Gå til innhold

Hvor mye hester har en granada-->


Kastel

Anbefalte innlegg

135 hk, PYA motor, får en lavkomp PYU motor, men den trur jeg ikke kom i Granada

 

 

MK.II:

2.0: 99 med stifter, 101 med TSZ-i

2.3: 108->114 avhengig av modell

2.8: 135

2.8i: 160->150 avhengig av modell

Dette er kun bensin.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det er ordentlige hester da, og dreiemoment, 2.8 er vel den mest langslaga av disse, er sterk og kjapp, men tror 2.6 har mere potensiale, da den er overkvadratisk, men finnes jo nok å gjøre i de, får vel kjøpt nesten alt mulig til de, men er vel sjeldent med sugemotorer som er over 200 hk, utenom 2.9 24 V som er scorpio cosworth motor.

Vil påstå de er driftsikre ja, har hatt en del tull med min, men starta hele tida, ikke stått, varseltrekanten var ikke brukt før jeg punkterte i vinter.

 

Men får jo turbokit, kammer, innsug, trimtopper, ja masse så er kun lommeboka som stopper.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå har jeg hatt en god del Granada opp gjennom tiden med v6 motor.Å du som sier disse har ekte hester tror jeg ikke har prøvd mye annet.disse motorene er utruli til å dra,men å akselere med kan du bare glemme,d er de ikke brukbare til i d hele tatt.Som et eksempel kan man ta en audi 100 5e fra 1980 og en granada 2,8 fra samme år.Det er like mye hester,men granadaen har 1 sylinder mere og mere drei moment,men likevel har ikke granadaen sjangs til å holde følge med audin,den kjører direkte RÆVVA av Granadan.å når de har passert 250000 på telleren,er de utslitte.Hvis man da ikke har kjørt motoren under 3000 omdr hele tiden da ,som visse gjør for ikke å få den fordømte ventil tikkingen.

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Matros 72

 

Du sier du har hatt mange granada'r? Det er greit du sammenligner audi og ford. audi 5 med innsprøytning er jo såklart lettere, med 1 sylinder mindre og 2.2 l volum så sier vekta sitt..

har hatt noen granada'r som har blitt kjørt hardt og godt. den beste gikk over 500.000 km. Å den gikk som en kule og godt etter det, den ble solgt. har hatt den siden ny. 82' mk2s2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
:shake :shake :shake :shake :hvaskjera :fatality: :fatality: :fatality:

Den var god. Får du tikkelyd i ventiltetningene da har du virkelig et problem

 

 

Det har jeg hørt er mulig, men kun i kombinasjonen rød overledning og trøfler i forgasseren... ;)

 

Fra spøk til revolver, jeg har hatt flere 5 sylinda Audier fra 77" og nyere... De er ganske mye kjappere enn motorene til Granada. NÅR det er sagt så er Granada i mine øyne den siste BRA Forden, gode å kjøre og meget komfortable...

 

Har tilbragt noen timer i disse da jeg var ung (yngre) og de kommer til å bli klassikere framover. Hadde ikke sagt nei til en Nyere Granada med 2.8i motor og recaro-interiør eller en strøken Ghia av samme årgang....

 

Det er rett og slett trivelig biler... (håper ingen i vw-audiklubben leser dette)

 

:D

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår