Gå til innhold

reimdrev til veiva

Ranger emnet

infested

Anbefalte innlegg

noen som vet hvor mye det koster på en b23a?..86mod.. og hvor jeg får den billigst??

glemte du å stramme reimhjulet skikkelig etter regreim-bytte? ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min motor(en gang i tiden) med 16 ventiler som også har like dårlig drev på veiva borra jeg hull og satte 2 settskruer rett ned i kilesporet på veiva.

Ryker drevet på en 16v blir det mos.

Kjekt å være på den sikre siden:

drev5ww.jpg

smart løsning.. :D.. kanskje jeg bruker den neste gang :D

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ca 950kr på Volvo i Norge, ca 450kr hos Volvo i Sverige. Jeg kjørte av reimskiva da jeg var i Sverige å svinkjørte for 2 år sia å slo da av tappen som stikker ut på kamdrevet.

hehe, hørtes ut som meg for 2 uker siden det.... :op fikk dog lirka på plass remskiva igjen(hadde 0,3mm spor igjen), dratt til det jeg makta med locktite.. må senest byttes på neste regreim-skift, hehe :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte av reimskiva samme dagen som jeg skulle reise fra Sverige, var innom Volvo men leveringstida på reimhjulet var 2 dager. Det hadde jeg ikke tia til. Men grunnen til at jeg var der var for å få balansert/slipt veiv og borra blokk og div. Så jeg stakk til verkstedet der jeg fikk dette gjort å dem var vennlig å lot meg låne verkstedet og det jeg trengte av utstyr. Så jeg fikk tak i ny kilreimskive og fikk lappa sammen alt med litt triksing og loctite. Det holdt et par uker etter at jeg kom heim også. Da var det bare å investere i nytt drev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider