fjærne. Dersom du ikke har quattro så sitter det en tjukk gummiplate i bunnen av nedre fjærskål. Denne skal IKKE fjernes. Dersom han du har levert bilen hos ( jeg synes det er skikkelig rart at du reklamerer for han enda du IKKE er fornøyd :rolleyes: ) mener at de skal fjernes så farer han med :ssip:

 

Det skal ikke være nødvendig å fjerne noenting som helst for at senkesettet skal sende det som fabrikanten oppgir.

 

Grunner til at det ikke senker så mye som du vil:

 

Dårlige specs fra produsent ( useriøs )

Det var ett senkesett / sportsunderstell på bilen fra før.

Det gamle fjærsettet har seget slik at det var lavere enn det var orginalt.

 

Just my .2$

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hmm, jeg tipper at noe av forvirringen her ligger i at du faktisk sier null om du har quattro eller ikke. Har du quattro så er det ingen gummi dingser som du kan fjærne. Dersom du ikke har quattro så sitter det en tjukk gummiplate i bunnen av nedre fjærskål. Denne skal IKKE fjernes. Dersom han du har levert bilen hos ( jeg synes det er skikkelig rart at du reklamerer for han enda du IKKE er fornøyd ) mener at de skal fjernes så farer han med

 

Har ikke Quattro..... Uansett så synes jeg det er billig.....

Det skal ikke være nødvendig å fjerne noenting som helst for at senkesettet skal sende det som fabrikanten oppgir.

 

Det visstnok fabrikanten/importør som hadde sagt at disse måtte fjernes, ikke vet jeg.

 

Grunner til at det ikke senker så mye som du vil: Dårlige specs fra produsent ( useriøs )

Har blitt senket 42mm foran og 45mm bak, men siden Audi er like høy som en traktor, har jeg nå fått normalt utsende.

Det var ett senkesett / sportsunderstell på bilen fra før.

Nope ikke noe sportsunderstell...

Det gamle fjærsettet har seget slik at det var lavere enn det var orginalt.

Traktor :D :D

 

Jeg kjører med 215/40/17 dekk, dette blir egentlig litt feil i forhold til standard rulleomkrets. 215/45/17 er mer korrekt, så dette ville nok også ha hjulpet litt...

Audi A4 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernes?? Sikker på at noen ikke har slått opp litt feil i ord boka da? For det som SKAL gjøres er at etter at senkesettet på disse bilene er montert skal du løfte opp hele bilen ink. hjulene, slik at bilen står "normalt", så skal du inn under bilen og løsne foringene, gyng gjerne bilen endel, så skal du se at den kanskje faller ned litt til..

Er derimot ikke 100% på hvilke foringer det er snakk om.. (selv om jeg har stått og sett på at det har blitt gjort.. pytt pytt).. de står i spenn, og det medfører høyere bil, mer slitasje og dårligere komfort.. hører faktisk at det "slipper" når de skru's opp..

 

 

Men det kan jo være at de har gjort det der du fikk de montert..

 

Bare en tanke..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

Fjernes?? Sikker på at noen ikke har slått opp litt feil i ord boka da? For det som SKAL gjøres er at etter at senkesettet på disse bilene er montert skal du løfte opp hele bilen ink. hjulene, slik at bilen står "normalt", så skal du inn under bilen og løsne foringene, gyng gjerne bilen endel, så skal du se at den kanskje faller ned litt til..

Er derimot ikke 100% på hvilke foringer det er snakk om.. (selv om jeg har stått og sett på at det har blitt gjort.. pytt pytt).. de står i spenn, og det medfører høyere bil, mer slitasje og dårligere komfort.. hører faktisk at det "slipper" når de skru's opp..

 

 

Men det kan jo være at de har gjort det der du fikk de montert..

 

Bare en tanke..

 

 

Det er nok foringene til festeboltene i bunnen av demperne du tenker på. Disse skal strammes når bilen står på bakken, så unngår du det problemet der. Dette fordi ikke foringen skal være vridd når bilen står i "vanlig" posisjon.

 

:D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. stemmer det... eller.. festeboltene til demperen?? hmm.. tor det var foringene til bærearmen men...

enkelt og greit: løsne alt som går ann å løsne og så gynge bilen, for så å dra det til igjen... mer eller mindre...

 

 

det jeg mente da.. kom kanskje litt dårlig fram, mente at den skulle "stå på bakken" oppi luften.. er jo litt vanskelig å krype inn under en senka bil som står på bakken...

de skal strammes ja.. men først må de løsnes ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår