Kastel Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Har en b230k en motor jeg aldri har vært bort i før med volvo har hatt mest b230a og sånt.Men det jeg lurte på var tips til å få litt mer hester ut av den billig:P Feks går det an å bytte gasseren til en weber 36\36 å vil jeg få noen effekt ut av det?å trimkam er det vist? Eller er det lettere å få tak i en Innsprøytnings motor å stappe ned i å evt hva trenger jeg :Leddningsnett,styringshjerne,nytt armatur i tanken? b230k har retur rør så det slipper jeg vel å styre med"håper jeg" Så en ting til når det gjelder leddnings nettet må er det en plass jeg kobler av det andre feks noen kontakter så trykke inn di nye? hehe blei en del spm men takker for svar alikavel fatality Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 36/36 med grenrør og effektanlegg er vel det du kan koste på før du må begynne å tenke turbo. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 hørt at turbo er dårlig kombo på 631 toppen hehe heron topp:( Hvor får jeg tak i en brukt 36\36? grenrøret kan jeg kansje få laget.Liker best real power så turbo hadde jeg ikke i planene. Men tar i mot tips å triks så bare skriv inn:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Fikk kjøpt trimsett på Volvo. Bestod av annen kam og utveksling til bakakselen. Husker ikke specs, men skulle gi litt over 130hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Ikke turbo på k selvsagt, men ny motor! Men toppen er ikke dårlig til turbo, fløder bra den. Må bare ha en litt spesiell kombo stempler/råder. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Dei trimsetta til k motoren det er snakk om er vel så sjeldne at det er umulig å få tak i :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Selve settet er umulig å få tak i, men delene i settet er null problem. VX3 kam og 3,73 utvelsling vil gi en grei økning:) Tror det var det de hadde i trimsettet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Ja det skader ikke å prøve "det koster kun :P " Går ikke bilen veldig stygt da om jeg monterer trimkam?Monterte det på en opel å når den gjikk på tomgang hørtes bil syk ut hehe.Men uansett har ikke skrudd noe særlig på på volvo motorer " Fordi volvo slipper du å skru på :D "bortsett fra regreim å clutch osv men for å skifte Kam må jeg av med toppen og trenger jeg spesial verktøy for å justere ventilene ? Har jobbet en del på verksted men har Aldri vært bort noe seriøs skruing på volvo motorer.. Kun opel,ford, å Japse biler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Endelig sjer det noe med bilen "nesten" spurte bcb hva dei annbefaler å har av kam å gasser,senkesett Så venter på pris å svar fra dei så er det bare å vente på pakken:D Effekt annlegg skaffer jeg brukt 2,5 " eller 3" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keirot Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Har en b230k en motor jeg aldri har vært bort i før med volvo har hatt mest b230a og sånt.Men det jeg lurte på var tips til å få litt mer hester ut av den billig:P Feks går det an å bytte gasseren til en weber 36\36 å vil jeg få noen effekt ut av det?å trimkam er det vist?Eller er det lettere å få tak i en Innsprøytnings motor å stappe ned i å evt hva trenger jeg :Leddningsnett,styringshjerne,nytt armatur i tanken? b230k har retur rør så det slipper jeg vel å styre med"håper jeg" Så en ting til når det gjelder leddnings nettet må er det en plass jeg kobler av det andre feks noen kontakter så trykke inn di nye? hehe blei en del spm men takker for svar alikavel fatality På min bil blir det å bytte ut min 230A- topp med en 230E- topp. Blokka er jo det samme (med K-jet). Deretter putte i en VX3-kam. (Eksos) effektanlegg med grenrør. På dette settet må man jo seff. ha retur-rør for bensin . Tankpumpe+ armatur og hovedpumpe. Dette burde kunne vri ut noen hester til av maskinen min i alle fall kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 hvordan gjor du det med leddningsnettet da?Elektrisk er min svake side hehe K motorene har retur rør så det går greit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keirot Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 hvordan gjor du det med leddningsnettet da?Elektrisk er min svake side heheK motorene har retur rør så det går greit Ja du kan så si! Bil-elektronikk er vel der de fleste har størst problemer når det kommer til bil-mekking desverre. Selv har jeg studert elektro-skjemaer time opp og time ned, slik at det til slutt etter noen år, altså i dag , er litt enklere å lese skjemaene. Synes jeg skjemaene blir for komplisert tar jeg ut av skjemaet det jeg trenger ( kopierer og klipper ut og limer sammen igjen, og gjerne zoomer det litt opp+ bruker farger på de forskjellige ledningene). Da synes jeg ting blir litt mere lettfattelig og feilsøkingen går lettere. Så skal det jo være sagt at man kommer langt som mekaninker med grunnlegende forståelse i elektro/elektronikk, når det gjelder generell feilsøking på biler av litt eldre årganger. De nyeste bilene tror jeg nok ikke jeg ville ha lagt meg for mye ut med. Så til problemet ditt: Søk litt rundt her på forumet så tipper jeg det skulle dukke opp flere tråder som omhandler tilstøtende problematikk. God bless!.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.