Gå til innhold

Godkjenning av 16v motor

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

Hva må til for at man skal få godkjent ombygging fra 8v til 16v på golf 2?bortsett fra at motoren sitter fast og arbeidet er bra gjort.er det nok å ha bremser og slikt fra 16v eller?hvilke papirer trengs?

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger (i grove trekk)

Motor, med ledningsnett og alt

bremser (256mm foran, 226mm bak, skiver foran og bak mao)

stabstag foran og stabstag bak

plastkanter på skjermene (dette pleier biltilsynet og se igjennom fingra på)

husk at skal den godkjennes, så skal det i "bunn og grunn" være slik som GTI 16v er originalt!

send en mail til tom.sagerud@moller.no .. så får du papirer på ombygging :) der står hva du trenger osv. og dette papiret må du ha for å få godkjent ombygginga

LYKKE TIL

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne tråden litt

har tenkt til å bygge om til 16V nå. siden jeg har 8v så trenger jeg bare 16 motor med girkasse og ledningsnett. men hvordan skal jeg gjøre det når jeg skal godkjenne dette? har lyst til å fortsatt ha golfen registrert som en 8v(forsikringsgrunner) men at den fortsatt skal være godkjent ombygd. er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne tråden litt

har tenkt til å bygge om til 16V nå. siden jeg har 8v så trenger jeg bare 16 motor med girkasse og ledningsnett. men hvordan skal jeg gjøre det når jeg skal godkjenne dette? har lyst til å fortsatt ha golfen registrert som en 8v(forsikringsgrunner) men at den fortsatt skal være godkjent ombygd. er det mulig?

Hva skjedde med 1.8T-planene?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider