Gå til innhold

spacer spørsmål.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er mange nettbutikker som har slikt:

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/bcb/subdet47.htm (BCB)

Jeg regner med at pedersens racing kan skaffe, samt samsteffansson, sikkert gummihuset, m.fl.

240-ser 30mm. bultgänga M12

108/5

DRS

H30356615

1355:-+mva

240-ser 40mm. bultgänga M12

108/5

DRS

H40356615

1435:-+mva

240-ser 50mm. bultgänga M12

108/5

DRM

H5035652

1615:-+mva

DRS = Spacers 10-40mm/axel for biler med pinnbolter. Lengre pinnbolter inngår i satsen DRA = Spacers 50mm/axel, festes med spesialbolt til navet. Nya gjenger for innfestning av hjul med originalbolt. Spesialbolt inngår i satsen. DRM = Spacers 50mm/axel festes med spesialmutter til navet. Nya pinnbolter monteres i spacern for innfestning av hjul med originalmutter. Spesialmutter inngår i satsen.

(klipp-lim fra bcb.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er mange nettbutikker som har slikt:

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/bcb/subdet47.htm (BCB)

Jeg regner med at pedersens racing kan skaffe, samt samsteffansson, sikkert gummihuset, m.fl.

240-ser 30mm. bultgänga M12

108/5

DRS

H30356615

1355:-+mva

240-ser 40mm. bultgänga M12

108/5

DRS

H40356615

1435:-+mva

240-ser 50mm. bultgänga M12

108/5

DRM

H5035652

1615:-+mva

DRS = Spacers 10-40mm/axel for biler med pinnbolter. Lengre pinnbolter inngår i satsen DRA = Spacers 50mm/axel, festes med spesialbolt til navet. Nya gjenger for innfestning av hjul med originalbolt. Spesialbolt inngår i satsen. DRM = Spacers 50mm/axel festes med spesialmutter til navet. Nya pinnbolter monteres i spacern for innfestning av hjul med originalmutter. Spesialmutter inngår i satsen.

(klipp-lim fra bcb.no)

Legg merke til at disse er oppgitt med total sporviddeøkning pr. aksel.

50mm./aksel = 25mm. spacer pr. side

Skal man ha 40mm. pr. side er det vel dreiebenken som gjelder :)

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags inpress har du på felgene da? Med 20mm spacers og originale Polarisfelger måtte jeg valse skjermene en GOD del...hjulene stakk ca 2 cm utafor hjulbuene...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer! Tegnet spacerene selv utifra originalt design og leverte den på et maskinverksted... Kunne laget de selv på skolen men fikk aldri tid ettersom jeg lagde meg skruestikke der i stedet.

40mm bak pr side så ligger hjulet javnt og pent ut til buen uten at det stikker utenfor eller subber.

30mm foran er perfekt, sporer ikke og det er max sporvidde i forhold til det som er lov!

DSC03414.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags inpress har du på felgene da? Med 20mm spacers og originale Polarisfelger måtte jeg valse skjermene en GOD del...hjulene stakk ca 2 cm utafor hjulbuene...

høres rart ut.. jeg har spacers og e.polaris.

samme et på de felgene vel? e.polaris er også .5 tommer bredere enn ekte polaris.

jeg har forøvrig 225 dekk, 1031 aksel fra 92' 240.

ps. jeg har hørt flere si det du sier altså, så jeg tviler ikke på det altså!!

bare begynner å lure på om 242 har bedre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at disse er oppgitt med total sporviddeøkning pr. aksel.

50mm./aksel = 25mm. spacer pr. side

Skal man ha 40mm. pr. side er det vel dreiebenken som gjelder :)

Erik

Var det jeg også fant ut. Så det betyr at jeg trenger 80mm spacers, hvis man tenker på bcb måten.

Detta er jo felger som er beregnet på nyere volvoer. Hvis det hadde vært org Polaris el no sånt, hadde det holdt med 20mm.

Texascom: Du har vel ikke lyst til å sende meg tegningene på spacera dine, så kan jeg få lagd meg et par jeg og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om en fyr i sverige som lager spacere på bestilling, tror det var ca 1500,- sek for 4 stk. skal kikke litt i noen gamle bilsport hjemme og se om jeg finner igjen fyren, han har reklamert der.

er det noen av dere som kanskje har noen spacere billig som gjør at jeg kan sette på 16" v70 plåtfelga mine på 240'n?

er arbeidsbil, derfor plåtfelger....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider