Gå til innhold

Kristin halvorsen: Nettmøte Førstkommende fredag ang økning av avgifter

Ranger emnet


Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor dukker alltid dette med "norge har ikke så dyr bensinpris pga antall kroner og øre man får i lønn"..

 

 

det er langt i fra alle som er topplønna i norge.. selv sitter jeg på 70,- timen som lærling!

 

 

 

blir helt feil å si det at fordi vi tjener såpas mye, så må bensin koste såpas mye.

 

 

 

Elendig bilpolitikk i norge! noen må snart få opp øya!

 

 

 

nordmenn er et passivt og godtroende folkeslag! lar alt bare gli igjennom uten protester!

 

 

se på franskmenna.. de herpa jo nesten hele frankrike pga en lov... den ble jo trukket tilbake.. så det nytter!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er ikke bensinprisene SÅ høye. De er faktisk ganske like gjennom hele Europa. I USA koster den betydelig mindre, men der tjener folk mye mindre, det er betydelig større avstander og bilene drikker avsindig mye bensin(tenk på at drittmotor der borte er 200hk V6) Er det en ting folk bør klage på er det engangsavgiften, det er den virkelige syndebukken.

 

Hvis jeg kunne fjerna avgifene i fire omganger ville jeg valgt slik: engangsavgift, omregistreringsavgift, bensinavgift, årsavgift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes at det burde innføres e85 her til lands jeg, mye renere drivstoff og er nesten ikke avhengig av prisen på olje siden det bare inneholder 15% bensin.

 

Men politikerne kommer vel til å skattelegge dette i hue og ræva også:shake

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er ikke bensinprisene SÅ høye. De er faktisk ganske like gjennom hele Europa. I USA koster den betydelig mindre, men der tjener folk mye mindre, det er betydelig større avstander og bilene drikker avsindig mye bensin(tenk på at drittmotor der borte er 200hk V6) Er det en ting folk bør klage på er det engangsavgiften, det er den virkelige syndebukken.

 

Hvis jeg kunne fjerna avgifene i fire omganger ville jeg valgt slik: engangsavgift, omregistreringsavgift, bensinavgift, årsavgift

 

I USA har de dessuten mye dårlige helse- og sosial-vesen, som mye av våre skattepenger og avgifter går til. Alt her i verden handler ikke om ting på fire hjul.

Engangsavgift og omregistreringsavgiften skulle vært langt lavere/borte, fordi de gjør at man ofte må kjøpe dårligere biler. Men, med omregistreringsavgift gjør man det samtidig mer lukrativt å kjøpe en god bil, enn to forskjellige (en go'bil og en bruksbil, for eksempel)..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ?? :S :hvaskjera

 

Hehe. Nei, må jo ha ett sted å gjøre av barna (barnehage) så du kan skru i ro og fred.

Og ett sted barna kan dra etter skolen (fritids-blah).

I en FRP regjering, når du får barn, mister du muligheten til å bygge bil ;)

 

Ehhhhhhhhhhhhhhhh...............................

 

Glem det, omregistreringsavgift blir vel høyere etter hvert som bilen er ny? Gjør den det, glem det...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Nei, må jo ha ett sted å gjøre av barna (barnehage) så du kan skru i ro og fred.

Og ett sted barna kan dra etter skolen (fritids-blah).

I en FRP regjering, når du får barn, mister du muligheten til å bygge bil ;)

Det er jo så fint med denne regjeringa, får vel snart ikke passe på ungene selv (barnehage), di med dårlig råd kan ikke bruke bil(fint får oss som har råd, mindre slitasje på veier mindre kø osv..) flere offentlige ansatte(kaffe produksjonen går i vel opp)... ja, dette blir bra! gleder meg til og slippe og passe på barna, ha veien for meg selv og ringe en offentlig tjeneste og høre at alle di kaffedrikkene dovendyra er sykemeldt...

88 Ford sierra Cosworth (sommerbil)

99 Audi S4 (konebil)

95 Ford Scorpio Diesel (Brukstralle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo kjøre på lanbruksdiesel, hoppe på pumpene, legge seg bak lastebiler gjennom bomringer osv.

Det er my som kan gjøres for å bedre økonomien litt, og samtidig snylte staten for penger.

Jeg vurderer MEGET sterk å emigrere til Sverige, nå er begeret full t for min del.

Etter endt utdanning er det adios Norge og avgiftshellevete!!!!:boxers

"Bare" 5 år igjen.:shake

 

FØKK SV!!!!!!!!!!!!!:puke

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår