Gå til innhold

Tips om b230k?

Ranger emnet


Kastel

Anbefalte innlegg

Har en b230k en motor jeg aldri har vært bort i før med volvo har hatt mest b230a og sånt.Men det jeg lurte på var tips til å få litt mer hester ut av den billig:P Feks går det an å bytte gasseren til en weber 36\36 å vil jeg få noen effekt ut av det?å trimkam er det vist?

Eller er det lettere å få tak i en Innsprøytnings motor å stappe ned i å evt hva trenger jeg :Leddningsnett,styringshjerne,nytt armatur i tanken? b230k har retur rør så det slipper jeg vel å styre med"håper jeg"

Så en ting til når det gjelder leddnings nettet må er det en plass jeg kobler av det andre feks noen kontakter så trykke inn di nye? hehe blei en del spm men takker for svar alikavel fatality

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skader ikke å prøve "det koster kun :P " Går ikke bilen veldig stygt da om jeg monterer trimkam?Monterte det på en opel å når den gjikk på tomgang hørtes bil syk ut hehe.Men uansett har ikke skrudd noe særlig på på volvo motorer " Fordi volvo slipper du å skru på :D "bortsett fra regreim å clutch osv men for å skifte Kam må jeg av med toppen og trenger jeg spesial verktøy for å justere ventilene ? Har jobbet en del på verksted men har Aldri vært bort noe seriøs skruing på volvo motorer.. Kun opel,ford, å Japse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en b230k en motor jeg aldri har vært bort i før med volvo har hatt mest b230a og sånt.Men det jeg lurte på var tips til å få litt mer hester ut av den billig:P Feks går det an å bytte gasseren til en weber 36\36 å vil jeg få noen effekt ut av det?å trimkam er det vist?

Eller er det lettere å få tak i en Innsprøytnings motor å stappe ned i å evt hva trenger jeg :Leddningsnett,styringshjerne,nytt armatur i tanken? b230k har retur rør så det slipper jeg vel å styre med"håper jeg"

Så en ting til når det gjelder leddnings nettet må er det en plass jeg kobler av det andre feks noen kontakter så trykke inn di nye? hehe blei en del spm men takker for svar alikavel fatality

 

På min bil blir det å bytte ut min 230A- topp med en 230E- topp. Blokka er jo det samme (med K-jet). Deretter putte i en VX3-kam. (Eksos) effektanlegg med grenrør. På dette settet må man jo seff. ha retur-rør for bensin . Tankpumpe+ armatur og hovedpumpe. Dette burde kunne vri ut noen hester til av maskinen min i alle fall kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjor du det med leddningsnettet da?Elektrisk er min svake side hehe

K motorene har retur rør så det går greit

 

 

Ja du kan så si! Bil-elektronikk er vel der de fleste har størst problemer når det kommer til bil-mekking desverre. Selv har jeg studert elektro-skjemaer time opp og time ned, slik at det til slutt etter noen år, altså i dag , er litt enklere å lese skjemaene. Synes jeg skjemaene blir for komplisert tar jeg ut av skjemaet det jeg trenger ( kopierer og klipper ut og limer sammen igjen, og gjerne zoomer det litt opp+ bruker farger på de forskjellige ledningene). Da synes jeg ting blir litt mere lettfattelig og feilsøkingen går lettere. Så skal det jo være sagt at man kommer langt som mekaninker med grunnlegende forståelse i elektro/elektronikk, når det gjelder generell feilsøking på biler av litt eldre årganger. De nyeste bilene tror jeg nok ikke jeg ville ha lagt meg for mye ut med.

 

Så til problemet ditt:

Søk litt rundt her på forumet så tipper jeg det skulle dukke opp flere tråder som omhandler tilstøtende problematikk.

 

God bless!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår