Gå til innhold

Ryggelys fungerer ikke (520i 24v 1992 mod)

Ranger emnet

Austevollingen

Anbefalte innlegg

Og da har jeg problemer med bmw'n igjen.. Etter å ha lagt ut 11 612kr på verkstedsreparasjoner, samt 4800kr på nytt eksosanlegg, må jeg nå få ryggelysene til å fungere.

Pærene fungerer, sokkelene er i orden, det er ingen andre lys på bilen som ikke fungerer, det er kontakt med alle ledningene bak. Derfor vil jeg tro at dette går på ryggelysbryteren. Desverre har jeg ikke så mye erfaring med bil, så jeg har ikke snøring på hvordan en ryggelysbryter ser ut, hvor den er plassert, eller om det i det heletatt er så enkelt som at den kan skrues ut fra undersiden av bilen.

Bare jeg får en grei forklaring på hvor den er plassert, skal jeg klare å finne ut av det.

Her har du et bilde av hvordan det ser ut (ryggelysbryteren er del 15)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=23_0234&hg=23&fg=15&hl=68

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skriver at du ikke har så mye peiling på bil så er det ikke sikkert du skjønner slike spreng-skisser heller..

Det bildet Jarli linket til er av girkassa, ryggelysbryteren sitter på toppen av den, kan være vanskelig å komme til uten å slippe ned kassen.

Min skulle også vært byttet ut da jeg ofte må riste lit i girstange før lyset går på...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du slipper unna verksted regninen, har du en jekk og noen bukker så skal du i følge en kompis klare å bytte bryteren uten å ta ned kassen..

Når jeg sa sleppe den ned, så mente jeg bare å løsne det bakerste festet på kassa slik at den(og motoren) vipper bakover da kommer du lettere til.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider