Gå til innhold

Kristin halvorsen: Nettmøte Førstkommende fredag ang økning av avgifter

Ranger emnet


Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/04/24/464336.html

 

Nå skal de øke avgiftene og gjøre livet surere for oss entusiaster.

Her har vi mulighet til å sende inn spørsmål til "God-minister'n" vår. Hun er på nett på fredag! Jeg oppfordrer alle til å sende inn spørsmål til henne og prøve å hvertfall få litt vett i huet på dama.

 

Denne posten er også lagt inn på:

 

moldestuket.com

vg.nett

Am-car.com

amcarforum.no

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sendt i spørsmål, men den bensinelskende siden av meg tok litt overhånd:

 

"Bare fordi DU din gamle ræv, gjerne kjører en gammal Ford Fiesta, betyr ikke det at resten av Norge vil bli sett i samme vraket. Den forbanna bilpolitikken deres kan dere kjøre så hardt opp i ræva at dere kan skattlegge doturer siden DERE har forstoppelse!"

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt i spørsmål, men den bensinelskende siden av meg tok litt overhånd:

 

"Bare fordi DU din gamle ræv, gjerne kjører en gammal Ford Fiesta, betyr ikke det at resten av Norge vil bli sett i samme vraket. Den forbanna bilpolitikken deres kan dere kjøre så hardt opp i ræva at dere kan skattlegge doturer siden DERE har forstoppelse!"

...ja... den kommer du nok langt med!!! doh

Hvorfor ikke bare skrive noen saklige spørsål som gjør at hu kan ta deg seriøst...

Hvis alle sender inn sånne søppleting som deg, så er det jo ikke rart at hun ikke vil hjelpe oss...

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke akkurat en konstruktivt spørsmål jeg sendte inn, men hele denne saken føles ut som å slå seg gjennom en betongvegg med en boks tannpirkere. Vi har ikke sjangs i helvete uansett hva vi gjør eller sier. Jeg er så ufattelig dritt lei bilpolitikken i dette landet og det er rett før jeg legger meg ned å griner.

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dere ikke glad i de medborgerne dere har i dette landet.? virker jo ut som at dere prøver og presse ut alle som ikke har en bra jobb med bra lønninger, er ikke alle i dette landet som har råd til en ny dieselbil som ikke bruker så mye drivstoff. snart må det jo gå opp et lys for de som prøver og styre norge. en dag får Norge nok, det er jeg helt sikker på, og kommer til og bli store protester. er ikke noe med at vi må betale 3 ganger så mye for en bil forhold til andre land, men vi har jo dobbelt så dyr bensinpriser også.. er ikke rart norge er et rikt land med de avgiftene vi har.. men er jo nok av de som bor i landet her som må snu på krona for og ha bensin og mat på bordet.. men det virker det ut som at dere ikke vill se på.. det er jo billigere for meg og ta bilen til jobben, med de prisene som er i dag, selv om det er 15 kr literen. og det er jo ikke alle som kan ta buss til jobben, kollektivettet i norge er jo så bittelite i forhold til andre land. selv om dere bor i oslo, så er det mange andre som bor utenfor byen som ikke har de tilbudene som andre har. skal dem svi for at dere er så firkantette. tenk at folk kjøper en bil til en halv million, så skal dem nesten ikke få kjøre den for det koster dem mange 1000 kr i bensin for og få brukt den. er for kjipt at en familie ikke kan kjøpe seg en fin og sikker bil for dem har ikke råd til og kjøre den. et sted må jo snart grensa gå. og at dere ikke skjønner det snart er jo et under. men sånn er det vel for folk som ikke betaler bensinen sin selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrere bensin og billigere bensin, sikkert kjekt for de som bor og jobber i en storby det, hva med oss "på landet" som ikke har annet valg enn å kjøre bil.

Og dem er det jo en god del av. Håper noen får fram det poenget.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle faen meg satt bin laden på hu halvorsen....politikken hennes utad er jo liksom ta fra de rike og gi til de fattige...men i realiteten tar hun fra de fattige og gir til de rike...hu er ei forbannna fitte...aldri vært no annet...jeg misliker henne og det partiet hennes . litt ukonstruktivt men er nå slik jeg mener det likevel...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er hypp på å egg'e kjerringa?

 

 

Jeg vil gjerne gjøre det. Hu gjør meg kvalm.

 

 

Hei

 

er jo ingen logikk i bilavgiftene i dag. Jeg er en bilentusiast som ser på dagens avigfter som veldig urettferdig.

 

1. Første som kommer opp er omregistreringsavgiften: Nyere biler bruker mindre bensin, er mer trafikksikre (antispinn, ABS-bremser, kollisjonsputer) - men jo nyere bilen er jo høyere er omregistreringsavgiften. Jobben når en bil blir registrert på nytt navn er den samme, men prisene strekker seg fra 1.400 kr. til 20.000 kr. Hvorfor det?? Er jo ingen "grønt" tiltak det? Samme jobben gjøres i Sverige for 500 kr.

2. Jeg bor selv i byen men har venner fra alle deler av Norge. Flere steder er det rett og slett usunt for befolkningen å ikke ha bil! Flere timers venting på buss om vinteren og mindre muligheter til sosiale aktiviteter om man ikke har bil.

3. NORGE HAR EUROPAS ELDSTE BILPARK! Sier noe om at bilavgiftene er for høye?

4. Lær av Sverige, kun mva. Folk får råd til sikrere biler som bruker lite bensin og som sparer liv. Å spare liv er vel et godt argument?

 

 

Nå må dere våkne snart. For jeg ser at vannet i glasset snart renner over for mange.

 

Hilsen en som er lei av å se bruktbil i Tyskland til 20.000 Euro (ca 156.000 kr) koste 700.000 kr. i Norge. Ikke minst latterlig når en nybil i USA koster 350.000 kr. og 1,3 mill. i Norge. URETTFERDIG!!!!!

 

 

 

Hvorfor må dette landet være så mye bedre enn alle andre? Alle andre land storkoser seg med billigere og nyere biler... Ingen som griner og stresser med grønne tiltak....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle faen meg satt bin laden på hu halvorsen....politikken hennes utad er jo liksom ta fra de rike og gi til de fattige...men i realiteten tar hun fra de fattige og gir til de rike...hu er ei forbannna fitte...aldri vært no annet...jeg misliker henne og det partiet hennes . litt ukonstruktivt men er nå slik jeg mener det likevel...

 

Hadde eg sett Kristin Halvorsen på vegen hadde eg kjøyrt på ho, heheh. :)

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke akkurat en konstruktivt spørsmål jeg sendte inn, men hele denne saken føles ut som å slå seg gjennom en betongvegg med en boks tannpirkere. Vi har ikke sjangs i helvete uansett hva vi gjør eller sier. Jeg er så ufattelig dritt lei bilpolitikken i dette landet og det er rett før jeg legger meg ned å griner.

Sånn følelse har jeg også...

Har gitt opp håpet om å vinne denne kampen om norge og bil.

 

Men veit dere hva, som om ikke det er ille nok med de udugelige sosialistene på stortinget (som fører en UTROLIG usosial politikk), så er det fasan med flere av dem her inne og!

 

De slenger seg sikkert på nå snart for å rakke ned på dette og rakke ned på FRP også...

Jeg gjør ihvertfall mitt ved å stemme på bilvennlig parti...

Som snart er blitt landets største :D

 

Så kanskje det er håp i helvete allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår