SunnyGTi2.0 Skrevet Juni 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2003 Har sett flere andre som har kappet av en bit av girstangen, og dermed fått kortere vandring ved giringen. Litt mer "sporty." Lurte på å gjøre dette selv og, men er det egentlig lovlig? Hva vil biltilsynet si når jeg er inne og viser bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2003 vet ikke, men det er gjort på bilen min. Merket det da jeg skulle bytte girkule, =) Den gikk gjennom EU kontrollen for litt siden med ingen feil, så trur det skal gå greit. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juni 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2003 Så lenge den ikke er så lav at du må anstrenge deg for å gire så er det vel helt greit å kappe girstangen,mener jeg og huske at en sa engang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2003 Det du oppnår er at det blir tyngre å gire, og du må strekke deg lenger etter girspaken. Absolutt feil måte å korte girutslagene på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Juni 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2003 Originally posted by boXer Det du oppnår er at det blir tyngre å gire, og du må strekke deg lenger etter girspaken. Absolutt feil måte å korte girutslagene på! Ikke om du er sterk og er lang i armene....... "apearmer" :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Juni 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2003 jo. uansett. gearet skal være så nærme rattet som mulig. Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Juni 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2003 Rattgir? Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Juni 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2003 Originally posted by TurboXs jo. uansett. gearet skal være så nærme rattet som mulig. Der MENER ikke jeg.... om girstanga er innen naturlig "innarbeidet" rekkevidde (dvs, at du husker hvor den er...) er det fordel med kortere lengde på girstanga..... det blir seff tyngere å gire, men distansen blir kortere. så om man ikke er usedvanlig spedbygd skulle det resultere i kortere giringer med dertilhørende knasing i synkringer..... ;) :D:D:D:D:D:D:D:D:D Og å ha girstanga plassert som på en vito/sprinter/806 er vel uansett ikke gunstig...... ? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg